Services

Public relations Communication strategy Branding Google Ads Positioning of websites Website development

Product offer

Company events Food marketing Marketing communication Graphic design Sales support Online marketing

Consulting offer

Social Media Internal communication Crisis management Employer Branding Reference Marketing Customer Lifetime Value B2B Marketing
return

Marketing consulting

Marketing consulting wspiera biznes

Marketing consulting - wsparcie biznesowe

Marketing consulting – definicja

Marketing consulting to szeroko pojęte wsparcie biznesowe w celu polepszenia skuteczności podejmowanych działań marketingowych, w tym pomoc w projektowaniu, wdrażaniu i ulepszaniu strategii marketingowej.

W ramach działań z zakresu marketing consulting specjaliści dokonują kompleksowej diagnozy aktualnej sytuacji firmy pod względem umiejętności docierania do klientem za pośrednictwem wszystkich dostępnych narzędzi internetowych. Efektem tych działań jest gotowa strategia marketingowa zawierająca wytyczne, jak skutecznie wykorzystać Internet, by zrealizować wszystkie postawione sobie cele biznesowe.

Marketing consulting wykorzystuje innowacyjne techniki i narzędzia, dzięki którym może szybciej diagnozować aktualną sytuację i zaproponować skuteczne rozwiązania, by usprawnić działania marketingowe w firmie.

Marketing consulting – ciekawostki

Aby móc odnieść sukces w Internecie konieczne jest przede wszystkim uruchomienie atrakcyjnej i wartościowej witryny internetowej oraz jej skuteczne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Strona internetowa jest najważniejszą wizytówką firmy. W ramach marketing consultingu podejmowana jest kompleksowa analiza struktury dotychczasowo funkcjonującej witryny, struktura linków, analiza słów kluczowych oraz optymalizacja treści. Wszystko po to, by zapewnić maksymalną widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

W ramach marketing consultingu, eksperci pomagają w segmentacji rynku oraz identyfikacji najbardziej wartościowej grupy docelowej i dopasowaniu przekazów marketingowych do ich potrzeb i preferencji. Badanie rynku dla wielu firm jest zadaniem niezwykle pracochłonnym, a z pomocą profesjonalistów cały proces przebiega znacznie szybciej i sprawniej.

Innym istotnym elementem podejmowanym w ramach usługi marketing consultingu jest także pomoc we wdrożeniu skutecznego marketingu treści. Ciekawy content nie tylko przyciąga uwagę użytkowników i inspiruje ich do podejmowania konkretnych działań, ale także wpływa na atrakcyjność strony internetowej, bloga i profili w mediach społecznościowych z punktu widzenia algorytmów pozycjonujących.

Marketing consulting – informacje, które warto poznać

Kluczem do sukcesu każdej efektywnej strategii marketingowej jest pełne zrozumienie funkcjonowania danego rynku, zachowania potencjalnych klientów i działań konkurencji. Jednym z pierwszych działań podejmowanych w ramach marketing consultingu jest analiza mocnych i słabych stron firmy oraz konkurencji, a także analiza szans i możliwości w obszarze marketingu.

Marketing consulting obejmuje takie działania jak:

  • audyt strony internetowej pod kątem optymalizacji treści oraz wykorzystywania możliwości komunikacyjnych,
  • audyt działań podejmowanych w zakresie marketingu internetowego,
  • analiza sposobów generowania ruchu na stronie internetowej,
  • analiza sposobu generowania leadów sprzedażowych,
  • analiza działań podejmowanych przez konkurencję.

Decydując się na wsparcie w ramach marketing consultingu firma zostaje otoczona opieką doświadczonych profesjonalistów, którzy dopasują zalecane działania do indywidualnych możliwości i celów marketingowych. Wszystkie działania marketing consultingu są odpowiednio raportowane, dzięki czemu firma jest na bieżąco informowana o postępach i efektach działań.

Marketing consulting – podsumowanie

Marketing consulting to usługa, która pomaga firmom znaczenie lepiej wykorzystywać swój potencjał oraz budować przewagę konkurencyjną. Dzięki optymalizacji strony internetowej, wdrożeniu content marketingu i wykorzystaniu potencjału mediów społecznościowych oraz innych narzędzi internetowych możemy osiągnąć szereg realnych korzyści.

Efektem odpowiednio przeprowadzonego marketing consultingu jest:

  • zwiększenie widoczności marki,
  • dostęp do wiedzy i doświadczenia ekspertów,
  • opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej skrojonej na miarę,
  • zdobycie nowych klientów lub odkrycie nowej niszy, której potrzeby moglibyśmy zaspokoić,
  • lepsze zrozumienie potrzeb klientów, pozwalające na zbudowanie z nimi wartościowych i długofalowych relacji,
  • zwiększenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych,
  • uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

Do you need help with your business development?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Managing director

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Call me Log in Contact