Nawigacja

Pozycjonowanie zagraniczne: jak podbić rynek międzynarodowy?

Online marketing

Firma, która chce rozwijać się na rynku globalnym, musi znaleźć skuteczny sposób na to, by dotrzeć do zagranicznych konsumentów. Rozwiązaniem może okazać się pozycjonowanie zagraniczne. Czym jest i jak je wdrożyć?

Czym jest pozycjonowanie zagraniczne?

Pozycjonowanie zagraniczne to ważne narzędzie ekspansji firmy na nowe rynki za granicą. To dział SEO zajmujący się optymalizacją międzynarodowych witryn internetowych. Polega na zwiększaniu widoczności strony internetowej w obcojęzycznych wersjach wyszukiwarek internetowych. Ponadto jest to dopasowanie serwisu do wymagań zagranicznego rynku, a w tym sposobu wyszukiwania produktów bądź usług przez zainteresowane osoby, działań konkurencji i specyfiki danej branży. 

Pozycjonowanie zagraniczne wymaga odpowiedniego działania.

Powierz je w ręce specjalistów!

Na co zwrócić uwagę?

W internecie granice nie istnieją! Dzisiejszy rynek umożliwia firmom pozyskiwanie klientów z najróżniejszych zakątków świata. 

Pozycjonowanie zagraniczne jest nieco bardziej skomplikowane niż krajowe SEO. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na:

  1. Specyfikę rynku 

Przed podjęciem jakichkolwiek działań należy przeanalizować rynek zagraniczny, a w szczególności konkurencję. Kluczem do sukcesu jest rzetelna ocena fraz kluczowych, przy uwzględnieniu ich skuteczności i konkurencyjności, a następnie wybór tych, które przyniosą realne zyski.

  1. Dominującą wyszukiwarkę

Google to światowy lider wyszukiwarek internetowych. Niektóre kraje mają jednak swoje własne przeglądarki – np. Baidu w Chinach, Yahoo w Japonii czy Yandex w Rosji. 

  1. Dopasowanie treści do grupy docelowej

Strona internetowa musi zostać przetłumaczona w profesjonalny sposób. Warto skorzystać z pomocy doświadczonego tłumacza, a poprawność tekstów skonsultować z native speakerem. Ponadto należy zadbać o dopasowanie treści do kultury danego kraju. To, co sprawdziło się w Polsce, niekoniecznie sprawdzi się w Chinach, Wielkiej Brytanii czy Japonii. Teksty muszą uwzględniać kontekst kulturowy konkretnego rynku.

Pozycjonowanie zagraniczne to niełatwe zadanie. Aby mieć pewność, że podjęte działania będą skuteczne, warto powierzyć je w ręce profesjonalistów. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt