Według prognoz rynek AGD w Polsce przez kolejne 3 lata ma wzrastać średnio aż o 14,3% w skali roku. Nasz kraj zdecydowanie przewyższa w tym względzie rynek ogólnoświatowy, dla którego dynamika wzrostu ma wynosić tylko ok. 8,5%. Tak pozytywne rokowania oznaczają, że polskie firmy mają szansę nie tylko utrzymać płynność finansową, ale ugruntować pozycję lidera w produkcji AGD w Unii Europejskiej, wytwarzając już dziś ponad 50% całej unijnej produkcji pralek, suszarek oraz zmywarek. Co pozwoli maksymalnie wykorzystać tę szansę? Reklama w internecie. Jej reguły są takie same, bez względu na branżę. Przypominamy najważniejsze dwie, dzięki którym reklama w internecie pozwala sprzedawać więcej. Znasz je? Stosujesz?
Marketing opinii – co mówią klienci?
Jak wynika z badań, aż 80% z nas zanim zdecyduje się na zakup, szuka opinii o danym produkcie w sieci. Kolejne 72% przyznaje, że na ich decyzję zakupową wpływa polecenie oferty przez inną osobę. Biorąc to pod uwagę, byłoby szaleństwem nie wykorzystać pozytywnych opinii swoich klientów do rekomendowania swoich produktów czy usług. Rekomendacje mają ogromną moc sprzedażową. Są zewnętrznym dowodem na Twoją skuteczność. Bez nich reklama w internecie z dużym prawdopodobieństwem nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Marketing referencji
W praktyce zdobywanie opinii klientów nie jest proste. Z raportu „Global Trust in Advertising” wynika, że tylko 3 z 10 zadowolonych klientów aktywnie poleca firmę. Jaki z tego wniosek? Ani dostarczanie najwyższej jakości sprzętu AGD, ani genialna obsługa posprzedażowa nie zapewnią Ci kolejnych klientów. Każdy kto próbował pozyskiwać referencje klientów wie, że łatwo nie jest. A to co udaje się dostać, wygląda często jak skopiowane z internetu.
Rekomendacje mają ogromną moc sprzedażową.
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc maksymalnie je wykorzystać.
Marketing opinii
Jak zdobyć wartościowe opinie klientów? Rozwiązaniem tego problemu jest przemyślana strategia marketingu referencyjnego. Jaka jest na ten temat opinia Commplace? – Reklama w internecie potrzebuje tzw. dowodu społecznego, którym są wypowiedzi klientów. Ale muszą to być dobre, wartościowe wypowiedzi. Wówczas reklama w internecie przełoży się na większą sprzedaż. Właściwa strategia marketingu referencyjnego jest nie tylko skuteczną, ale jednocześnie względnie tanią techniką wspierającą pozyskanie nowych klientów. Niezbędnymi nakładami są czas i chęci – Twoje oraz Twoich odbiorców. – tłumaczy Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający Commplace.
Skuteczna reklama w internecie – czyli jaka?
Pierwszą rzeczą, jaką potencjalni klienci muszą dostać, jest informacja o Twoich produktach. Bez tego nie sprzedają się nawet jeśli są prawdziwie wyjątkowe, najlepszej jakości i bezkonkurencyjne. Skąd ludzie mają się dowiedzieć o Twojej ofercie? Źródeł jest wiele – social media, gazetki reklamowe, bannery na stronach internetowych itd.
Skuteczna reklama w internecie
Kolejny krok to reklama w internecie. Ale nie byle jaka. Odpowiedz sobie na pytania:
- czy mailing informujący o kolejnej promocji faktycznie sprawi, że ktoś zacznie rozważać zakup lodówki, pralki albo odkurzacza?
- czy wyskakująca reklama w internecie sprawi, że ktoś skupi się na treści, czy raczej zacznie szukać krzyżyka, by jak najszybciej zamknąć irytujące okienko?
Uczciwie. Obie te formy nie pomogą Ci w pozyskaniu klientów.
Marketing w wyszukiwarce Google
Jaka reklama w internecie zwraca uwagę? Odpowiedz sobie na pytanie, gdzie sam szukasz informacji o interesujących Cię produktach? Wpisujesz je w wyszukiwarce Google. W ciągu 60 sekund to samo robi ok. 2 mln potencjalnych klientów! Według 59% ankietowanych przez Hubspot podejmowanie działań, które umożliwiają klientom samodzielnie odnaleźć produkt (inbound marketing), dodatkowo pozytywnie wpływa na generowanie leadów.
Marketing conversion
Warto przy tym zauważyć, że prawie 82% użytkowników klika w organiczne wyniki wyszukiwania, czyli te, które nie obejmują linków sponsorowanych. 90% poszukujących ogląda tylko wyniki na pierwszej stronie, a 63% wchodzi tylko na trzy pierwsze linki. Co możesz zyskać, mają tę wiedzę? Sprawić, by Twoja reklama w internecie była skuteczna. Jak to zrobić? Zwiększyć konwersję, wykorzystując marketing conversion. Marketing conversion to innymi słowy skłonienie kogoś do odpowiedzi na Twoje wezwanie do działania (CTA). Czyli co dokładnie? Otwarcie wiadomości e-mail to konwersja. Kliknięcie linku z wezwaniem do działania w tym e-mailu to kolejna konwersja. Podobnie jak wejście na stronę docelową i wypełnienie formularza rejestracyjnego w celu odczytania treści. I wreszcie zakup produktu, który jest ostateczną konwersją.
Ile kosztuje reklama w internecie?
Co dla Twojej marki oznacza reklama w internecie oparta na marketing conversion? Osiągnięcie nawet o 30% wyższej sprzedaży. Wszystko to bez konieczności wydawania majątku na content marketing, social media, artykuły sponsorowane, czy generowania nowej treści. Możesz z powodzeniem wykorzystać te materiały, które już masz. Jak podpowiada ekspert, doświadczenie i opina Commplace pokazują, że: – Najważniejsze to by już na samym początku odpowiednio ocenić posiadany potencjał jeśli chodzi o treści, zdjęcia czy filmy w korelacji z zachowaniem użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Skuteczna reklama w internecie wymaga także optymalizacji treści. Kompleksowe działania SEO, wspierające marketing internetowy, są więc konieczne.
Cele – Działania – Miary
Bez względu na to, z jakiej pozycji startujesz, zrób to mądrze i zaplanuj działanie. Przeprowadź niezbędne badania, m.in. audyt marketingowy. Następnie ustal cel, działania i miary. Zacznij go realizować. Wykorzystaj każdą z dostępnych szans na rozwój swojego biznesu i skontaktuj się z nami.