Agencja PR Wrocław – jak dobrze wybrać ?

PR
Commplace agencja PR

Chcesz zdobywać kolejnych klientów biznesowych, budować reputację firmy, zwiększyć efektywność organizacji? Sprawić, by Twoja firma była lepiej znana? Jeśli już wiesz, że potrzebujesz do tego agencji PR, zrobiłeś pierwszy krok w dobrym kierunku. Jednak po wpisaniu w wyszukiwarkę agencja PR Wrocław w ciągu niecałej sekundy pojawia się 9 mln wyników! Skąd masz wiedzieć, która spośród wielu wyszukanych agencja PR Wrocław będzie dla Ciebie najlepsza? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.

Stworzyłeś nowy produkt, innowacyjną usługę. Nawet jeśli wyprzedzasz dzięki temu konkurencję o głowę, bez klientów będziesz o tym wiedzieć tylko Ty. Bez względu na to, czy Twoja firma znajduje się w początkowej fazie rozwoju, czy jej pozycja na rynku jest ugruntowana, ważne jest, aby opinia publiczna usłyszała o oferowanych nowościach. Skoro na Twoim celowniku jest agencja PR Wrocław, słusznie zakładasz, że to zadanie dla public relations.

Szukasz agencji PR Wrocław, która wie jak osiągnąć Twoje cele?

Skontaktuj się z nami.

Agencja PR Wrocław – jakie są cechy dobrej pracy PR?

Szukasz profesjonalnej pomocy w zakresie public relations? Interesuj Cię przy tym agencja PR Wrocław? Od razu zauważysz, że masz w czym wybierać. Wrocław, podobnie jak Warszawa czy Poznań, to jeden z bastionów w dziedzinie public relations. Oferuje szeroką gamę różnych agencji PR i komunikacyjnych. Paradoksalnie, ta mnogość wyboru może być kłopotliwa. Nie zawsze łatwo jest odróżnić dostawców skutecznych, dających wymierne rezultaty rozwiązań, od budzących wątpliwości już przy pierwszym kontakcie „ekspertów”.

Na co zwrócić uwagę?

Wydaje się oczywiste, że agencja public relations pracując dla swojego klienta bazuje na posiadanej ugruntowanej wiedzy branżowej. Tymczasem to, co w zasadzie należałyby przyjąć za pewnik, nie dotyczy wielu agencji PR. Ponieważ założenie w Polsce firmy świadczącej usługi PR – czy to będzie agencja PR Wrocław, czy inne miasto – nie wymaga spełnienia żadnych specjalnych warunków, ani udowadniania swoich kompetencji, to nawet niedoświadczone osoby, bez niezbędnej podstawowej wiedzy mogą używać tej nazwy.

Jak więc sprawdzić, czy interesująca Cię agencja PR spełni pokładane w niej nadzieje? Aby osiągać sukcesy w obszarze public relations niezbędna jest nie tylko znajomość, ale także umiejętność posługiwania się narzędziami PR. Pytania, na które dobra agencja PR powinna umieć odpowiedzieć z marszu to m.in.: jaka jest struktura komunikatu prasowego? Jak budować i utrzymywać relacje z dziennikarzami? Z jakimi tematami kierować się do jakich mediów?

Commplace agencja PR

Znajomość branży i doświadczenie są bardzo ważne na polu PR i pomagają skutecznie wdrażać indywidualne strategie klientów. Odpowiedz sobie na poniższe pytania by mieć pewność, że agencja PR Wrocław, którą wybrałeś, to ta właściwa.

Czym właściwie jest PR?

Z pewnością od dawna już nie tylko budowaniem wizerunku czy popytu na produkt poprzez media relations, co miało miejsce jeszcze kilka lat temu, kiedy to główny obszar działalności PR był zwykle utożsamiany z mediami i prasą. W klasycznym sensie takie rozumienie PR nie jest złe. Jednak w dzisiejszych czasach to nie wszystko. We współczesnej komunikacji i pracy PR granice marketingu nie są już tak ostro wytyczone jak dawniej.Dobra agencja PR powinna wiedzieć,że obecnie PR łączy działania marketingowe, PR-owe i sprzedażowe. Robi to wykorzystując różne kanały, tak by wdrażana strategia komunikacyjna przyniosła pożądane efekty. Z wyprzedzeniem wyznacza cele i dostosowuje do indywidualnych potrzeb klienta. Skąd to wiemy? Bo Commplace, agencja PR Wrocław, właśnie tak działa.

Agencja PR Wrocław- od czego zacząć poszukiwania?

Poszukiwanie agencji PR, która idealnie dopasuje się do specyfiki funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa to nie lada sztuka. Dlatego do najważniejszych cech agencji idealnej należą doświadczenie, komunikatywność i kreatywność.

Ważne, by agencja PR znała nie tylko specyfikę danej branży, ale także bliższe i dalsze otoczenie firmy, dlatego przy wyborze agencji PR warto postawić na firmy lokalne.  Specjaliści poruszający się na co dzień w środowisku lokalnych mediów, liderów opinii i interesariuszy, są w stanie bardziej efektywnie wykorzystywać swoje kontakty w budowaniu wizerunku naszej firmy.

Komunikatywność powinna być wyrażona nie tylko w umiejętności pisania i tworzenia komunikatów z wykorzystaniem najnowszych technologii, ale także zdolność korzystania z rozmaitych narzędzi i kanałów komunikacji, tak by funkcjonowały one spójnie i synergicznie. Ponadto specjaliści od PR muszą być elokwentni, inteligentni, energiczni, wytrwali, elastyczni i kontaktowi.

Kreatywność nie polega jedynie na wyobraźni wykorzystywanej podczas kreacji kampanii, ale również na zdolności rozumienia konkretnych sytuacji rynkowych oraz tworzenia na bazie z pozoru niepasujących elementów, zupełnie nowych wartości.

Najważniejsze, abyśmy wiedzieli , kogo szukamy. Czy agencja ma wspierać naszą komunikację wewnętrzną, czy zewnętrzną? Ma pomóc w rozwiązaniu konkretnej sytuacji kryzysowej, a może zaproponować procedury wykorzystywane w codziennej pracy nad budową określonego wizerunku? Czy istnieje jakaś procedura, według której możemy dokonać wyboru agencji PR? Najlepszym rozwiązaniem jest rekomendacja zaufanego źródła. Skuteczność agencji PR oceniaj na podstawie zrealizowanych przez nią pomysłów. Skuteczność działań jest najważniejszym miernikiem sukcesu.

Kontakty to nadal podstawa?

Chociaż public relations znacznie poszerzyło zakres swoich działań, publikacje w mediach nadal odgrywają dużą rolę w strategii PR. Niezbędne są więc dobre kontakty z dziennikarzami i mediami. Dobrze prowadzona baza danych jest kluczowa dla owocnej pracy PR – i renomowane agencje o tym wiedzą. Kontakty osobiste są ważne nie tylko dla współpracy z poszczególnymi mediami, ale także w relacjach z klientami. Obopólna, regularna komunikacja zapewnia, że ​​indywidualnie przygotowywane dla klienta strategie są na tyle elastyczne i dynamicznie, że mogą być szybko dostosowywane i zmieniane, jeśli zachodzi taka potrzeba. Dobra agencja PR Wrocław wie, że jeśli nie zapewni Ci osobistej osoby kontaktowej lub nie otrzymujesz od niej regularnego feedbacku, znacznie trudniej jest dotrzeć do grupy docelowej zgodnie z Twoimi życzeniami.

Czy możesz zaufać agencji PR?

W wielu obszarach biznesu zaufanie jest fundamentem – nie inaczej jest w przypadku współpracy z agencją PR. Jeśli masz wrażenie, że nie możesz zaufać osobie, z którą masz współpracować w ramach działań PR, lub że pracuje ona metodami, które nie wydają się zbyt obiecujące dla Twoich celów, zastanów się, czy to na pewno „ta” agencja PR Wrocław, z którą chcesz się związać. Decyzja na „tak” może zaszkodzić całej Twojej strategii lub nawet Twojemu wizerunkowi.

Agencja PR Wrocław – jak wygląda współpraca?

W przypadku renomowanych agencji PR najwyższym priorytetem są uczciwe porady. „Jako agencja PR Wrocław w całej historii naszej działalności relacje z naszymi klientami opieraliśmy i nadal opieramy na zaufaniu i dbałości o dostarczanie szybkiej informacji zwrotnej. Pracujemy nie tylko dla klienta, ale także z klientem, nad jego indywidualnymi celami” – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający w Commplace. – „Każda firma, każdy produkt i każdy człowiek potrzebuje indywidualnej strategii komunikacji, którą ustalamy podczas wspólnej dyskusji. Dla nas dobre i rzetelne doradztwo obejmuje także uczciwe wetowanie pomysłów klienta. Nie boimy się odradzania podejmowania działań, jeśli wiemy, że będą nieskuteczne. – dodaje Bartosz Zieliński.

Współpraca z klientami z różnych branż pozwala agencji PR na szersze spojrzenie na rynek. Takie doświadczenia ma na swoim koncie Commplace, agencja PR Wrocław. Projekty realizowane z sukcesem dla firm z różnego sektora rynku, przekładają się na ukierunkowane strategie komunikacji i umożliwiają pozycjonowanie się jako eksperta w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że PR może pełnić rolę pomostu między Twoimi klientami, a Twoją firmą.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji PR?

Każda firma musi pokazać, że istnieje, na wszelkie możliwe sposoby, ponieważ biznes nie może się obyć bez klientów.  Każda organizacja chce stworzyć dla siebie jak najlepsze warunki rozwoju. Każde przedsiębiorstwo ma potrzeby komunikacyjne, chce być rozumiana, odnosić korzyści z przychylnego nastawienia otoczenia i pozytywnego wizerunku.

Komunikacji PR nie zbuduje się w pojedynkę. To wysiłek zbiorowy, efekt współpracy wszystkich działów i koordynacji działań. Wymaga stałego monitorowania efektów, bacznego obserwowania trendów oraz dopasowywania się do ciągle ewoluujących narzędzi. Zanim samodzielnie wypracuje się skuteczne procedury działania, warto wspomóc się doświadczeniem i umiejętnościami pracowników agencji PR.

W działaniach PR warto wystrzegać się pozornych oszczędności. Największym kosztem są ludzie. Decydując się na wynajęcie specjalistów z agencji PR, otrzymujemy pewność stosowania tylko efektywnych rozwiązań. Doświadczeni pracownicy agencji PR wiedzą, jakie tematy mogą interesować dziennikarzy i liderów opinii oraz w jakim kontekście powinny zostać przedstawione, by rozpowszechnić się w mediach i internecie.

W Public Relations liczy się czas, a agencje doskonale wiedzą, jak rozplanować poszczególne działania, by odnieść maksymalny sukces. Mają też świadomość, co  i kiedy należy mówić oraz kiedy warto zaczekać z reakcją. Współpracując z agencją PR otrzymujesz także możliwość wykorzystania potencjału wielu kreatywnych ludzi. Podczas agencyjnych „burzy mózgów” rodzą się najciekawsze kampanie i najbardziej oryginalne kreacje. Do zadań agencji należy nie tylko promowanie określonych postaw i sukcesów, ale także konstruktywna krytyka i wskazywanie właściwej drogi, a taka wartość w świecie biznesu jest nie do przecenienia.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt