Nawigacja

Wzmianka prasowa – nieodłączny element strategii PR

PR
Wzmianka prasowa - nieodłączny element strategii PR

Wzmianka prasowa to najmniejszy gatunek informacyjny, zawierający powiadomienie o pojedynczym fakcie. Firmy wykorzystują go do informowania odbiorców za pośrednictwem mediów o ważnych wydarzeniach. Jak napisać dobrą wzmiankę?

Wzmianka prasowa to sposób na rozgłos

Wzmianki prasowa o firmie w mediach to sposób na to, by dotrzeć do nowych odbiorców. To także sposobność ku temu, by zapisać się w ich świadomościach i zyskać stabilną pozycję na rynku. Znane marki raczej nie muszą martwić się o obecność w poszczególnych źródłach przekazu. Dziennikarze wręcz czekają na nowości produktowe czy ważne informacje z życia firmy, o których mogliby powiedzieć lub napisać. Inaczej jest zwykle w przypadku nowych lub mało znanych marek. Te muszą walczyć o uwagę przedstawicieli mediów. Jednym ze sposobów jest dostarczenie im ciekawych treści, które zawierają komunikaty prasowe.

Informacje o Twojej firmie nie pojawiają się w mediach?

Najwyższy czas to zmienić!

Cechy dobrej wzmianki prasowej

Firmy zwykle kontaktują się z mediami, gdy mają coś wartościowego do przekazania. Np. chcą poinformować o ważnym projekcie czy evencie, nowej ofercie produktowej czy innym interesującym wydarzeniu. Materiał dostarczony przez firmę, z którego później powstanie wzmianka prasowa, powinien być przygotowany w sposób rzetelny i zrozumiały. Powinien być napisany prostym językiem, bez błędów czy literówek. Nie warto skupiać się na suchych informacjach o marce czy produkcie. Sztuką jest przedstawić firmę jako eksperta w konkretnym temacie. Pokazać innowacyjne podejście do danej kwestii. Przedstawić nietypowe rozwiązania.

Wzmiankę prasową powinno się pisać zgodnie z zasadą odwróconej piramidy – najważniejsze informacje umieścić na początku, a wątki poboczne na końcu. Tekst warto zacząć od chwytliwego tytułu, który przyciągnie zainteresowanie odbiorców. Pierwsze zdania powinny być wciągające, zachęcające do dalszej lektury. Kreując tekst wzmianki, należy selekcjonować informacje, wybierać wyłącznie te najciekawsze, unikając przy tym długich, monotonnych opisów.

Taki podejście to najlepszy sposób na to, by zainteresować dziennikarzy. Informacja skonstruowana w interesujący sposób bez wątpienia pojawi się w mediach jako wzmianka prasowa. Rozbudzi przy tym ciekawość odbiorców, tym samym wywołując niemały szum wokół marki.

Agencja PR

Zadzwoń Panel klienta Kontakt