Firma, która chce odnosić sukcesy na rynku, potrzebuje porządnego planu działania. Przedsiębiorcy zwykle formułują nadrzędne plany strategiczne, które dzielą na strategie funkcjonalne, dotyczące poszczególnych obszarów działalności firmy. Ważnym elementem strategii przedsiębiorstwa jest marketing, a w szczególności – pozycjonowanie strategiczne.
Czym jest pozycjonowanie strategiczne przedsiębiorstwa?
Pozycjonowanie strategiczne przedsiębiorstwa to starannie opracowane, przemyślane działania. Ich celem jest zapisanie się w świadomości odbiorców oraz zbudowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Jest to kształtowanie wizerunku firmy i jej oferty w taki sposób, aby wyróżniały się na tle konkurencyjnych.
Szukasz sposobu na wyróżnienie swojej firmy?
Proponujemy tylko skuteczne rozwiązania!
Pozycjonowanie w praktyce – jak wyróżnić przedsiębiorstwo?
Przedsiębiorstwo, które chce wyróżnić się na tle rynkowych rywali, powinno pokazać swoją wyjątkowość, podkreślając swoje atrybuty. Atrybuty marki to nieprzeciętne cechy, których nie posiadają konkurenci. Przedsiębiorstwo, które chce zaistnieć na rynku, powinno je uwidocznić, głośno mówić o nich w swoich kampaniach marketingowych, wskazywać ich duże znaczenie.
Innym sposobem na skuteczne pozycjonowanie strategiczne przedsiębiorstwa jest pokazanie niepowtarzalnych korzyści, jakie dostarcza dany produkt/usługa. Na przykład marka Sensodyne reklamuje się jako pasta przynosząca ulgę wrażliwym zębom.
Podkreślać można także:
- wyjątkowe pochodzenie produktu, by wywołać pozytywne skojarzenia – np. szwajcarskie zegarki,
- niezwykłe przeznaczenie – np. Merci to nie są zwykłe czekoladki, a sposób na to, by wyrazić wdzięczność, podziękować za coś,
- kategorię użytkowania, czyli fakt przeznaczenia produktu usługi dla określonej grupy nabywców – np. marka GO ON Nutrition powstała z myślą o profesjonalnych sportowcach i osobach aktywnych fizycznie, które szukają bezpiecznej i skutecznej suplementacji.
Przemyślane pozycjonowanie strategiczne przedsiębiorstwa to sposób na to, by zbudować silną grupę stałych klientów, nieustannie pozyskiwać nowych i generować wysokie zyski. To sprawdzony przepis na sukces w biznesie!