Nawigacja

Solgaz – strategia komunikacji marki z branży AGD

Aktualności
Commplace agencja PR

Jak mówią: „Nie mogliśmy sobie pozwolić na tworzenie „zwykłych sprzętów AGD”. Takich firm jest wiele, ale to nas inspiruje technologia”. Nowoczesna polska marka, będąca pionierem w swojej dziedzinie – te aspekty zdecydowanie warto z dumą zaprezentować szerokiemu gronu odbiorców. I to właśnie je zawierać będzie przygotowana przez nas strategia komunikacji dla Solgaz. Kolejnej marki, która dołączyła do grona naszych Klientów.

O firmie Solgaz

Firma Solgaz powstała w 2002 roku, a już 2 lata później ich pierwszy produkt uzyskał ochronę patentową. Solgaz w swojej ofercie posiada płyty indukcyjne, piekarniki, inteligentne okapy i unikatowe rozwiązanie, jakim są płyty gazowe bez płomieni – gaz pod szkłem. To właśnie wokół tych ostatnich ma skupiać się komunikacja i działania marketingowe firmy. Marka wypuściła bowiem na rynek nowość – linię płyt Innova, czyli pierwszą na świecie propozycję, w której zastosowano żarniki (podczas włączania gazu nie słychać tzw. cykania).

Wyzwania dla Commplace

Marka Solgaz od 2002 roku aktywnie podbija polski rynek, dlatego strategia komunikacji powinna czerpać zarówno z doświadczenia naszego Klienta, jak i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom nowym, potencjalnych odbiorcom.

Naszym celem będzie zaprojektowanie komunikatów, harmonogramu i dystrybucji informacji w taki sposób, aby dotrzeć do poszczególnych grup docelowych odbiorców produktów AGD.

Strategia komunikacji zawierać będzie działania prezentujące zarówno produkty marki Solgaz, jak i samą markę – jej ekspertów, wiedzę, doświadczenie.

Takie połączenie pozwoli zmaksymalizować efekt i umocnić pozycję marki Solgaz na polskim rynku.

Commplace agencja PR

Zakres współpracy

Strategia komunikacji i jej późniejsze wdrożenie wymaga zaangażowania zespołu składającego się ze specjalistów ds. PR-u, copywritngu, SEO, a także Działu Prasowego. Razem stworzyć mogą unikatowe treści, które nie tylko dotrą do potencjalnego odbiorcy marki Solgaz, ale zostaną w Internecie na dłużej.

Wśród naszych zadań znajdują się:

  • Weryfikacja aktualnych działań komunikacyjnych firmy (audyt i analiza)
  • Przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii komunikacji
  • Wdrożenie dobrych praktyk SEO
  • Systematyczne tworzenie treści – produktowych, wizerunkowych
  • Media relations
  • Monitoring mediów
  • Zbudowanie silnej marki Solgaz – eksperta od produktów AGD, a także gotowania

Strategia komunikacji skrojona na miarę?

W Commplace wiemy, jak ją stworzyć.

Strategia komunikacji – dlaczego powinien wdrożyć ją w swojej firmie?

W Commplace mamy świadomość, że jednym z determinantów sukcesu marki jest posiadanie skutecznego strategii komunikacji. Brak strategii może mieć negatywny wpływ na środowisko pracy. Ponadto przedsiębiorstwa, które działają ad hoc, narażone są na ryzyko rozpowszechnienia nieprawidłowych informacji, co spowoduje dysharmonię i złe decyzje biznesowe. Dlatego zarządzanie komunikacją organizacyjną powinno leżeć u podstaw biznesu, ponieważ umożliwia płynny przepływ informacji na wszystkich poziomach.

Strategia komunikacji pozwala utrzymać kontrolę

Strategia komunikacji tworzy ustandaryzowany sposób interakcji ze światem zewnętrznym – mediami, potencjalnymi klientami, influencerami. Zamiast pozostawiać dowolność kierowania komunikacją pracownikom, strategia określa, w jaki sposób powinni się komunikować. Na przykład plan komunikacji może określać narzędzia wykorzystywane do komunikacji z mediami, częstotliwość wysyłania komunikatów, czy kwestie techniczne dotyczące materiałów. Zapewnia to spójność w komunikacji, jednocześnie eliminując wystąpienia kryzysu.

Strategia komunikacji sprawia, że komunikaty trafiają wyłącznie do zainteresowanych odbiorców

Strategia komunikacji zapewnia, że ​​wszystkie istotne informacje są przekazywane właściwym osobom. W praktyce oznacza to, że każdy komunikat jest wysyłany od odbiorcy, który faktycznie będzie zainteresowany jego treścią. To z kolei pozytywnie wpływa na globalny wizerunek marki.

Strategia komunikacji wzmacnia wizerunek Twojej marki

Jak już zostało wspomniane – strategia komunikacji wpływa na wizerunek Twojej firmy. Jeśli masz ustandaryzowaną, profesjonalną metodę komunikowania się zewnętrznymi kontaktami prezentujesz się w pozycji profesjonalisty Jeśli komunikacja jest sporadyczna, a informacje pochodzą od różnych osób, przedstawiasz swoją firmę jako zdezorganizowaną jednostkę. Ryzykujesz również ujawnieniem sprzecznych informacji.

Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace

Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy jako agencja PR do realizacji celów przy współpracy z marką Solgaz, znajdą się:    

Zadzwoń Panel klienta Kontakt