Nawigacja

Pozyskiwanie pracowników: 3 sprawdzone metody

Employer branding
Pozyskiwanie pracowników: 3 sprawdzone metody

Pozyskiwanie pracowników to wyzwanie. Dziś, w dobie tzw. rynku pracownika, to kandydaci dyktują warunki. Pracodawcy albo się do nich dostosują, albo nie mają szans na to, by zatrudnić wybitne osoby, które mogły wnieść dużo dobrego do firmy. Jak skutecznie pozyskiwać nowe osoby do zespołu?

Masz problem z pozyskiwaniem odpowiednich pracowników?

Reputacja Twojej firmy ma znaczenie.
Pomożemy Ci ją zbudować.

Pozyskiwanie pracowników to jeden z filarów funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa a także ważny element zarządzania zasobami ludzkimi. W końcu to pracownicy stanowią największy kapitał firmy. Doskonale wykwalifikowana kadra sprawnie wykonuje wszystkie zadania zawodowe, z łatwością realizuje cele, a dzięki temu firma się rozwija i odnosi sukcesy.

Poszukiwanie i zatrudnianie cennych pracowników do przedsiębiorstwa to sztuka. Dzisiejszy rynek stawia przed pracodawcami wysokie wymagania. Niskie bezrobocie, wiele wolnych stanowisk pracy, niedobór specjalistów – to wszystko sprawia, że kandydaci mogą przebierać w ofertach.

Na dzisiejszym rynku silna marka pracodawcy to nie wszystko. Największym wyzwaniem jest wykorzystanie takich sposobów rekrutacji, które pozwolą dotrzeć do wybitnych pracowników. Jakie metody są najskuteczniejsze?

Pozyskiwanie pracowników – metody

Efektywne pozyskiwanie pracowników to przede wszystkim dobór odpowiednich metod, które ułatwią znalezienie osób o odpowiednich kompetencjach. Wśród najpopularniejszych metod możemy wyróżnić:

  1. Ogłoszenia

To podstawowy sposób pozyskiwania pracowników do przedsiębiorstwa. O jego skuteczności w głównej mierze decyduje atrakcyjność a także wiarygodność ogłoszenia. Przygotowanie oferty pracy warto powierzyć doświadczonemu rekruterowi.

  • Direct search

Jest to bezpośrednie wyszukiwanie specjalistów, spełniających wszystkie wymagania stawiane na danym stanowisku. Pracowników można szukać m.in. na popularnych portalach społecznościowych, na których zamieszcza się wizytówki zawodowe (tj. LinkedIn, GoldenLine).

  • Executive search

To metoda rekrutowania pracowników na wysokie stanowiska kierownicze, dyrektorskie i specjalistyczne, które wymagają rzadkich kwalifikacji. Grupą docelową są zwykle pracownicy, którzy pracują na podobnych stanowiskach w innych firmach i nie szukają pracy w danym momencie.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt