Nawigacja

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje
branżę PR i marketing

AI
Sztuczna inteligencja dziś i jutro

Sztuczna inteligencja (AI) zapoczątkowała nową erę postępu technologicznego. Cyfrowy umysł usprawnia dziś wiele obszarów działań marketingowych i zgodnie z prognozami tendencje te będą postępować. Sprawdzamy, w jakich dziedzinach PR i reklamy AI szczególnie dziś wiedzie prym i jakie są przewidywania co do jej dalszej ekspansji w branży.

Statystyki mówią same za siebie. Obecnie 84% przedsiębiorstw wdrożenie AI uważa za sprawę priorytetową [źródło: https://techjury.net/blog/ai-statistics?ref=marketsplash.com]. Nie bez powodu. Marketing bazujący na AI może przynieść wzrost produktywności nawet o 35%, a oszczędności na poziomie 30% [źródło: https://www.accenture.com/us-en/insights/artificial-intelligence-summary-index]. Jakie przestrzenie reklamy są obecnie najsilniej rewolucjonizowane przez cyfrowy umysł? Oto 5 obszarów, w jakich sztuczna inteligencja wspomaga marketing i działania PR.

1. Personalizacja

Odkrycie indywidualnej ścieżki dotarcia do klienta, w jak najwyższym stopniu uwzględniającej jego preferencje i potrzeby, to w gruncie rzeczy klucz do sukcesu marki. Stąd niezwykle ważną korzyścią wykorzystania AI w marketingu jest wzmocnienie personalizacji. Cyfrowy umysł  pomaga w segmentyzacji odbiorców na podstawie ich zachowań czy danych demograficznych, pozwala przewidywać ich zachowania, a także przygotowywać treści i oferty odpowiadające ich oczekiwaniom, co stanowi bazę do decyzji zakupowych, sukcesywnego poszerzania grona odbiorców i budowania lojalności wobec marki. Sztuczna inteligencja to cenny sprzymierzeniec w tym zakresie.

2. Content marketing kontra sztuczna inteligencja

Narzędzia AI mają dziś szerokie zastosowanie w content marketingu:

  • generują teksty, które mogą stanowić inspirację i bazę do dalszej pracy copywriterów;
  • analizują trendy i na tej podstawie proponują frazy kluczowe;
  • pomagają zaplanować treści w mediach społecznościowych;
  • automatyzują proces dystrybucji treści poprzez różne kanały komunikacji;
  • wspierają proces przygotowania i wysyłki spersonalizowanych wiadomości w ramach email marketingu;
  • sztuczna inteligencja pomaga w optymalizacji treści pod SEO.

3. Analizy i raportowanie

Dzięki sztucznej inteligencji marketerzy mają dostęp do narzędzi, które dokonują precyzyjnej analizy dużych zbiorów danych i przygotowują zaawansowane raporty, co jest konkretnym wsparciem w planowaniu i realizacji strategii reklamowych, odciąża pracowników i zwiększa efektywność działań reklamowych. Automatyzacja tych procesów ma zastosowanie szczególnie w zakresie badania grupy docelowej, a dogłębne poznanie jej jest przecież warunkiem skuteczności działań promocyjnych. Narzędzia AI pozwalają też na bieżące weryfikowanie efektów kampanii i dostosowywanie do jej wyników kolejnych działań.

Sztuczna inteligencja wspomaga PR i marketing

4. Wyszukiwanie i pozycjonowanie

AI przynosi też nową jakość w pozycjonowaniu i poprawie efektywności oraz trafności wyszukiwań. Dopasowanie neuronowe, przetwarzanie języka naturalnego, personalizacje wyszukiwań, Asystent Google, nawigacja, usprawnianie audytu stron pod kątem SEO, pomoc w technicznym SEO czy Google Analytics to tylko niektóre przykłady wykorzystania tej technologii.

5. Obsługa klienta

Silny jest także udział AI w obsłudze klienta. Chatboty szybko i precyzyjnie odpowiadają na pytania konsumentów, a zaawansowane narzędzia pozwalają na identyfikowanie oczekiwań odbiorców i wychodzenie im naprzeciw. Cyfrowy umysł odciąża też pracowników w zakresie rutynowych, powtarzalnych czynności, dzięki czemu mogą się oni skupić na bardziej złożonych zadaniach. Dostarcza im też wskazówek, jak skutecznie obsłużyć klienta.

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze marketingu

Myśląc o przyszłości, możemy wypatrywać kolejnych innowacji w dziedzinie sztucznej inteligencji, a także doskonalenia tego, co już przyniosła. Przewiduje się, że rozwój będzie postępował szczególnie w personalizacji i zapewnianiu wyjątkowych doświadczeń klientom. Mowa tu wręcz o ekstremalnej personalizacji czy hiperpersonalizacji [źródło: https://www.cmswire.com/digital-marketing/the-2024-ai-roadmap-for-marketers/]. Będzie ona możliwa na skalę niespotykaną wcześniej.

AI przyniesie też jeszcze bardziej zaawansowaną analizę danych. Eksperci zapowiadają, że rozwój nastąpi również w dziedzinie SEO pod kątem wyszukiwań głosowych. Narzędzia AI będą jeszcze bardziej biegłe w zakresie tworzenia treści, grafik i materiałów wideo, a także optymalizacji, analizie predykcyjnej, targetowaniu reklam. Możemy się również spodziewać kontaktu z jeszcze bardziej zdolnymi chatbotami.

W te prognozy i rozwój są wpisane pewne wyzwania. Firmy jeszcze usilniej będą musiały szukać równowagi między personalizacją a ochroną prywatności odbiorców, walcząc o ich zaufanie. W kontekście fali treści generowanych przez AI kluczowe może się okazać utrzymywanie contentu na wysokim poziomie, by był autentyczny, wartościowy, unikatowy, angażujący i przede wszystkim spójny ze stylem komunikacyjnym oraz misją marki.

Zainwestuj w przyszłość swojej marki.

Pokażemy Ci, jak AI może zrewolucjonizować strategię PR!

91% agencji marketingowych deklaruje, że planuje w tym roku wykorzystać AI w swojej działalności [źródło: https://agencyanalytics.com/blog/marketing-agency-benchmarks-management]. Z pewnością wpłynie to na wszystkie aspekty reklamy, zwłaszcza personalizację, content marketing, SEO, analizę predykcyjną, ale też przyniesie wyzwania etyczne i prawne. Wszystko to mocno zdeterminuje strategie komunikacyjne firm i będzie się koncentrować na zapewnianiu odbiorcy wyjątkowego, indywidualnego doświadczenia. Warto dostosować się do tych realiów, być na bieżąco i świadomie, ale też odpowiedzialnie czerpać z potencjału sztucznej inteligencji.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt