Nawigacja

Czy współcześnie istnieje etyka w public relations?

PR

W dobie szerzenia fake newsów oraz dezinformacji etyka w public relations to zasady, które chronią odbiorców przed kłamstwem. W Polsce istnieje Kodeks Działań Etycznych Public Relations, z kolei na świecie Karta Sztokholmska. Dzięki nim każda agencja PR musi kierować się uczciwością, rzetelnością oraz szeregiem różnych zasad.

5 filarów public relations

Etyka w public relations definiowania przez Komisję Edukacji Public Relations to: zbiór zasad, przekonań i wartości, którymi powinni się kierować wszyscy, którzy angażują się w praktykę PR.”* Aby lepiej zrozumieć kontekst moralny, warto skupić się na pięciu filarach, które wyznaczają kierunek działań PR-owych:

  1. Prawdomówność,
  2. Nieszkodzenie,
  3. Dobroczynność,
  4. Poufność,
  5. Uczciwość.

Każda agencja public relations musi wdrożyć do swoich działań powyższe 5 filarów. Dzięki nim przede wszystkim ma obowiązek rzetelnego oraz uczciwego informowania społeczeństwa. Zabronione jest świadome wprowadzanie ludzi w błąd jak również ukrywanie pewnych informacji, które mogą być istotne dla opinii publicznej.

Zastanawiasz się czy Twoje działania pr-owe są etyczne?

Sprawdzimy i podpowiemy jak prowadzić skuteczny PR!

Etyka w pracy PR-owca

Pr-owcy to osoby, które reprezentują swoich klientów i ponoszą odpowiedzialność za budowanie zaufania. Taki zawód należy zaliczyć do zawodu zaufania publicznego. Public relations to zawsze fakty oraz prawda – dlatego odpowiedzialność etyczna wobec opinii publicznej jak i swoich klientów to główne uwarunkowania zasad postępowania ludzi pracujących w PR. Dzięki temu, ta dziedzina pracy jest prestiżowa, posiada szacunek oraz wysoką reputację w opinii społeczeństwa.

* https://burrelles.com/why-ethics-matters-in-public-relations/

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt