Dzień Babeczek to kolejne kulinarne święto, które warto uczcić, przygotowując pyszne wypieki. Z tej okazji kucharze z Dworu Korona Karkonoszy stworzyli autorskie przepisy, które wykorzystać można świętując ten dzień. To kolejna sesja zdjęciowa realizowana na potrzeby promocji marki.
O Dworze Korona Karkonoszy
Dwór Korona Karkonoszy jest położony w unikatowym miejscu na mapie Dolnego Śląska. Atrakcyjna lokalizacja – w Sosnówce, kilka kilometrów od Jeleniej Góry i Karpacza, oraz około 100 km od Wrocławia to zdecydowana zaleta tego miejsca. Dwór specjalizuje się w organizacji niezapomnianych wesel – od początku funkcjonowania Dworu zrealizowano już blisko 750 takich uroczystości. Przeprowadza udane imprezy integracyjne dla firm, co potwierdza zdobycie ponad 4500 pisemnych referencji. Stanowi również świetną bazę noclegową dla osób przebywających w okolicach Sosnówki (zapewnia noclegi dla 125 osób).
W Dworze znajduje się także Stylowe Centrum Konferencyjne, a do dyspozycji gości jest urokliwy ogród, w którym rośnie ok. 1000 gatunków roślin. Ponad to – gratką dla smakoszy będzie fakt, że tamtejsi kucharze proponują aż 350 potraw do wyboru. Dwór posiada własną markę piwa rzemieślniczego, markę szlachetnej kawy, różne, własne gatunki olejów rzemieślniczych oraz przetworów.
Wyzwania
Głównym celem działań było przygotowanie koncepcji sesji zdjęciowej nawiązującej do nietypowego święta – Dnia Babeczek. Pierwszym krokiem było przygotowanie scenariusza działań opartego na aktualnych trendach z obszaru food marketingu. Mamy bowiem świadomość, że każdy przygotowany content powinien być odpowiednio zoptymalizowany pod kątem oczekiwań grupy docelowej. Nie tworzymy sztuki dla sztuki. Właśnie dlatego w zadaniu tak istotna okazała się współpraca z kucharzami Dworu Korona Karkonoszy, którzy zaproponowali unikatowe przepisy.
Zakres współpracy
Do pracy z klientem powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów wewnętrznych – działu PR, koordynatora sesji zdjęciowej, fotografa a także kucharzy. W efekcie stworzyliśmy szczegółowy zakres naszej współpracy.
Wśród zadań realizowanych przez Commplace znalazły się:
Analiza aktualnych trendów w fotografii kulinarnej
Czy nasza koncepcja jest spójna z oczekiwaniami rynku? To pytanie warto zadać sobie już na samym początku. Celem fotografii kulinarnej jest bowiem stworzenie atrakcyjnych ujęć produktów spożywczych, czy też gotowych dań. Duży nacisk stawiamy tutaj na atrakcyjność, gdyż to właśnie ona zdecyduje o tym, w jaki sposób rynek i grupa odbiorców odbierze przygotowany content. Zdjęcia, które powstają po sesji wykorzystane są następnie w: social mediach, reklamach, prasie, na opakowaniach, w menu czy książkach kucharskich. Dlatego tak istotne jest, aby każde ujęcie przyciągało uwagę. Nie pozwalało przejść obok niego obojętnie. Bez emocji scrollując dalej.
Szukasz przepisu na sukces?
Sprawdź, co rekomendujemy Twojej firmie!
Przygotowanie dedykowanych przepisów przez Dwór Korona Karkonoszy
Autorskie przepisy to najważniejszy aspekt w strategiach marketingowych wielu marek. Pozwalają wyróżnić się na rynku i uniknąć powielania stockowych zdjęć, które wykorzystuje także np. konkurencja. Niezależnie, czy Twoja marka oferuje produkty spożywcze, czy sprzęt AGD, który ułatwia gotowanie. Dobrym pomysłem jest również współpraca z profesjonalnym szefem kuchni, który dzięki swojemu wizerunkowi wzmocni przekaz, pozytywnie wpływając na reakcje odbiorców.
Autorskie przepisy to także sprytny sposób na wzmocnienie więzi z użytkownikami marki, którzy zaangażują się w jej życie poprzez przesyłanie własnych sugestii, czy zdjęć wykonanych dań. Efekt? Utrzymanie długotrwałej relacji z marką jest o wiele łatwiejsze. A przecież o to Ci chodzi.
Przygotowanie scenariusza sesji zdjęciowej
Scenariusz pozwala usystematyzować kierunek działania i nadać sesji odpowiedni kształt, czy tempo. Warto ująć w nim takie aspekty jak: specyfikę lokalizacji, rekwizyty, tempo sesji, liczbę ujęć. Należy także uwzględniać potrzeby wszystkich zaangażowanych osób – kucharzy, czy stylistów potraw.
Realizacja sesji zdjęciowej i postprodukcja zdjęć
To ostatni krok, który stanowi zwieńczenie przygotowań. Realizacja sesji zdjęciowej powinna przebiegać zgodnie z ustalonym scenariuszem. Nic nie może być przypadkowe, każdy ujęcie powinno mieć swój cel. Z kolei profesjonalna postprodukcja sprawi, że spośród setek ujęć zostaną wybrane te o najwyżej jakości.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:
- Przygotowanie autorskich koncepcji kulinarnych oraz przepisów
- Profesjonalna fotografia kulinarna, filmy kulinarne, rysunki oraz grafika
- Koncepcje wykorzystania kucharzy w promocji marki
- Współpraca z najlepszymi Szefami kuchni
Unikatowe przepisy?
Wyróżnij nimi swoją markę.
Zapytaj nas, jak możemy Ci w tym pomóc.