W ostatnich latach turystyka przeżywa prawdziwy rozkwit. Coraz więcej ludzi podróżuje każdego roku. Z tego powodu organizacje turystyczne sięgają po instrumenty marketingu, w tym także PR, dzięki którym przyciągną turystów. Na czym dokładnie polega public relations w turystyce?
Turystyka a public relations
Działania public relations w głównej mierze dotyczą kreowania pozytywnego wizerunku. Niekoniecznie musi to dotyczyć produktu, czy wizerunku marki. Obiekty turystyczne także potrzebują instrumentów marketingowych, dzięki którym ludzie chętnie odwiedzą dane miejsca. Głównymi działaniami public relations w turystyce są:
- wywołanie chęci do podróżowania,
- promowanie produktów turystycznych,
- czy zwiększanie widoczności destynacji turystycznych.
Pamiętając również o utrzymaniu zadowolenia gości po przyjeździe, PR w turystyce koncentruje się zarówno na podróżach, miejscowościach, hotelach, czy restauracjach.
Public relations może przyciągnąć tłumy nowych turystów.
Potrafimy robić skuteczny PR dla branży turystycznej!
Z jakich narzędzi PR korzystać w turystyce?
Public relations w turystyce wykorzystywane jest jako narzędzie promocyjne. Szczególnie wartościowe są media, które np. publikują „top listy miejsc/hoteli/jezior/gór/atrakcji”. Warto zadbać, aby Twoja firma się na nich znalazła. Zwłaszcza w dobie sporej konkurencji. Pomocne w budowaniu rozpoznawalności marki są także recenzje na blogach czy informacje prasowe. Głównym kanałem oczywiście pozostaje Internet, który stał się najpopularniejszym narzędziem rezerwacji podróży.
Nie można zapomnieć także o współpracy z influencerami, którzy polecając hotel, restauracje czy inne miejsce turystyczne, są w stanie przyciągnąć tłumy turystów, chcących przeżyć tą samą przygodę. Co jeszcze rekomendujemy jako agencja PR? Bierz również udział w specjalnych wydarzeniach public relations, np. w targach i wystawach. Dzięki nim możesz bezpośrednio dotrzeć do klientów i wypromować swoją markę.