Jak promować się na Instagramie, by klienci zakochali się na nowo?

PRStrategia marketingowa
Jak promować się na Instagramie

Prowadzenie konta w mediach społecznościowych to wciąż dla wielu właścicieli firm tylko przykry obowiązek. A przecież to tam możesz trafić do swoich klientów, gdy ci są zrelaksowani i otwarci na nowe informacje. Do tego w chwili, gdy nawet nie podejrzewają, że mają do czynienia z przekazem reklamowym. Wiec jak promować się na Instagramie, by trafić do ich serc? Sprawdźmy. 

Instagram jako kanał promocji 

W sieci znajdziesz całe podręczniki na temat tego, jak promować się na Instagramie. Niestety, zawarte w nich porady po paru miesiącach mogą okazać się bezużyteczne. Trendy zmieniają się błyskawicznie, użytkownicy uodparniają się na zgrane taktyki, a w samej platformie zachodzą zmiany, których nie jesteś w stanie przewidzieć. Dlatego działania PR w sieci muszą to uwzględniać. 

Pamiętaj, że przeciętne zaangażowanie dla postu z firmowego wynosi 0,96 proc.  To znaczy, że mniej więcej 1 followers na 100 zareaguje na Twoje zdjęcie lub film.  To stawia w innej perspektywie marketingowe wysiłki na Instagramie. Może się wydawać, że kilka lajków na początku to zły wynik. Jeśli jednak znasz te dane, to spokojnie reagujesz na powoli rosnące zaangażowanie pod Twoimi postami i racjonalnie planujesz strategię. 

Chcesz wypromować firmę na Instagramie?

Zaprojektujemy dla Ciebie najlepszą strategię.

Jak promować się na Instagramie?

Jeśli już zastanawiasz się, jak promować się na Instagramie, to jesteś o krok przed konkurencją. Wielu właścicieli firm wciąż jeszcze nie zdaje sobie sprawy z tego, jak to robić dobrze. Nie doceniają siły takich trendów, jak marketing narracyjny czy marketing kontekstowy. A to ostatnio jedne z najmocniejszych tendencji w marketingu on-line. W marketingu kontekstowym docierasz do osób wybranych na podstawie ich lokalizacji, wieku czy zainteresowań. Właśnie takie możliwości daje Instagram.  

Oznaczając lokalizację i używając odpowiednich hasztagów, trafiasz ze swoim przekazem do tych, którzy szukają usługi lub interesują się daną dziedziną. Z kolei marketing narracyjny to budowanie wokół marki opowieści. Trudno to zrobić bez kanałów social-mediowych. Do odpowiedniej zakładki na stronie firmy zajrzą nieliczni, ale tysiące osób może każdego dnia czytać o Twojej wizji lub misji, jeśli zrozumiesz, jak promować się na Instagramie. Trzecim bardzo ważnym trendem jest tworzenie contentu przydatnego dla użytkownika.

Stwórz coś, co: 

  • inspiruje, 
  • edukuje, 
  • cieszy, 

by klienci chcieli obcować z treściami, które zamieszczasz. Ta strategia w dużej mierze jest odporna na zmiany trendów. Użytkownicy social-mediów zawsze będą potrzebować porad, a krótka, łatwa do przyswojenia forma na Instagramie jest idealna, by przekazać im trochę wiedzy. 

Pewnie zauważyłeś, że reklamy czy posty coraz częściej przybierają formę poradników. Kancelaria podatkowa radzi, jak się rozliczać, a na kanale marketu budowlanego dowiadujesz się, jak impregnować drewno. W ten sposób trafiasz w realne potrzeby użytkowników. Kilka takich filmików czy poradników step-by-step mogą stać się evergreenami, które pomogą użytkownikom, gdy będą mieć problem. Kolejna ważna rzecz: jeśli piszesz o sobie, to tak, by użytkownik miał z tego korzyść. A więc informuj go o promocjach, które mogą go zainteresować, a nie tylko o tym, co jest ważne z Twojego punktu widzenia. 

Promowanie na Instagramie – najczęstsze błędy 

Już wiesz, jak promować się na Instagramie: twórz treści pożyteczne i ciekawe dla użytkowników. Najczęstszy błąd na firmowych kontach to unikanie takiego szerokiego spojrzenia. Zamiast tego na firmowym koncie widnieją tylko informacje o produkcie. W ten sposób klienci szybko wyczuwają, że mają do czynienia z promocją. Stwórz coś, co przyciągnie ich uwagę i stosuj takie posty naprzemiennie z tymi, w których piszesz o sobie. Kolejny błąd to niedocenianie potęgi dobrych zdjęć.  

Wszystkie najpopularniejsze firmowe zdjęcia na Instagramie zostały zrobione przez profesjonalistów, dobrym sprzętem i/lub przedstawiają coś, co z miejsca przykuwa wzrok. Zdjęcie może powstać spontanicznie i możesz zrobić je smartfonem, ale pamiętaj, że większość marek korzysta z najlepszego sprzętu, a nawet pomaga sobie za pomocą odpowiedniego oświetlenia i tła. Znajdź więc ciekawe miejsce, w którym wyeksponujesz swoje produkty. Unikaj sztampowych zdjęć korporacyjnych (biura, budynku, magazynu itp.). Ostatni błąd to brak kontaktu z użytkownikami. Jeśli nie odpisujesz na wiadomości, nie odpowiadasz na oznaczenia, to tracisz szanse na marketing referencyjny i odbierasz sobie jeden z  kanałów komunikacji marketingowej. 

Jak promować się na Instagramie w stylu największych marek? 

Wśród najpopularniejszych zdjęć w historii tej platformy jest to, na którym Selena Gomez pije Coca-Colę. Zauważ, że marka nie nakłania do picia tego napoju ani o nim nie informuje. Dostarcza tylko użytkownikom sieci świetny content. To sekret reklamy natywnej, który warto podpatrzeć od największych marek. Pokazując życie biura i produkty w ciekawej scenerii, nie musisz wprost zachęcać do zakupu.  

Jeśli odwiedzisz firmowe konto Diora na Instagramie, to zauważysz, że marka nie opisuje tam właściwości kremów czy kroju ubrań. Zamiast tego znajdziesz tam zdjęcia prezentujące rzemieślników przy pracy i inspirujące połączenia ubrań sfotografowane w ciekawych sceneriach. Najpopularniejszą marką na Instagramie jest dziś Nike. Nie pokazuje nowych modeli butów, tylko opowiada historie o radosnych, różnorodnych fanach sportu. Użytkownicy chcą takich treści i dlatego marka ma 150 mln followersów. Jeśli chcesz wiedzieć, jak promować się na Instagramie, to warto obserwować takie wzorce. 

Dopiero zakładasz konto na Instagramie? 

Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli dopiero zakładasz konto i zastanawiasz się, jak się promować na Instagramie. W tym wypadku być może musisz najpierw zebrać jakąkolwiek grupę osób, które będą śledzić Twój profil. Początki są najtrudniejsze, bo gdy obserwujących można policzyć na palcach jednej ręki, to wizerunek firmy nie jest najlepszy. Możesz to jednak szybko zmienić: 

  • wyszukuj najpopularniejsze obecnie i najważniejsze dla branży hasztagi i obficie taguj swoje zdjęcia. Najlepiej, jeśli hasztagi nie będą ani zbyt popularne (zdjęcie zniknie w tłumie), ani za bardzo niszowe. 
  • Publikuj codziennie. 
  • Rób dużo Instagram Stories. 
  • Najlepiej, jeśli będziesz robić regularne live’y. Jeśli codziennie lub kilka razy w tygodniu będziesz zaczynać o tej samej porze, z czasem użytkownicy zyskają pewność, że mogą wówczas liczyć na Twój live. 
  • Taguj partnerskie firmy i współpracowników, a szybciej zyskasz fanów. 

Może się wydawać, że taka strategia komunikacji to ogrom pracy. Jednak z czasem da się wypracować system, dzięki któremu nie poświęcisz na to dłużej, niż godzinę tygodniowo. Content możesz planować z wyprzedzeniem. Filmy mogą trwać nawet kilka sekund. Materiały zdjęciowe i teksty pod zdjęcia możesz przygotowywać dużymi partiami z nawet kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W ten sposób szybko zyskasz wsparcie sprzedaży i nowych klientów, na których tak Ci zależy. Jeśli potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu swojej strategii, koniecznie daj nam znać. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt