Nawigacja

Skuteczna sprzedaż w internecie, czyli jaka?

Online marketing

Masz ostatnio wrażenie, jakby klienci powoli odpływali z Twojego sklepu? Wszystko robisz tak jak dawniej, a mimo to masz poczucie, jakby coś było inaczej niż zwykle? Bardzo możliwe, że Twoi konkurenci wabią ich poprzez kanały, z których Ty jeszcze nie korzystasz. Poznaj czym jest skuteczna sprzedaż w internecie!

Według raportu Gemius przygotowanego we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej aż 77% internautów przynajmniej raz dokonało zakupów przez internet. Konsumenci lubią kupować online. Jest to dla nich wygodne i praktyczne. Jednak skuteczna sprzedaż w internecie to sztuka, która wymaga podejmowania racjonalnych, dobrze przemyślanych kroków. Jak skutecznie sprzedawać online?

Skuteczna sprzedaż w internecie – jak poprawić stronę i utrzymać klientów?

Czy wiesz, że największy ruch na stronie generują powracający klienci? Zadowoleni klienci to doskonali ambasadorzy firmy. Dlatego na początku skup się właśnie na nich. Przede wszystkim zadbaj o estetykę i atrakcyjność swojej strony. Sklep powinien być zaprojektowany zgodnie z wytycznymi user experience. Co to znaczy? Powinien mieć zrozumiały interface, przejrzyste grafiki zaprezentowane w ciekawy sposób oraz jasną, dostosowaną do odbiorców komunikację.

Myślisz, że skuteczna sprzedaż w internecie jest zarezerwowana tylko dla największych graczy?

Udowadniamy, że każda firma może ją osiągnąć!

W następnej kolejności sprawdź szybkość ładowania sklepu. Według badań, aż 40% internautów rezygnuje z pozostania na stronie, jeśli ta ładuje się zbyt wolno. Możesz przygotować dedykowaną aplikację mobilną, która ułatwi konsumentom dokonywanie zakupów przez smartfony czy tablety. Skuteczna sprzedaż w internecie jest także także intuicyjna. Maksymalnie uprość proces składania zamówień, szybko odpowiadaj na pytania klientów i wprowadź przyjazną politykę zwrotów.

Aby zachęcić klientów do zakupu, proponuj im oferty specjalne ograniczone czasowo i atrakcyjne rabaty na wybrane produkty. Pamiętaj o tym, by utrzymywać ciągły kontakt ze swoimi odbiorcami w social mediach. Media społecznościowe są dziś nieodłącznym elementem funkcjonowania każdej firmy, która chce osiągać spektakularne sukcesy. Bez tego skuteczna sprzedaż w internecie może być trudna.

By dotrzeć do nowych klientów, zainwestuj w SEO. Odpowiednio dobrane działania SEO zwiększą widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarkach, tym samym generując wyższy ruch na stronie. Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie marketingu rekomendacyjnego, który opiera się na poleceniach od zadowolonych klientów, a także influencer marketing, który angażuje w promocję twórców internetowych. Skuteczna sprzedaż w internecie jest możliwa, o ile korzystasz z odpowiednich narzędzi.

Skuteczna sprzedaż w internecie – Instagram

Na pierwszy rzut oka jest dość trudno ocenić, czy Twoi konkurenci sprzedają za pośrednictwem Instagrama. Platforma ma wprawdzie wbudowaną funkcję robienia zakupów bezpośrednio poprzez zdjęcie, ale to nie jedyne, co można robić, by zapewnić sobie przez ten portal skuteczną sprzedaż w internecie:

  • link w bio na Instagramie odsyła do strony sprzedażowej,
  • klienci mogą zgłaszać się przez wiadomości prywatne i otrzymywać w ten sposób szczegóły (np. numer konta), a także składać zamówienia,
  • Firma może budować na Instagramie relacje z klientami, którzy następnie ufają jej i chętniej robią zakupy już poprzez stronę.

Na pewno jednak warto szukać na profilu konkurencji takich wskazówek, jak duża aktywność pod postami i wyraźne prośby do klientów o zgłaszanie się poprzez wiadomość prywatną lub kliknięcie w link odsyłający do landing-page.

Co robić, jeśli Twoja konkurencja tak właśnie robi? Pozostaje Ci pójście w ich ślady i wdrożenie kampanii wsparcia sprzedaży w mediach społecznościowych.

Po pierwsze musisz mieć na Instagramie profil, następnie zadbać o atrakcyjną zawartość, dotarcie do klientów, stworzenie klinków, uzupełnienie biografii sklepu, sprawne odpowiadać na wiadomości prywatne... To może przerosnąć, więc zacznij od jednego kroku lub zleć obsługę wyspecjalizowanej agencji marketingowej. Nawet, jeśli zamieszasz samodzielnie obsługiwać social-media, umów się na konsultację dotyczącą skutecznej sprzedaży w internecie. Fachowiec może oszczędzić Ci sporo nerwów, a nawet zaplanować generowanie leadów przez Instagram i zaprojektować ścieżkę klienta.

Czy sprzedaż na Facebooku rzeczywiście działa?

Sporo mówi się też o sprzedaż poprzez Facebook. Czy to rzeczywiście działa? Nie ignoruj platformy, z której korzysta ponad 1,5 mld. osób na świecie i ponad 40 proc. Polaków. Jak wygląda skuteczna sprzedaż w internecie poprzez tę platformę?

  • Sprzedaż na Marketplace – wystawiasz przedmioty i czekasz na klientów,
  • Sprzedaż poprzez Facebook Live – szczególnie popularna w branży odzieżowej,
  • Sprzedaż w grupach – to miejsce pełne odbiorców zainteresowanych daną tematyką,
  • Przycisk „Kup teraz” na profilu firmowym, który odsyła do strony sprzedażowej sklepu,
  • Reklamy z przyciskiem lub linkiem, który jest przekierowanie do sklepu,
  • Wiadomośći prywatne (podobnie jak na Instagramie).

Jak widać, jest to całkiem sporo różnych kanałów skutecznej sprzedaży w internecie. Umiejętne połączenie mocy kilku z nich może sprawić, że mało istotna firma w ciągu kilku miesięcy stanie się liderem. To największy paradoks dzisiejszego marketingu. Firmy, o których czytasz w gazetach lub słyszysz w telewizji, nie muszą być tymi samymi, które najlepiej radzą sobie finansowo i mają najwięcej klientów. Wszystko dzięki mikrotargetowaniu, które pozwala wytypować właściwe osoby i skutecznie sprzedawać im w internecie to, czego potrzebują.

Skuteczna sprzedaż w internecie: agregatory i wyszukiwarki

Klienci mają dziś większą władzę, niż kiedykolwiek. Mogą porównywać dziesiątki produktów i wybrać ten, który jest najtańszy. Dlatego sporo tracisz, jeśli nie ma Twojej firmy w agregatorach zakupowych. Coraz więcej osób przechodzi na stronę sklepu bezpośrednio z wyników produktowych w wyszukiwarkach. Niektórzy przeglądają najpierw zdjęcia dostępne w Google, by przejść na stronę sklepu, który oferuje takie towary.

Wszystko to sprawia, że cały ruch z wyszukiwarek i generatorów może trafiać do Twojej konkurencji, nawet jeśli jej oferta jest uboższa niż Twoja. Reklama dynamiczna w wyszukiwarkach i na portalach zewnętrznych sprawia, że klienci stykają się z personalizowanymi produktami z oferty konkurencji. Musisz zacząć inwestować w takie działania marketingowe, jeśli chcesz generować podobny ruch na stronie z tych źródeł.

Najnowsze trendy w e-commerce: Youtube, Tik-tok i co jeszcze?

Od sierpnia Tik-Tok uruchomił pilotażowy program sprzedaży poprzez swoją platformę. Na razie jest ona dostępna w Wielkiej Brytanii i USA, a pierwsze zaczęły ją testować celebrytki, jak Kylie Jenner. Czy to będzie wkrótce sposób na skuteczną sprzedaż w internecie? Nie da się tego wykluczyć, choć pojawiają się tu pytania natury etycznej. Co czwarty użytkownik tej platformy jest w wieku 10-19 lat, a to musi kusić reklamodawców. Do dzieci coraz trudniej trafić poprzez tradycyjną reklamę telewizyjną, a na Tik-Toku młodzi są podatni na sugestię i całkowicie otwarci na przekaz płynący od influencerów.

Również Youtube zauważył, że warto dołączyć do kanałów oferujących skuteczną sprzedaż w internecie. Umożliwia to na kilka różnych sposobów:

  • reklamy w trakcie odtwarzania filmów na innych kanałach,
  • linki w opisie filmów,
  • reklamy w panelu bocznym,
  • promowanie video sprzedażowego na stronie głównej. 

Stale pojawiają się nowe funkcjonalności, dlatego nie wykluczone, że wkrótce będziemy kupować, dotykając na ekranie ubranie czy sprzęt, z jakim występuje influencer w swoim filmiku. Kolejnym pomysłem na skuteczną sprzedaż w internecie poprzez tę platformę jest tworzenie tutoriali, pokazujących np. jak przebiega zakup w Twoim sklepie, jak prezentuje się Twoja oferta na tle innych czy jak użyć przedmiotów z oferty. Nie zapominaj o linkach afiliacyjnych, które umożliwiają sprzedaż poprzez kanały influnencerów zarówno na Youtube, Instagramie, jak i Facebooku. 

Istnieje mnóstwo sposobów na skuteczną sprzedaż w internecie

My wiemy jak ją wdrożyć w Twojej firmie!

Amazon i Allegro a sprzedaż online

Nazwa „portal aukcyjny” dziś może już być myląca, bo mało kto bierze tam udział w aukcjach. Zamiast tego klienci wyszukują towary i wybierają te, które ceną i innymi parametrami najbardziej im odpowiadają. To znacznie poszerza gamę dostępnych możliwości. Zamiast pokornie godzić się na określony czas wysyłki czy cenę, klient może wybrać sprzedawcę, który oferuje mu perfekcyjne parametry. 

To dobra wiadomość, ale nie dla Ciebie, jeśli jeszcze nie sprzedajesz na Allegro. Ostatnio w świecie on-line marketingu widać wysyp ogłoszeń dla copywriterów, których zadaniem jest pisanie opisów produktów na tych platformach. Sprzedający już zauważyli, że stworzenie dobrego opisu to sztuka. Wypunktowania, mnóstwo detali, pogrubienia – klienci kochają przejrzyste, wyczerpujące teksty, które rozwiewają ich wszystkie wątpliwości.

Do tego ostatnio na tego typu portalach są możliwe zakupy na raty, a to jeszcze bardziej ułatwia podjęcie decyzję o zakupach. Wniosek? Jeśli zastanawiasz się, dlaczego ostatnio coraz mniej osób finalizuje zakupy poprzez stronę Twojego sklepu, sprawdź, jak wygląda aktywność konkurencji na Allegro i Amazonie. Zobacz też, czym możesz wygrać z podobnymi towarami z Aliexpress, które pewnie są tanie, ale nie powalają jakością i czasem wysyłki. Na podstawie tych wniosków możesz stworzyć własną strategię skutecznej sprzedaży w internecie, a my chętnie Ci w tym pomożemy.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt