Nawigacja

Praca copywriter –
na czym to polega?

PR

Content is the king! Wartościowe, poprawnie przygotowane treści wspierają promocję, ułatwiają dotarcie do szerokiego grona klientów, usprawniają SEO i ułatwiają budowanie pozytywnego wizerunku marki. Tworzeniem tekstów na potrzeby marketingu, public relations i innych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa zajmuje się copywriter. Jak wygląda praca copywritera? I gdzie jej szukać?

Czym zajmuje się copywriter?

Copywiter to autor tekstów reklamowych, marketingowych i innych, twórca sloganów, kreator szeroko rozumianego content marketingu. To osoba odpowiedzialna za tworzenie tekstów na potrzeby cyfrowego i tradycyjnego marketingu, zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny i według wytycznych branży i klienta.

Praca copywritera to m.in.:

  • tworzenie treści reklam prasowych i pisanie scenariuszy reklam telewizyjnych i radiowych,
  • przygotowywanie treści na strony internetowe i do sklepów internetowych – w tym opisów produktów, opisów kategorii, tekstów na podstrony, treści na blogi firmowe,
  • tworzenie tekstów zapleczowych SEO i optymalizowanie stron pod kątem SEO,
  • prowadzenie marketingu szeptanego, np. na forach,
  • tworzenie ebooków, raportów, poradników,
  • pisanie tekstów do mailingów i do mediów społecznościowych,
  • przygotowywanie artykułów sponsorowanych, materiałów prasowych i komunikatów PR-owych.

Copywriter uczestniczy w całym procesie kreacji, co oznacza, że współpracuje z działami marketingu, SEO i innymi w realizacji kompleksowych działań związanych z promocją, reklamą, e-commerce i innymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstw.

Potrzebujesz angażujących treści?

Nasz zespół jest do Twojej dyspozycji!

Dobry copywriter, czyli jaki?

Wiele osób myśli, że do bycia dobrym copywriterem wystarczy umiejętność sprawnego posługiwania się językiem i łatwość w przelewaniu swoich myśli „na papier”. Chociaż tzw. lekkie pióro to ważna cecha copywritera (w końcu słowo jest jego narzędziem pracy), to nie można zapomnieć o szeregu innych kompetencji, które pozwolą mu tworzyć treści atrakcyjne, skuteczne i merytoryczne.

Dobry copywriter dysponuje szeroką wiedzą na temat content marketingu, PR-u i mechanizmów rynkowych. Śledzi trendy, wie, co jest na topie – a jeśli nie wie, to umie szybko to sprawdzić. Porządny research jest bowiem podstawą pracy copywriterów.

Najlepsi copywriterzy wykazują się ponadprzeciętną kreatywnością. Potrafią tak kreować treści, by skutecznie zaciekawić czytelników i dzięki temu realizować wyznaczone cele.

Dobry copywriter tworzy teksty zrozumiałe, zwięzłe, a przy tym pełne wartości, logiczne i  pozbawione wszelkich błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, stylistycznych i innych.

Na dzisiejszym rynku ogromne znaczenie ma również doskonała znajomość SEO i umiejętność pisania tekstów zgodnych z jego zasadami.

Praca copywritera jest niesamowicie ciekawa i inspirująca. Copywriter ma szansę uczestniczyć w wielu interesujących projektach i współpracować z najpopularniejszymi markami. Jak szukać zatrudnienia na tym stanowisku?

Praca copywriter – gdzie jej szukać?

Copywriter może działać jako freelancer i realizować zlecenia dla różnych firm oraz klientów indywidualnych bądź pracować w redakcji, wydawnictwie, przedsiębiorstwie z dowolnej branży lub w agencji reklamowej czy marketingowej. Każda agencja public relations korzysta także z usług copywriterów.

Pracy dla copywritera można szukać:

  • w serwisach z ofertami dla copywriterów, tj. gieldatekstow.pl, goodcontent.pl czy useme.pl,
  • na popularnych portalach ogłoszeniowych, takich jak pracuj.pl czy olx.pl,
  • na grupach z ofertami pracy w mediach społecznościowych, np. na Facebooku,
  • bezpośrednio u pracodawców, np. w zakładkach „Praca”, „Kariera”, czy „Dołącz do nas” na firmowych stronach internetowych.

Warto wiedzieć:

Kim jest copywriter?

Copywriter jest autorem różnego rodzaju tekstów i kreatorem szeroko rozumianego kontentu. Tworzone przez niego teksty muszą być zgodne z wytycznymi klienta oraz oczywiście poprawne językowo i stylistycznie.

Jakie są zalety powinien posiadać dobry copywritera?

Dobry copywriter jest kreatywny i zawsze wie co aktualnie jest na topie - ponadto potrafi szybko wyszukać potrzebne informacje. Treści kreowane przez dobrego copywritera są w stanie zaciekawić i zrealizować założone cele.

Gdzie szukać pracy jako copywriter?

Copywriter może pracować dla konkretnej agencji PR lub realizować zlecenia pochodzące od różnych firm. Zlecenia dla copywriterów znajdziemy m.in. na dedykowanych temu obszarowi serwisach internetowych oraz na specjalnie w tym celu utworzonych grupach w mediach społecznościowych.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt