PR korporacyjny – na czym polega?

PR
PR korporacyjny - na czym dokładnie polega?

PR korporacyjny jest obecnie cenioną strategią pozytywnie oddziałującą na wizerunek firmy. Kierowany jest w szczególności do osób pełniących odpowiedzialne funkcje w firmie. Czym dokładnie jest PR korporacyjny?

PR korporacyjny to szeroki zakres długoplanowych działań, ukierunkowanych na kształtowanie wizerunku firmy, zarówno w kraju, jak i za granicą. Podstawowa zasada, którą będzie stosować, opiera się na modelu Public Relations, czyli działaniach umacniających pozytywny wizerunek firmy, wśród jej odbiorców. Szczególna uwaga poświęcona zostaje sytuacjom wysokiego ryzyka, kiedy nieoczekiwany spadek autorytetu korporacji przynosi długoterminowe skutki. Co jeszcze kryje się za tym znaczeniem?

Czym wyróżnia się PR korporacyjny?

Strategia PR korporacyjnego nadawać się będzie nie tylko dla wielkich korporacji, ale też dla małych firm, które pragną zadbać o lepszy wizerunek. Jednak poza budowaniem marki posiadać będzie dodatkowe funkcje. Na przykład kierowana jest do osób, które w hierarchii firmy znajdują się najwyżej. Właściciele, prezesi, dyrektorzy czy kierownicy- to od nich zależeć będzie efektywność firmy, którą prowadzeniem się zajmują.

Już wcześniej wspominaliśmy jak poprawić efektywność firmy za pomocą zbudowanego wizerunku. Dodatkowo ważny będzie sposób przekazywania komunikatów na drodze szef-pracownik, do tego z pomocą przychodzą narzędzia komunikacji wewnętrznej.

Trzy kluczowe elementy PR korporacyjnego

PR korporacyjny kierowany jest do różnych grup odbiorców: pracowników, inwestorów, partnerów, klientów, mediów, ekspertów, itp. Dlatego strategię działań PR zaczyna się od definiowania odbiorców. Znając ich imiona i nazwiska będziemy budować zaufanie, które w tym przypadku będzie dla nas bardzo korzystne. Ponadto, ponieważ spektrum grup odbiorców jest większe, zakres działań należy odpowiednio dopasować do grupy docelowej. Pomaga to stworzyć możliwie najlepszy model, pasujący do profilu twojej firmy.

Drugim elementem PR korporacyjnego jest merytoryka, która polega na precyzyjnie dobranym sposobie przekazu informacji. W tej części to wiedza na temat danej branży będzie kluczowa oraz będzie wymagała odpowiedniego przygotowania się do tematu. Pamiętaj, że błędy w komunikacji zawsze wpływają negatywnie na wizerunek, a ten bardzo ciężko odbudować.  

Błędy w komunikacji mogą sporo kosztować firmę.

Zadbaj o PR korporacyjny!

Dynamika to trzeci element dopełniający klucz. Zawierać się będzie w systematyczności dobranej komunikacji. Nieustający dialog to przecież cecha obecnych czasów. Media społecznościowe tak samo, jak inne narzędzia PR będą wykorzystywane na porządku dziennym, aby utrzymać przepływ informacji. Do tego dodajmy Instrumenty Public Relations takie, jak np. cykliczne, korporacyjne eventy. Wszystko, co pomoże podtrzymać dialog, będzie tu na wagę złota.

Kto najlepiej się tym wszystkim zajmie?

PR korporacyjny należy zaplanować tak, aby dopasować indywidualny zakres potrzeb danego przedsiębiorstwa do specyfiki jego działalności. Może to powodować pewne trudności. Ale nie martw się, kreowaniem wizerunku zajmują się specjalne agencje PR

Zarówno jasny, jak i interesujący język, który trafi do potencjalnych odbiorców biznesu, pełni bardzo ważną funkcję w komunikacji i składa się na później odniesiony sukces. Opracowanie odpowiedniej narracji może być dużym wyzwaniem nawet dla agencji PR. Duży nacisk kładzie się na dopracowanie komunikatów firmy, ponieważ często popełnianym błędem jest powtarzanie tych samych komunikatów w kółko. Do wszystkiego dochodzi regularne śledzenie zachodzących w firmie zmian oraz ich bieżąca korekta. Tylko taka kompleksowa strategia przyniesie pozytywne skutki, stąd ważne jest, aby wybrać rzetelną oraz doświadczoną agencję PR, która dobrze wie, co robi.

Jakich zadań możesz się spodziewać?

Agencja zajmująca się PR korporacyjnym wprowadza szereg działań, o których mogłeś wcześniej już gdzieś słyszeć, m.in. audyt oraz analiza wyobrażenia firmy i jej konkurencji, współpraca z dziennikarzami, prowadzenie wydawnictwa firmowego (blogi, newslettery, publikacje drukowane), zarządzanie sytuacją kryzysową, produkcja korporacyjnych filmów wideo, organizacja imprez firmowych oraz wystąpień publicznych i konferencji.

Zaufanie do firmy poprzez budowanie jej wiarygodności, stały dialog z otoczeniem, merytoryczność przekazu oraz definiowanie grupy odbiorców to konieczności, jakie powinna prezentować zarówno korporacja, jak i małe przedsiębiorstwo. Korporacyjny PR, choć w odróżnieniu od klasycznego Public Relations posiada dodatkowe elementy, wymienione w powyższym tekście, przy tworzeniu wizerunku wykorzystuje narzędzia i instrumenty klasycznego PR oraz odnosi się do zasad i narzędzi komunikacji wewnętrznej.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt