Crowdstaffing, określany również jako rekrutacja przez społeczność, w dużej mierze bazuje na relacjach. To odpowiedź na wyzwania współczesnego rynku pracy. W tym przypadku przedsiębiorcy korzystają z pomocy niezależnych rekruterów. Należy podkreślić, że wspomniani specjaliści nie pochodzą z wewnętrznych zasobów, ani bezpośredniego otoczenia firmy. Podpowiadamy, dlaczego warto zainteresować się tym modelem rekrutacji.
Crowdstaffing: na czym dokładnie polega?
Każda firma potrzebuje utalentowanych pracowników, żeby osiągnąć sukces. Niestety wielu przedsiębiorców boryka się z mniejszymi lub większymi trudnościami przy obsadzaniu stanowisk. Jeśli dotychczasowe metody nie przyniosły spodziewanego efektu, warto rozważyć crowdstaffing.
W tej sytuacji firma współpracuje z mobilnymi rekruterami, którzy poprzez system poleceń i własnych kontaktów pozyskują odpowiednich kandydatów. Skuteczni headhunterzy szukają talentów zarówno wśród aktywnych, jak i pasywnych kandydatów. Do tej pierwszej kategorii zaliczamy studentów, absolwentów, bezrobotnych i osoby, które chcą zmienić pracę. Z kolei kandydaci pasywni to tacy, którzy w danej chwili nie podejmują żadnych działań, mających na celu zmianę miejsca zatrudnienia. Specjaliści ds. HR przekonują, że każdy jest otwarty na nowe oferty, o ile zaproponuje mu się atrakcyjne warunki.
Jak pozyskać idealnego kandydata?
Przeciętny koszt rekrutacji pracownika kształtuje się na poziomie 3-4 tysięcy złotych. Jeśli musimy zatrudnić wiele osób, mówimy o niebagatelnej kwocie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy szukają sposobów na obniżenie tych kosztów. Jednym z nich jest właśnie crowdstaffing, w tym przypadku nie musimy bowiem przeprowadzać całego procesu rekrutacyjnego. System rekomendacji pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, dlatego coraz więcej firm korzysta z takiego rozwiązania.
Zastanawiasz się, jak przyciągnąć właściwego kandydata?
Pomoże Ci zbudować atrakcyjny wizerunek pracodawcy!
Wśród tradycyjnych metod pozyskiwania pracowników znalazły się:
- ogłoszenia o pracę,
- bezpośrednie pozyskiwanie specjalistów na popularnych mediach społecznościowych,
- urząd pracy i agencje rekrutacyjne.
Jeśli dotychczasowe sposoby nie wyłoniły odpowiedniego kandydata, warto rozważyć crowdstaffing. Proponowany model pozwala zrealizować dowolny projekt rekrutacyjny.