Dziś, w czasach sporej konkurencji w branży gastronomicznej, firma, która chce działać efektywnie i cieszyć się popularnością, musi inwestować w promocję. Sporządzenie i skrupulatne wdrażanie przemyślanej strategii marketingowej to przepis na sukces w biznesie. Jak prowadzić marketing dla restauracji?
Marketing dla restauracji – podstawy
Aby działania marketingowe przyniosły oczekiwane efekty, muszą pasować do grupy docelowej. Pierwszym etapem planowania marketingu dla restauracji, jest określenie i szczegółowa analiza klientów, uwzględniająca ich wiek, płeć, dochód, wymagania i inne aspekty.
Duże znaczenie ma również analiza konkurencji. Warto dokładnie sprawdzić wszystkie duże, popularne oraz małe, niszowe restauracje działające w okolicy, ze szczególnym naciskiem na bezpośrednich konkurentów. Analizując konkurencję, przede wszystkim należy określić, co zadecydowało o sukcesie rywali, jakie działania marketingowe prowadzą, co wyróżnia ich na tle innych.
Chcesz przyciągnąć nowych klientów do Twojej restauracji?
Wdróż działania marketingowe, aby wyróżnić się spośród konkurencji!
Marketing dla restauracji w internecie
Obecnie ciężko wyobrazić sobie skuteczny marketing bez wykorzystania internetu. Restauracja, która chce zdobyć klientów i cieszyć się popularnością, powinna prowadzić przemyślane działania promocyjne w sieci. Jakie?
- Przygotowanie strony internetowej
Marketing dla restauracji to przede wszystkim stworzenie atrakcyjnej, przejrzystej strony internetowej, która będzie swoistą wizytówką biznesu. Na stronie należy umieścić dokładny opis działalności, menu (najlepiej z wyróżnionymi alergenami w poszczególnych posiłkach), dane kontaktowe (np. do rezerwacji miejsc w lokalu), zdjęcia prezentujące wnętrze restauracji i oferowane dania. Plusem będzie zakładka umożliwiająca zamówienie jedzenia online z dowozem. Witryna powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, aby osoby z grupy docelowej mogły łatwo ją odnaleźć.
- Rejestracja w Google Moja Firma
Google Moja Firma ma bezpłatne narzędzie marketingowe, umożliwiające wyświetlanie restauracji w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google. Wykorzystanie narzędzia to sposób na to, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Marketing dla restauracji można prowadzić również w mediach społecznościowych. Dziś z social mediów korzystają nie tylko ludzie młodzi, ale też w średnim wieku czy nawet osoby starsze. Działając w social mediach, można zbudować rozpoznawalność marki w lokalnej społeczności.
- Rejestracja w witrynach z recenzjami
Marketing rekomendacji to skuteczne narzędzie promocyjne na dzisiejszym rynku. Większość ludzi przed podjęciem decyzji o wyborze restauracji sprawdza opinie na temat różnych lokali w internecie – w wizytówkach Google czy na dedykowanych platformach (takich jak TripAdvisor). Poza serwisami z recenzjami restaurację warto dodać do katalogu firm lokalnych.
Marketing dla restauracji – skorzystaj z pomocy profesjonalistów
Przygotowanie i prowadzenie skutecznego marketingu dla restauracji to nie lada wyzwanie. Jeśli chcesz, żeby strategia przyniosła oczekiwane efekty, skorzystaj z pomocy specjalistów. Profesjonalne doradztwo gastronomiczne to przepis na sukces w biznesie! W Commplace wiemy, jak Ci pomóc. Skontaktuj się z nami!