Navigation

Crowdstaffing: ein neuer Trend auf dem Arbeitsmarkt

Arbeitgebermarke
Crowdstaffing: das Rekrutierungsmodell

Crowdstaffing, określany również jako rekrutacja przez społeczność, w dużej mierze bazuje na relacjach. To odpowiedź na wyzwania współczesnego rynku pracy. W tym przypadku przedsiębiorcy korzystają z pomocy niezależnych rekruterów. Należy podkreślić, że wspomniani specjaliści nie pochodzą z wewnętrznych zasobów, ani bezpośredniego otoczenia firmy. Podpowiadamy, dlaczego warto zainteresować się tym modelem rekrutacji.

Crowdstaffing: Was ist das genau?

Każda firma potrzebuje utalentowanych pracowników, żeby osiągnąć sukces. Niestety wielu przedsiębiorców boryka się z mniejszymi lub większymi trudnościami przy obsadzaniu stanowisk. Jeśli dotychczasowe metody nie przyniosły spodziewanego efektu, warto rozważyć crowdstaffing.

In dieser Situation kooperiert das Unternehmen mit Mobile Recruitern, die über ein Empfehlungssystem und eigene Kontakte geeignete Kandidaten akquirieren. Erfolgreiche Headhunter suchen Talente sowohl unter aktiven als auch passiven Kandidaten. Zur ersten Kategorie gehören Studenten, Absolventen, Arbeitslose und Personen, die den Arbeitsplatz wechseln möchten. Passive Kandidaten hingegen sind diejenigen, die derzeit keine Maßnahmen ergreifen, um ihren Arbeitsplatz zu wechseln. Personaler argumentieren, dass jeder offen für neue Angebote sei, solange es attraktive Konditionen gebe.

Crowdstaffing co to? Wyjaśnienie na przykładzie

Einfach gesprochen, crowdstaffing opiera się na współpracy z rozproszoną siecią niezależnych rekruterów. Dzięki temu pracodawcy zyskują dostęp do szerokiego grona specjalistów, którzy wykorzystują swoje kontakty i doświadczenie, by skutecznie pozyskać odpowiednich kandydatów. Co ważne, proces ten odbywa się przy minimalnym zaangażowaniu ze strony firmy, co pozwala skupić się na innych strategicznych celach.

Wie findet man den perfekten Kandidaten?

Durchschnitt Kosten für die Rekrutierung von Mitarbeitern liegt auf dem Niveau von 3-4 Tausend Zloty. Wenn wir viele Leute einstellen müssen, sprechen wir von einer beträchtlichen Menge. Kein Wunder also, dass Unternehmer nach Möglichkeiten suchen, diese Kosten zu senken. Einer davon ist Crowdstaffing, in diesem Fall müssen wir nicht den gesamten Rekrutierungsprozess durchführen. Das Empfehlungssystem spart viel Zeit und Geld, weshalb immer mehr Unternehmen eine solche Lösung nutzen.

Sie fragen sich, wie Sie den richtigen Kandidaten gewinnen?

So bauen Sie ein attraktives Image des Arbeitgebers auf!

Unter den traditionellen Methoden  Mitarbeiter beschaffen inbegriffen:

  • Stellenanzeigen,
  • direkte Akquise von Spezialisten in beliebten sozialen Medien,
  • Arbeitsamt und Personalvermittlung.

Wenn die bisherigen Methoden nicht den richtigen Kandidaten hervorgebracht haben, ist Crowdstaffing eine Überlegung wert. Mit dem vorgeschlagenen Modell können Sie jedes Rekrutierungsprojekt umsetzen. 

Nowoczesne podejście do rekrutacji: crowdstaffing w praktyce

Współczesny rynek pracy wymaga innowacyjnych rozwiązań, a jednym z nich jest crowdstaffing. To podejście, które redefiniuje sposób, w jaki firmy poszukują talentów. Ale czym dokładnie jest crowdstaffing co to znaczy dla przedsiębiorców i kandydatów?

Jak działa crowdstaffing w praktyce?

Mechanizm crowdstaffingu jest prosty, ale niezwykle efektywny. Rekruterzy, często korzystając z zaawansowanych technologii, takich jak crowdstaffing google, identyfikują potencjalnych kandydatów na podstawie określonych kryteriów. To narzędzie umożliwia szybsze przeszukiwanie baz danych, kontaktowanie się z osobami spełniającymi wymagania oraz przeprowadzanie wstępnych rozmów kwalifikacyjnych.

Zalety crowdstaffingu: dlaczego warto?

  1. Dostęp do większej bazy talentów – Dzięki rozproszonej sieci rekruterów, firmy mogą dotrzeć do kandydatów, których trudno znaleźć za pomocą tradycyjnych metod.
  2. Flexibilität – Crowdstaffing pozwala na szybkie dostosowanie procesu rekrutacji do zmieniających się potrzeb firmy.
  3. Oszczędność czasu i kosztów – Proces jest efektywniejszy, co przekłada się na niższe wydatki rekrutacyjne.

Crowdstaffing a employer branding

Dobrze przeprowadzony proces rekrutacji to także element budowania wizerunku pracodawcy. Warto pamiętać, że crowdstaffing nie zastąpi długoterminowych działań w obszarze employer branding. Jeśli zależy Ci na przyciąganiu najlepszych talentów, rozważ współpracę z agencją employer branding. To rozwiązanie, które pomoże Twojej firmie budować pozytywny obraz w oczach potencjalnych kandydatów.

Czy crowdstaffing to przyszłość rekrutacji?

Zdecydowanie tak! W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy oraz globalizacji, crowdstaffing staje się nieodzownym elementem strategii HR. Firmy, które zdecydują się na wdrożenie tego rozwiązania, zyskują przewagę konkurencyjną, przyciągając najlepsze talenty w krótszym czasie.

Crowdstaffing w nowoczesnym biznesie

Wdrożenie crowdstaffingu to krok w stronę nowoczesnych metod rekrutacji. Jeśli chcesz, aby Twoja firma wyróżniała się na tle konkurencji, nie zapominaj o działaniach w obszarze Employer-Branding. Połączenie tych dwóch podejść przynosi wymierne korzyści, zarówno w postaci lepszych pracowników, jak i pozytywnego wizerunku na rynku pracy.

Ruf mich an Panel klienta Kontakt