Jak pokazują wyniki badań, każdy z nas podejmuje codziennie ponad 70 decyzji.  Na długość procesu decyzyjnego wpływa przy tym wiele zmiennych. W przypadku działań związanych z kształtem i realizacją strategii marketingowej także. Co na przykład? Szybko zmieniające się trendy na rynku.  Marketing offline nie jest już tak skuteczny jak kiedyś, dlatego online marketing stale zyskuje na popularności.  Na ostateczny kształt przyjętej do realizacji  strategii marketingowej może wpłynąć wiele czynników. Jednak które brać pod uwagę, chcąc osiągnąć zamierzone efekty? Podpowiedzi znajdziesz poniżej.

Online marketing trampoliną sprzedaży

Badania serwisu Statista przeprowadzone w 2018 roku wykazały, że zakupów przez Internet dokonywało aż 1,79 miliarda osób. Stworzone na tej podstawie prognozy zakładają zakłada wzrost tej liczby o ponad 20% w ciągu najbliższych lat. Jak wykorzystać tę szansę? Wykorzystując odpowiednie narzędzia wsparcia sprzedaży online. Online marketing może być prawdziwą trampoliną znaczącego wzrostu całej organizacji. Żal zmarnować taką okazję. Chociaż możemy także „biernie” korzystać z pozytywnej sytuacji na rynku. „Płynąć z prądem”, nie robić nic ponadto. Jednak to trochę tak, jakby jechać po autostradzie Ferrari z prędkością 60 km/h. Niby jedziemy, ale inni nas wyprzedzają. A moglibyśmy podążać do celu szybciej i efektywniej.

Internet marketing – postaw na narzędzie, które zarabia

Na online marketing składa się szereg działań. Bez wątpienia rozwój nowoczesnych technologii poszerzył wachlarz narzędzi wsparcia sprzedaży. Podczas wyboru najkorzystniejszego trzeba pamiętać, że najważniejszy jest pierwszy krok. W przypadku zawierania transakcji jest nim optymalnie zaprojektowany lejek sprzedażowy. Miarą efektywności lejka sprzedażowego będzie wynik finansowy przedsiębiorstwa. – tłumacza Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający agencji PR Commplace. – W czasie wyprzedaży umiejętne zaplanowanie działań i wykorzystanie zasobów może podnieść sprzedaż nawet o 40% jednego dnia. To sporo. Dlatego tak ważne jest, by korzystać z rozwiązań, które mogą pomóc w pełni wykorzystać aktualną sytuację na rynku – dodaje ekspert z Commplace.

Polecamy  Czy marketing referencyjny działa?

Content is the king….

Bill Gates już w 1996 roku przewidział to, co dzieje się dziś. W eseju „Content is the king” napisał: „Spodziewam się, że większość prawdziwych pieniędzy będzie pochodziła z internetu”. Teraz, podczas tych paru minut kiedy czytasz ten artykuł, w internecie powstało kilka tysięcy kolejnych wpisów. W ciągu kolejnej doby godzin przybędzie ich łącznie kilka milionów. Weź przy tym pod uwagę, że przeciętny internauta nie czyta.  On skanuje treści. W ciągu 9 sekund decyduje, czy warto poświęcić czas na lekturę. Ostatecznie tylko 1 na 10 odbiorców zada sobie trud i zagłębi się w materiał. O czym to świadczy? W internecie publikuje się mnóstwo mało istotnych treści, które nie trafiają do żadnego odbiorcy. Czy to znaczy, że czas zrezygnować z content marketingu? Wręcz przeciwnie. Online marketing potrzebuje dobrych treści. Także trzeba działać, ale mądrze.

…czy „content is the new SEO”?

Wielu marketingowców ma świadomość jak ważna jest treść. Jak ważny filar online marketingu stanowi. Podając za raportem Ascend2 „Marketing Technology Trends”, content marketing to według 51% osób odpowiedzialnych za marketing w firmach najbardziej efektywna technologia. Niektórzy eksperci poszli o krok dalej. Wysnuli hipotezy mówiące, że „content is the new SEO”,. Dlaczego? Ponieważ dostarczając wartościowych treści, możemy nie tylko zwiększyć świadomość marki w Internecie. Możemy jednocześnie uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Nie można jednak osiąść na laurach. Cykl życia informacji w internecie jest krótki, jak najkrótszy dzień w roku. Już po paru godzinach wiadomość, zastąpiona następnym newsem, spada na kolejną stronę. Na szczęście temu także można zaradzić.

Celny internet marketing trafia bez pudła

W jaki sposób poprowadzimy komunikację z odbiorcą? Inaczej, jeśli będzie to wieloletni klient, z którym współpracujemy od lat. I inaczej, jeśli dopiero stawiamy wspólnie pierwsze kroki. Jak zrobić to dobrze? Znajomość potrzeb, wartości, czy nawyków potencjalnych odbiorców jest w tym momencie kluczowa. Te elementy charakteryzują skuteczną strategię komunikacji marketingowej. Uwzględniając je tworzymy komunikat, który ma szansę przebić się przez szum informacyjny. Celnie trafić do odbiorcy. Taki musi być skuteczny online marketing.

Polecamy  Email marketing – czym jest i jak działa?

Jakie efekty może dać online marketing?

Skuteczny marketingowiec to ten, który ma świadomość, że uniwersalne rozwiązania i wskaźniki nie istnieją. Ich dobór uzależniają dwie zmienne. Są nimi cele biznesowe oraz sektor, w którym działamy. Nie zawsze celem jest sprzedaż. Przykład? W branży e-commerce oczekiwanym efektem działań, jakie podejmuje online marketing, będzie dokonanie zakupu. Ale już w przypadku portalu informacyjnego, będzie nim np. zapisanie się do newslettera.

Wskaźnik konwersji nie musi być stały.  W miarę rozwoju firmy lub cyklu życia produktu może ewoluować – tłumaczy Bartosz Zieliński z Commplace. – Trzeba pamiętać, by narzędzia, wykorzystywane do generowania konwersji, nie były zawieszone w próżni. Każdy z elementów marketingowej maszyny powinien być scalony z innym. Dzięki synergii powstanie dobrze działający mechanizm. – dodaje ekspert.

Strategia marketingowa – to, że jest, to za mało

Patrząc na dane CEIDG każdego dnia w Polsce powstaje około 1000 firm. Konkurencja nie śpi. Zwlekając ze wdrożeniem strategii marketingowej, możesz doprowadzić do sytuacji, gdy Twój potencjalny klient uda się właśnie do jednej z nich. Nie musisz od razu korzystać z outsourcingu marketingu. Często wystarczy samo doradztwo.

– Doradztwo marketingowe może mieć różnorodne formy i zależy od potrzeb i celów przedsiębiorstwa. Może to być audyt potencjału sieciowego organizacji, albo zweryfikowanie efektów działań e-PRowych. Możliwe jest także zdefiniowanie KPI i przygotowanie strategii marketingowej, uwzględniając online marketing. Najważniejsze by w efekcie doradztwa marketingowe firma sprawnie i skutecznie osiągała założone celów marketingowe – podsumowuje Bartosz Zieliński z Commplace.

Ponad 50% polskich przedsiębiorstw deklaruje, że ma sformułowaną strategię marketingową. Nie jest to równoznaczne z tym, że jest ona systematycznie realizowana. Tak jak online marketing. Przyczyny? Brak czasu, brak precyzyjnych wytycznych, a czasem niewystarczające umiejętności przełożenia pomysłów na działania. Czujesz, że potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami i pozwól nam zadbać o Twoją skuteczną strategię marketingową.

Polecamy  Jak zwiększyć współczynnik konwersji? Publikuj by sprzedawać