Kiedy outsourcing marketingu to najlepsze rozwiązanie?

Strategia marketingowa
Commplace agencja PR

Outsourcing marketingu staje się coraz bardziej popularny. Część firm szuka outsourcingu niektórych, a część wszystkich swoich działań marketingowych. Z badań wynika, że prawie dwie trzecie firm z sektora B2B zleca część swojego marketingu na zewnątrz. Wielkość jednak nie ma w tym przypadku znaczenia. Niezależnie od tego, czy jesteś korporacją, startupem czy małą firmą. Skuteczny marketing jest jednym z kluczowych elementów Twojego rozwoju i sukcesu.

Co powoduje, że outsourcing marketingu interesuje wszystkie rodzaje firm, od start-upów po dojrzałe firmy? Każda z nich dąży do zapewnienia jak największej płynności wszystkich operacji – w tym działań marketingowych firmy. Często okazuje się, że w praktyce nie tak łatwo to zrobić. Wyzwań związanych z ustalaniem priorytetów i zarządzaniem nimi jest tak wiele! W dodatku pomyłka może zagrozić rozwojowi firmy. Na szczęście rozwiązania w zakresie outsourcingu marketingu mogą pomóc przezwyciężyć trudności związane z prowadzeniem codziennej działalności. A jednocześnie przyczynią się do skalowania działań marketingowych.

Czym jest outsourcing marketingu?

Outsourcing marketingu jest dokładnie tym, czym się wydaje.  To proces przekazania Twojej działalności marketingowej zewnętrznemu podmiotowi. Marketing zewnętrzny może funkcjonować w połączeniu z wewnętrznymi działaniami marketingowymi lub może całkowicie zastąpić potrzebę posiadania własnego zespołu marketingowego. W zależności od usług świadczonych przez firmę, której zlecasz na zewnątrz, możesz zdecydować się na outsourcing niektórych lub wszystkich działań marketingowych. Może to obejmować np.:

Dobra agencja marketingowa zanim rozpocznie jakiekolwiek działania marketingowe w Twoim imieniu, opracowuje strategię. Najpierw będzie chciała zrozumieć Twoje cele biznesowe i ocenić bieżące działania marketingowe. Poznaj zaledwie kilka spośród ogromu korzyści, jakie możesz uzyskać, zatrudniając agencję marketingową, by pracowała na sukces Twojej firmy.

Skuteczny marketing jest jednym z kluczowych elementów Twojego rozwoju i sukcesu.

Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc.

Specjalizacja wspiera sukces marketingowy

Nadal prosisz swojego menedżera ds. marketingu o uruchomienie nowych opcji Google Ads? Być może Twój dyrektor ds. marketingu nadal tworzy wszystkie treści informacji prasowych? A może powierzyłeś swojej koordynatorce ds. marketingu zarządzanie mediami społecznościowymi, ponieważ „jest młoda i na pewno ogarnia takie rzeczy”? Zbyt często zdarza się, że osoby odpowiedzialne w firmach za marketing są delegowane do pełnienia innych funkcji poza ich podstawowymi rolami. Zamiast po prostu zdecydować się na outsourcing marketingu i zlecać na zewnątrz te dodatkowe zadania prawdziwym ekspertom. Tym bardziej, że dziś specjalizują się oni w coraz węższych dziedzinach – od marketingu mobilnego, po public relations. W zależności od charakteru działalności Twojej firmy, te specjalności mogą być bardzo poszukiwane i mogą jej przynosić wymierne zyski. Więc próba wykonania zadania kimś, kto jest już członkiem Twojej załogi, może być kusząca. Ale czy na pewno warto ją podjąć?

Outsourcing marketingu się opłaca

Ciągła ewolucja komunikacyjna oznacza większe zapotrzebowanie na osoby, które potrafią wykorzystywać nowoczesne technologie i znajdować nowe kanały dotarcia do klientów, aby firma pozostawała konkurencyjna. Czy możesz sobie pozwolić na wewnętrzne obsadzenie wszystkich tych specjalizacji marketingowych, zwłaszcza po pandemii? Ci specjaliści zwykle odpowiednio się cenią, więc jeśli nie masz budżetów rekrutacyjnych jak Amazon, Google lub Apple, może być ciężko. Rozważ to inaczej. Możesz nie potrzebować pełnoetatowego specjalisty lub stratega wyższego szczebla. Outsourcing marketingu będzie więc optymalnym  rozwiązaniem. A przy tym z pewnością oszczędniejszym.

Niezależnie od wybranej strategii marketingowej zwrot z inwestycji musi być opłacalny i mierzalny. Nawet najbardziej kompetentny zespół wewnętrzny może prowadzić do zwrotu z inwestycji, który nie do końca uzasadnia godziny spędzone w firmie. Z kolei zatrudniając agencję marketingową możesz mieć pewność, że odpowiednio inwestujesz swoje środki. Agencja marketingowa dba o to, by pokazać Ci realne efekty jej posunięć i przestrzega bardzo wysokich standardów, jeśli chodzi o udowadnianie, że działają. Co więcej, ponieważ koszt outsourcingu marketingu jest w dużej mierze powiązany z wynikami, możesz mieć pewność, że projekty zostaną zakończone.

Outsourcing marketingu pozwala zmienić perspektywę

Jeśli ten sam zespół ludzi od jakiegoś czasu robi to samo w ten sam sposób, wprowadzenie zmian może być trudne. Mimo że nowi pracownicy wnoszą ze sobą świeże spojrzenie, przyjęcie nawyków lub nastawienia „starego” zespołu może być dla nich zbyt łatwe. Outsourcing marketingu pozwoli całkowicie uniknąć tych problemów. Na Twoją agencję marketingową nie będą miały wpływu przestarzałe metody zarządzania, polityka biurowa stosowana w firmie lub złe nawyki . Agencja marketingowa będzie postrzegać rzeczy inaczej, więc Twoja firma może działać inaczej.

Marketing to nie jest zajęcie na „po godzinach”. Wymaga dużo planowania, kreatywności, opracowywania strategii i analizowania każdego ruchu, abyś mógł osiągnąć końcowe cele swojej firmy. Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, w jaki sposób eksperci z Commplace mogą pomóc Twojej marce wejść na wyższy poziom!

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt