Nawigacja

Koszt rekrutacji pracownika – jak go zmniejszyć?

Employer branding
Koszt rekrutacji pracownika - jak go zmniejszyć?

Proces rekrutacyjny może pochłonąć mnóstwo czasu i całkiem sporo pieniędzy. Średni koszt rekrutacji pracownika wynosi około 3-4 tysięcy złotych. Im więcej nowych osób potrzebuje firma, tym bardziej rosną wydatki na rekrutację. Na szczęście, automatyzując niektóre czynności, można nieco obniżyć ostateczne koszty. Jakie procesy można zautomatyzować?

Od czego zależy koszt rekrutacji pracownika?

Na ostateczny koszt pozyskania pracownika wpływa wiele czynników. Pierwszą kwestią jest wynagrodzenie dla rekruterów. Do ich zadań należy: napisanie, publikacja i śledzenie postępów ogłoszeń, analiza i selekcja CV, organizacja i przeprowadzenie spotkań z kandydatami, wyłonienie najlepszych osób i kontakt z nimi, a także przeprowadzenie i sprawdzenie testów rekrutacyjnych.

W koszt rekrutacji pracownika należy również wliczyć:

  • wydatki na materiały rekrutacyjne – tj. plakaty, ulotki, roll upy, gadżety, miejsca na targach,
  • cenę za publikację i odnawianie, a także wyróżnienie ogłoszeń na odpowiednich portalach,
  • wydatki na onboarding pracownika – zapewnienie materiałów szkoleniowych, wynagrodzenie dla pracowników prowadzących szkolenia, zakup odzieży i sprzętu do pracy.

Chcesz zmniejszyć koszty rekrutacji pracowników?

Zadbaj o employer brandindg!

Automatyzacja jako sposób na niższy koszt rekrutacji pracownika

Automatyzacja niektórych procesów rekrutacyjnych to skuteczny sposób na obniżenie ostatecznego kosztu rekrutacji pracownika. Zautomatyzować możemy:

  • selekcję kandydatów – korzystanie z formularzy rekrutacyjnych, które automatycznie odrzucą osoby niespełniające podstawowych wymagań,
  • kontakt z kandydatami – wykorzystanie narzędzi umożliwiających automatyczne odpowiadanie na ogłoszenia osób szukających pracy i informowanie o kolejnych etapach rekrutacji,
  • przeprowadzanie testów rekrutacyjnych przez internet – wykorzystanie testów online, które automatycznie sprawdzają poprawność odpowiedzi.

Automatyzacja może skrócić pracę jednego rekrutera z 30 do nawet 14 godzin tygodniowo. To może wiązać się zaś z obniżeniem kosztów zatrudnienia nowych pracowników nawet o kilka tysięcy złotych.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt