Nawigacja

Narzędzia marketingu – jak wspierać e-commerce?

Online marketing

Istnieją setki, a nawet tysiące rozwiązań, które mogą wesprzeć Twoje działania w e-commerce. Jedne z nich ułatwiają docieranie do odbiorców, inne wspomagają sprawną obsługę klientów, a jeszcze inne poprawiają widoczność strony w internecie. Które narzędzia marketingu internetowego warto wykorzystać?

Potęga e-commerce

Narzędzia marketingu stale ewoluują. Sprzedaż internetowa to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi biznesu. Coraz więcej konsumentów preferuje zakupy internetowe. Z badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przeprowadzonego w 2021 roku wynika, że odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł aż o 4 p.p. w stosunku do poprzedniego badania, które miało miejsce rok wcześniej. W raporcie możemy przeczytać, że aż 77% wszystkich internautów przynajmniej raz dokonało zakupów online. Co ciekawe, na popularność e-commerce mocno wpłynęła pandemia COVID-19. W związku z lockdownem aż 30% respondentów zaczęło kupować w sieci więcej produktów, a 33% robi zakupy przez internet częściej. Co więcej, 13% deklaruje, że internet stał się dla nich podstawowym kanałem wyboru przy podejmowaniu decyzji zakupowych. 

Mimo że pandemia zmierza ku końcowi, to wiele osób wciąż chętnie kupuje online. Dlaczego? Ponieważ zakupy przez internet to wygodna opcja. Konsumenci mogą przeglądać mnóstwo stron, zanim podejmą decyzję o zakupie. Mogą przebierać w wielu produktach i szybko dokonywać płatności na różne sposoby – a to wszystko bez wychodzenia z domu. W dzisiejszym rynku e-commerce tkwi ogromny potencjał, co chętnie wykorzystują przedsiębiorcy, tworząc nowe sklepy internetowe. Jednak wraz z powstawaniem nowych sklepów, rośnie konkurencja. Szanse na przetrwanie mają tylko ci, którzy wiedzą, jak skutecznie dotrzeć do klientów. 

Znakomitym wsparciem w e-commerce są specjalistyczne narzędzia marketingu internetowego. Czym są i które z nich warto wykorzystać?

Potrzebujesz wsparcia marketingowego w przestrzeni online?

Pomożemy budować wizerunek Twojej marki!

Czym są narzędzia marketingu internetowego?

Narzędzia marketingu internetowego to rozmaite rozwiązania technologiczne, które pomagają zoptymalizować wszelkie działania związane z e-commerce, ułatwiają dotarcie do internautów rzeczywiście zainteresowanych ofertą sklepu i dzięki temu zwiększają efektywność sprzedaży.

Narzędzia marketingu internetowego przeznaczone są dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą poprawić dowolne aspekty prowadzonych działań marketingowych oraz usprawnić ich realizację na każdym poziomie. Mogą wykorzystywać je zarówno przedsiębiorcy indywidualni, jak i duże agencje realizujące kampanie marketingowe dla swoich klientów. 

Narzędzia marketingu służące do pozycjonowania

SEO to ważny element w e-commerce. Głównym celem procesu pozycjonowania jest podniesienie pozycji witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. SEO daje szansę na to, by dotrzeć do większego grona internautów potencjalnie zainteresowanych ofertą sklepu. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest znacznie trudniejsze niż klasyczne SEO przygotowane dla tzw. strony wizytówki. Sklepy są zwykle bardziej rozbudowane – mają wiele podstron i kategorii, często wzbogacone są o blogi firmowe. Odpowiednie wypozycjonowanie takiej strony wymaga szeroko zakrojonych działań, opartych o specjalistyczne narzędzia marketingu internetowego.

W procesie pozycjonowania można wykorzystać takie narzędzia marketingu jak:

  • Google Search Console – analiza ruchu na stronie i słów kluczowych oraz monitorowanie stanu witryny,
  • Google Analytics – analityka strony, wskazująca m.in., kim są odbiorcy, w jaki sposób docierają do witryny i jakie działania podejmują na niej,
  • Page Speed Insights – sprawdzenie szybkości działania strony, wskazówki do optymalizacji pod kątem SEO,
  • NeilPatel – analiza strony wraz z badaniem słów kluczowych,
  • WordPress i wtyczka Yoast – zarządzanie treściami na stronie, głównie na blogu firmowym; wtyczka analizuje częstotliwość użycia słów kluczowych, czytelność tekstu, umożliwia wypełnienie meta opisów i tytułów, a także daje wskazówki dotyczące optymalizacji treści,
  • SEMrush – analiza strony i witryn konkurencji,
  • Copyscape – analiza internetu w poszukiwaniu plagiatów, co jest pomocne w tworzeniu unikalnych treści, które mają ogromne znaczenie dla SEO.

Narzędzia marketingu służące do minitorowania internetu

W prowadzeniu efektywnego e-commerce duże znaczenie ma nieustanne monitorowanie internetu. Służą do tego różne narzędzia marketingu. Jest to świetny sposób na to, by poznać preferencje swoich potencjalnych klientów i skutecznie do nich dotrzeć, a także dowiedzieć się, co mówi się o firmie w różnych miejscach w sieci – w tym w mediach społecznościowych, na portalach newsowych i na forach.

Jednym z najpopularniejszych narzędzi służących do monitorowania internetu jest Brand24. Platforma gromadzi wzmianki o firmie, pochodzące m.in. z Facebooka, Instagrama, Twittera, blogów i innych źródeł online. Firma, analizując wszystkie informacje, jakie pojawiają się na jej temat, może tworzyć skuteczne strategie marketingowe i z łatwością docierać do nowych klientów.

Śledzenie wzmianek to także szansa na to, by błyskawicznie zareagować, kiedy pojawi się nieprzychylny komentarz, który pozostawiony sam sobie, mógłby wywołać burzę, narażając reputację firmy na nadszarpnięcie. Analiza wzmianek jest zatem skuteczną bronią przeciwko kryzysom wizerunkowym.

Inne narzędzia pomocne w e-commerce

Pozycjonowanie strony i monitorowanie internetu to nie wszystko, co możesz zrobić, żeby usprawnić swoją działalność w e-commerce. Wśród innych pomocnych narzędzi marketingu internetowego, które mogą ulepszyć Twój sklep, wymienimy:

  • Freshdesk – narzędzie usprawniające obsługę zgłoszeń klientów wysyłanych za pośrednictwem maila, formularza kontaktowego na stronie internetowej lub innych kanałów komunikacji,
  • MailChimp – zautomatyzowany system służący do wysyłki newsletterów i innych wiadomości mailowych,
  • LiveChat – narzędzie do komunikacji z klientami,
  • BaseLinker – narzędzie pozwalające na sprawne zarządzanie sprzedażą z różnych źródeł z poziomu jednego panelu,
  • Wigzo – program umożliwiający przekształcanie danych w prognozy zachowań użytkowników, pomocny przy definiowaniu insightów i trendów konsumenckich.

Narzędzia marketingu internetowego to Twoje skuteczne wsparcie w e-commerce! Umiejętnie wykorzystane nie tylko ułatwią Ci codzienną pracę i usprawnią wszelkie procesy, ale także podniosą efektywność Twoich działań, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży w sklepie.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt