Nawigacja

Narzędzia reklamy, które rzeczywiście się sprawdzają

Pozyskiwanie klientów

Według badań nawet 90% konsumentów nie ufa reklamom. Wielu z nich nawet nie zwraca uwagi na przekazy reklamowe pojawiające się w różnych kanałach. Stawia to przed przedsiębiorcami ogromne wyzwanie. Firmy, które chcą realizować cele marketingowe, muszą poszukiwać ciekawych sposobów docierania do swoich grup docelowych. Świetnie sprawdzają się do tego nieinwazyjne narzędzia reklamy. Czym są takie rozwiązania? 

Czym są narzędzia reklamy? 

Nie wystarczy oferować znakomitych produktów, żeby sprzedawać i generować zyski. Najpierw trzeba w pewien sposób dotrzeć do odbiorców, przedstawić im korzyści, wynikające z posiadania konkretnej rzeczy bądź skorzystania z usługi, a także skutecznie zachęcić ich do zakupu. Jest to szczególnie ważne dziś, w czasach ogromnej konkurencji, przesytu usług i produktów oraz niesamowicie szerokiego, nieustannie zmieniającego się rynku. Firma, która chce zaistnieć, musi prowadzić szeroko zakrojone działania reklamowe, oparte o konretne cele. 

Działania reklamowe realizuje się za pomocą wybranych narzędzi reklamy. Narzędzia reklamy to środki służące do prezentacji produktów lub usług przedsiębiorstwa. To rozwiązania umożliwiające komunikację z otoczeniem marketingowym. Narzędzia dostarczają cennych informacji i w pewien sposób zachęcają do skorzystania z oferty. Jednak aby mogły realizować swoją ideę, muszą być interesujące, wyjątkowe, takie, które odbiorca będzie chciał oglądać lub czytać.

Chcesz skuteczniej docierać do potencjalnych i obecnych klientów?

Wiemy, jak to osiągnąć!

Problem współczesnych reklamodawców

Dzisiejsi konsumenci zalewani są nadmiarem informacji, przekazów reklamowych i newsów. W mieście otaczają ich billboardy, w radiu i telewizji co chwilę słyszą bloki reklamowe, na każdej stronie w internecie widzą mnóstwo banerów, przewijając aktualności na Facebooku nieustannie trafiają na posty sponsorowane, a ich ulubieni influencerzy ciągle promują nowe marki. Nadmiar przekazów reklamowych powoduje, że konsumenci przestają je zauważać. Nie zwracają na nie uwagi – zupełnie tak, jakby ich w ogóle nie było. W konsekwencji reklamodawcy nie realizują swoich założeń marketingowych i mają trudności z generowaniem wysokiej sprzedaży. Jakie jest rozwiązanie? Kluczem do sukcesu jest wykorzystywanie nietypowych narzędzi reklamy.

Idealne narzędzia reklamy to te, które:

  • wyróżniają się na tle pozostałych,
  • są przyjemne i niemęczące dla oczu,
  • nie są nachalne,
  • wpływają na emocje – np. generują pozytywne odczucia, dobrze się kojarzą,
  • mają atrakcyjną formę,
  • są na czasie.

Nieinwazyjne narzędzia reklamy

1. Merytoryczne treści

W internecie można znaleźć informacje praktycznie na każdy temat. Tworząc treści, które odpowiadają zapytaniom Twoich konsumentów, wzmocnisz swój profesjonalny wizerunek, pozyskasz zaufanie odbiorców i tym samym zwiększysz ich zainteresowanie swoją marką. 

Content marketing to obecnie potęga internetowych działań reklamowych. Ciekawe, merytoryczne treści nie tylko dostarczają mnóstwo wartościowej wiedzy, ale także w subtelny sposób zachęcają do skorzystania z oferty. Ponadto są znakomitym wsparciem dla działań SEO, które – jak od dawna wiadomo – są nieodłącznym elementem funkcjonowania marki w sieci. Odpowiednio zoptymalizowane teksty, wzbogacone o konkretne frazy kluczowe, przyczyniają się do poprawy widoczności strony wizytówki bądź sklepu internetowego w wynikach organicznych Google. 

Content marketing to bez wątpienia jedno z najlepszych, nieinwazyjnych narzędzi marketingowych. Treści nie atakują agresywnie odbiorcy. Internauci sami na nie trafiają, wpisując odpowiednie słowa lub frazy w wyszukiwarkę. 

A jak realizować content marketing? Świetnym sposobem jest prowadzenie bloga firmowego, jako odrębnej zakładki na oficjalnej stronie www. Na blogu powinny znaleźć się merytoryczne, napisane ciekawie i poprawnie teksty, odpowiadające najczęstszym zapytaniom konsumentów. Do wyszukiwania fraz kluczowych, na których warto oprzeć swoje treści, warto wykorzystać takie narzędzia jak Senuto, Semstorm, Surfer Seo, czy też Google Search Console.

2. Wideo

Zakłada się, że nawet 65% populacji stanowią wzrokowcy. Obrazy oddziałują na nasze emocje i nasuwają nam konkretne skojarzenia. Zdecydowanie łatwiej nam zapamiętać ciekawy obraz niż nawet najbardziej wciągającą treść. Nic więc dziwnego, że reklama wizualna to skuteczne narzędzie w działaniach marketingowych.

Jej specjalną odmianą jest wideo. Spoty reklamowe nie są czymś nowym w świecie marketingu. Ich historia rozpoczęła się krótko po wynalezieniu telewizji. Wraz z rozwojem internetu, a zwłaszcza platformy YouTube, ich popularność zaczęła rosnąć. Jednak dziś, w czasach ogromnej konkurencji i przesytu informacji, zwykły spot reklamowy to za mało. Klasyczne formy wideo skupiające się wyłącznie na promocji nie działają już tak silnie na konsumentów, jak kiedyś. Współcześni odbiorcy potrzebują czegoś więcej. Potrzebują dodatkowych bodźców, które zachęcą ich do zakupu prezentowanych produktów bądź skorzystania z konkretnej usługi.

Wideo jako narzędzie reklamy musi:

  • wciągać, rozbudzać ciekawość,
  • oddziaływać na emocje – np. wzruszać czy śmieszyć,
  • inspirować,
  • przekazywać nietypowe informacje, ciekawostki, fakty czy statystyki,
  • opowiadać historię,
  • mówić o rzeczach ważnych – np. inicjatywach społecznych, problemach współczesnego świata, sprawach istotnych dla ogółu społeczeństwa lub konkretnej grupy społecznej,
  • w subtelny sposób promować produkt, usługę lub całą markę.

Pamiętasz reklamę Allegro, w której dziadek przez cały rok uczył się angielskiego, by w święta porozmawiać ze swoją niemówiącą po polsku wnuczką? A kojarzysz spot marki Yes, który mówił o kobietach, ich różnorodności, wyjątkowości i sile? Właśnie takie powinny być dzisiejsze reklamy wideo!

Merytoryczne treści i spoty reklamowe mogą stanowić ciekawe uzupełnienie kampanii marketingowej. Te nieinwazyjne narzędzia reklamy pozwalają skutecznie dotrzeć do grupy docelowej i ułatwiają pozyskanie zaufania odbiorców, a dzięki temu wspierają firmę w realizacji celów marketingowych. 

Zadzwoń Panel klienta Kontakt