Public relations to obszerny instrument marketingu, który wykorzystuje większość przedsiębiorstw na świecie. Jednym z najważniejszych jego celów jest kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy. Jednakże nie tylko wśród korporacji można wykorzystywać PR. Dowiedz się, na czym polega polityczne public relations.
Polityka a PR
Public relations to nie tylko instrument wykorzystywany przez korporacje. Jako agencja PR coś o tym wiemy. Światowi politycy czy partie polityczne – szczególnie w krajach demokratycznych – także wdrażają rozwiązania PR do swoich działań. Przede wszystkim proces ten polega na świadomym oraz celowym wpływaniu na swoich odbiorców. Ale również na utrzymywaniu relacji z nimi oraz budowaniu swojego wizerunku, aby osiągać cele i misję, czyli przede wszystkim wygranie wyborów. PR w polityce ma współcześnie ogromne znaczenie – już nie tak łatwo wzbudzić zaufanie wyborcy przy jednoczesnym wzroście wpływu mediów masowych na odbiorców.
Public relations nie jest zarezerwowane wyłącznie dla wielkich korporacji.
Zgłoś się do nas – dopasujemy strategię do każdych potrzeb!
Wewnętrze oraz zewnętrzne public relations
Polityczne public relations można podzielić na dwa obszary: wewnętrzny oraz zewnętrzny. Pierwszy z nich koncentruje się na budowaniu identyfikacji z partią polityczną wśród członków partii. Zewnętrzny z kolei to działania skierowane do obywateli, potencjalnych zwolenników, a także mediów w celu budowania swojego pozytywnego wizerunku.
W obydwóch przypadkach zarówno politycy jak partie polityczne korzystają z różnych instrumentów public relations. Mogą to być np. informacje prasowe, obecność w mediach społecznościowych, udział w programach publicystycznych, organizowanie konferencji prasowych, manifestacji, happeningów oraz wiele innych rozwiązań, stosowanych do podtrzymywania kontaktu ze społeczeństwem.