Navigation

Logodesign - verwenden Sie die Regeln, die dabei helfen

Commplace PR-Agentur

Das Entwerfen eines Logos ist etwas, worauf die meisten Unternehmen warten. Kennen Sie ein großes Unternehmen ohne Logo? Nicht? Das liegt daran, dass es so etwas nicht gibt. Dieses grafische Symbol hat einen großen Einfluss darauf, wie Kunden die Marke wahrnehmen. Kein Wunder, dass jedes Unternehmen möchte, dass sein Logo einzigartig ist. Aber wie kann dies erreicht werden? Logodesign inkl Kombination aus Kreativität und Fantasie. Und dann die Frage nach ihrer geschickten Anwendung. Lerne die 8 Regeln, die dir dabei helfen.

Już pewnie wiesz, że logo firmy może poprawić lub zniweczyć jej perspektywy na rynku. Perfekcyjnie stworzone jest w stanie w ogromnym stopniu wpływać na dobre relacje z odbiorcami. Z kolei źle zaprojektowane logo nie przekazuje wiadomości biznesowej, a ostatecznie może nawet szkodzić dalszemu rozwojowi firmy. Dlatego warto poświęcić czas na projektowanie logo. Symbolu, który identyfikuje firmę i jej produkty lub usługi, pomagając w tworzeniu silnej tożsamości marki.

Ein Logo, das die Bedürfnisse und Ziele des Unternehmens widerspiegelt

Logo Design powinny poprzedzać obszerne badania dotyczące celów firmy. Tworzona przez Ciebie koncepcja marki powinna odzwierciedlać etos i cele marki. Spróbuj sobie odpowiedzieć na pytania w kontekście firmy: dlaczego tu jesteś? co robisz i jak to robisz? co cię wyróżnia? dla kogo tu jesteś? co cenisz najbardziej? Jakie są twoje Zwecke der Marketingkommunikation? Te pytania mogą wydawać się dość proste, ale odpowiedź na nie może się okazać trudna.

Ein Logo mit zeitlosem Charakter

Logo Design ma wiele wspólnego z modą. I tu i tu trendy przychodzą i odchodzą. Dlatego są trendami. Niektóre utrzymują się przez długi czas, a inne jako sezonowe mody. Nadążanie za najnowszymi trendami jest niezwykle ważne. Nie należy jednak całkowicie na nich polegać. Ponieważ prowadzi to do szybkiego „starzenia” się Logo. A co za tym idzie – także marki. Bądź jak Coco Chanel. Seien Sie einfallsreich i pomyśl o kreacji, która jest wyjątkowa. Inna od tego, co zrobili wszyscy inni. Nadaj swojemu Logo ponadczasowy charakter.

Ein Logo, das eine Geschichte erzählt.

Wir wissen, wie man sie erstellt.

Dobór odpowiedniej palety kolorów może być przytłaczające. Zarówno dla projektantów jak i klientów ponieważ możliwości doboru określonych kolorów są niezliczone. Z tego powodu dobrym rozwiązaniem jest Entwerfen eines Logos na początek w czerni i bieli. A dopiero później przejście do koloru. Pozostawienie wyboru koloru na sam koniec pomaga skupić się na podstawach pomysłu. A nie na czymś, co jest o wiele łatwiejsze do zmiany. Kiepskiego pomysłu nie uratuje ciekawa barwa. Zaś dobry pomysł i tak będzie dobry, niezależnie od użytego koloru.

Ein Logo, das eine Geschichte erzählt

Celem gotowego logo powinno być zapadanie w pamięć i przywiązanie do wartości i estetyki Twojej marki. Logo Design wymaga więc kreatywności. Bądź innowacyjny i myśl inaczej. Rób to tak długo, aż będziesz w stanie wymyślić etwas wirklich Neues. Experimentieren Sie mit vielen Stilen. Versuchen Sie, negative Leerzeichen zu verwenden. Erwägen Sie, mit Ihrem Logo eine Geschichte zu erzählen.

Unikalne logo nie jest wizualnie złożone. Wręcz przeciwnie. Złożoność jest tym, czego należy unikać. Logo Design powinno polegać na koncepcji minimalizmu. Organisieren Sie Ihre Ideen. Fügen Sie nur Designelemente hinzu oder entfernen Sie sie, die dem Logo Einfachheit verleihen. Wenn Sie das Gefühl haben, dass zu viel darauf los ist, entfernen Sie die zusätzlichen Elemente. Verwenden Sie die minimale Farbpalette. Wählen Sie Formen, Symbole, Schriftarten und Symbole, die Ihre visuelle Botschaft deutlich machen. Dass es sofort verstanden werden kann. Befolgen Sie die Regel, dass weniger bedeutet mehr.

Chociaż wymóg skalowalności odgrywa wielką rolę w sukcesie logo, to jeszcze nie wszystko.  Upewnij się również, że przetestowałeś je na różnych nośnikach. Weź pod uwagę różne Kommunikationskanäle. Logo na wizytówce lub broszurze prezentuje się inaczej niż to samo logo na stronie internetowej. Przetestuj jak logo wygląda w swojej witrynie internetowej, na telefonie komórkowym, opakowaniu drukowanym i innych materiałach marketingowych. Logo Design powinno uwzględniać, że efekt finalny muss immer gut aussehen. Egal in welchem Format das Logo vorliegt: digital, gedruckt oder sogar als App-Icon.

Logodesign = Bedeutungsdesign

Was ein Logo stark macht, ist seine Bedeutung. Das Logo sollte in der Lage sein, die Botschaft, die Werte und die Vision auszudrücken, die eine bestimmte Marke vertritt. Sollte einzigartig und unvergesslich. Wie kann dies erreicht werden? Dank eines Konzepts, das eine einfache Botschaft transportiert. Gehen Sie nicht in die Falle, buchstäblich zu zeigen, was Ihr Unternehmen tut. Wählen Sie eine Nachricht, die nicht ganz einfach ist. Nur weil Sie ein Autohändler sind, heißt das nicht, dass Sie das Auto in Ihrem Logo haben müssen.

Jak miał powtarzać Picasso „dobrzy artyści kopiują, wielcy – kradną”. Oczywiście bezpośrednie kopiowanie prac innych nigdy nie jest w porządku. Poza etyką, jakby się to miało do tego, żeby się wyróżnić? Jednak Logo Design nie musi oznaczać wymyślania koła na nowo. Zawsze możesz Inspiration bekommen aus der Arbeit anderer Designer und Unternehmen. Lernen Sie von Erfolgreichen. Folgen Sie ihnen und verbessern Sie, was sie getan haben. Inspiration ist der Schlüssel, aber genauso wichtig wie Kreativität.

Großartige Branding- und Werbekampagnen entstehen nicht über Nacht. Genau wie ein tolles Logo. Kontaktieren Sie uns und lassen Sie uns diesen Prozess noch heute gemeinsam in Ihrem Unternehmen starten. Wenn nicht jetzt wann dann? Wenn nicht du, dann…. Na, wer?

Ewolucja w projektowaniu logo firmy w czasie

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu Logo Design nie jest jednorazowym zadaniem. Firmy często stają przed dylematem, kiedy i czy wprowadzać modyfikacje w swoim znaku graficznym. Kluczowe jest, aby Logo Design odzwierciedlało aktualne wartości i cele przedsiębiorstwa. Jednakże, każda modyfikacja powinna być przemyślana i zgodna z zasadami projektowania logo, aby zachować spójność marki i uniknąć dezorientacji wśród odbiorców.

W procesie projektowania logotypów prostota odgrywa kluczową rolę. Minimalistyczne podejście sprawia, że logo staje się łatwiejsze do zapamiętania i rozpoznawalne na różnych nośnikach. Przy projektowaniu logo firmy warto skupić się na esencji marki, unikając zbędnych detali, które mogą rozpraszać odbiorcę. Pamiętajmy, że zgodnie z zasadami projektowania logo, mniej często znaczy więcej, a prostota może być kluczem do sukcesu w budowaniu silnej identyfikacji wizualnej. Doświadczona agencja brandingowa zadba o to, by projekt był prosty, a jednocześnie niósł silny przekaz.

Ruf mich an Panel klienta Kontakt