Nawigacja

Skuteczna kampania wizerunkowa: 3 najważniejsze zasady

PR
Skuteczna kampania wizerunkowa: 3 najważniejsze zasady

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego klienci wybierają jeden konkretny produkt spośród innych konkurencyjnych? Często największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów ma marka. Klienci wybierają marki, które znają i lubią. Dlatego inwestowanie w wizerunek powinno stanowić nieodłączny element działalności każdej firmy, która chce odnosić sukcesy na rynku. Jak powinna wyglądać skuteczna kampania wizerunkowa?

Skuteczna kampania wizerunkowa marki krok po kroku

Jako agencja PR potwierdzamy z całą mocą – wizerunek marki przekłada się na realne wyniki sprzedażowe. Aby osiągać wyznaczone cele biznesowe i sukcesywnie budować przewagę konkurencyjną na rynku, trzeba zainwestować w porządną kampanię wizerunkową.

Celem kampanii wizerunkowej jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, zgodnych z określonym wcześniej profilem idealnego klienta i zapisanie się w ich świadomościach w pozytywny sposób.

Wizerunek Twojej firmy w sieci przyciąga lub odpycha klientów.

Sprawimy, by zaczął się przekładać na wzrost wyników sprzedaży!

Jak zaprojektować skuteczną kampanię?

  1. Przede wszystkim trzeba szczegółowo określić grupę docelową. Nawet najlepiej przygotowana, nietuzinkowa kampania wizerunkowa nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli nie będzie pasować do odbiorców. Określając grupę docelową, trzeba wziąć pod uwagę ich dane demograficzne, cechy, zainteresowania, preferencje (m.in. z jakich mediów korzystają najczęściej), język, jakim się posługują, wartości, jakimi się kierują. Doskonała znajomość grupy docelowej to przepis na budowę rozpoznawalności marki i odnoszenie spektakularnych sukcesów.
  1. Dziś, w dobie szerokiego rynku i ogromnej konkurencji, każda marka chce się jakoś wyróżnić. Często jest to jedyny sposób na to, by odnosić sukcesy w biznesie. Jednak ważne, by robić to z głową. Mocno kontrowersyjne hasła, działania balansujące na krawędzi etyki mogą wywołać efekt odwrotny od zamierzonego – zamiast z ciepłym, pozytywnym wizerunkiem skończymy z nadszarpniętą reputacją.
  1. Kampania wizerunkowa marki powinna opierać się o wartości ważne dla marki, jej atrybuty. Przykład kampanii wizerunkowej, która przynosi oczekiwane efekty? Coca Cola! Z czym kojarzy Ci się marka Coca Cola? Z ciepłem, rodziną, świąteczną atmosferą, miłością i przyjaźnią. Marka od lat prowadzi kampanię wizerunkową ukierunkowaną na te wartości. Świąteczna ciężarówka Coca Coli stała się niejako symbolem świąt. A to wszystko za sprawą przemyślanej kampanii wizerunkowej.

Zaplanowanie skutecznej kampanii wizerunkowej marki to duże wyzwanie. Wymaga odpowiedniej wiedzy o marketingu, public relations i mechanizmach zachodzących na danym rynku. Aby mieć pewność, że strategia przyniesie oczekiwane efekty, jej przygotowanie warto zlecić profesjonalnej agencji PR. W Commplace wiemy, jak kierować PR-em, by odnosić sukcesy na rynku. Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

kampania wizerunkowa
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt