PR produktowy jest inaczej nazwany Brand PR-em. To narzędzia marketingowe i public relations, których celem jest między innymi wprowadzenie marki na rynek, wypromowanie nowego produktu lub poprawa wizerunku istniejącego brandu. Pozostaje znaleźć odpowiedź na pytanie, jak przeprowadzić dobry PR produktowy?
PR produktowym powinien zainteresować się każdy przedsiębiorca, który chce wprowadzić na rynek nową markę, usługę lub produkt. Brand PR to dostarczanie wiarygodnych a także merytorycznych informacji otoczeniu, często popartych opiniami ekspertów z danej branży. Działania w ramach produktowego public relations pomagają zbudować rozpoznawalność marki, produktu czy też usługi.
Jak przeprowadzić dobry PR produktowy?
Dobry PR produktowy powinien opierać się na rzetelnym, starannie przygotowanym planie obejmującym działania długoterminowe, możliwe do wykonania, dopasowane do realiów danego rynku, uwzględniające ewentualne zagrożenia.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie PR produktowego?
Sprawdź, jak bardzo możemy Ci pomóc!
Pierwszym etapem kreowania strategii dobrego PR produktowego powinno być zgromadzenie szczegółowych informacji o organizacji i produkcie/usłudze. Następnie należy przeanalizować zebrane dane i na ich podstawie określić cele oraz przygotować plan działania. Plan powinien uwzględniać grupy docelowe komunikatów, kanały komunikacji, strategię komunikacji, harmonogram działań, a także metody i narzędzia potrzebne do realizacji strategii.
Dobry PR produktowy poza strategią komunikacji powinien uwzględniać takie elementy jak:
- launch produktu – zaplanowanie spektakularnego wydarzenia wprowadzenia produktu na rynek,
- media relations – zadbanie o dobre relacje z mediami jeszcze przed launchem produktu; wysyłka materiałów prasowych w celu podtrzymania zainteresowania dziennikarzy,
- działania digital – przygotowanie strony internetowej, zbudowanie porządnego contentu, aktywność w social mediach,
- współpraca z influencerami – jako forma promowania nowego produktu/marki,
- marketing tradycyjny – reklamy w prasie, promocja w sklepach itp.,
- monitoring mediów i konkurencji.
Prowadzone działania trzeba cały czas kontrolować i w razie potrzeby prowadzać poprawki.
PR produktowy to narzędzia marketingowe i public relations, których celem jest między innymi:
- wprowadzenie marki na rynek,
- wypromowanie nowego produktu,
- poprawa wizerunku istniejącego brandu.