Według specjalistów, działania z zakresu PR to ważny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Dzięki nim można zbudować rozpoznawalność marki, stworzyć przewagę konkurencyjną i osiągać wyznaczone cele biznesowe. Public relations – co to właściwie jest? Przedstawiamy kilka ważnych definicji.
Co to public relations?
PR to szerokie pojęcie, które można definiować na wiele sposobów. Jako agencja PR coś o tym wiemy. W dużym skrócie określimy je jako ważne narzędzie, które firma może wykorzystywać do komunikowania się z otoczeniem. Public relations pomaga budować pozytywne opinie o przedsiębiorstwie oraz o jego produktach bądź usługach.
A jak na pytanie, co to jest public relations, odpowiadają międzynarodowe organizacje?
PR – definicje
Francuskie Stowarzyszenie Public Relations określa PR jako „ogół działań, podejmowanych przez określoną grupę, które mają prowadzić do stworzenia i rozwoju dobrych stosunków między członkami owej grupy oraz między grupą a jej otoczeniem”.
Według Niemieckiego Stowarzyszenia PR jest to „zarządzanie procesami komunikacyjnymi między organizacją i osobami a ich grupami odniesienia. Odbywa się to przez świadome, celowe i systematyczne kształtowanie tych procesów”.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie PR?
To nasza specjalność!
Jesteśmy tu po to, by Ci pomóc.
Deklaracja Meksykańska podaje zaś, że PR to „dziedzina sztuki i gałąź nauki społecznej, która polega na analizie tendencji, przewidywaniu konsekwencji działań, doradztwie dla kierownictwa instytucji i wdrażaniu zaplanowanych programów”.
Liczne definicje PR podają również naukowcy i praktycy. Można wyczytać m.in., że public relations to:
- procesy komunikacyjne między organizacją a jej otoczeniem,
- pełne informowanie o działalności firmy,
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
- planowana, ciągła działalność, która polega na przekazywaniu informacji przez przedsiębiorstwo, w celu stworzenia pożądanego obrazu przedsiębiorstwa,
- sztuka i nauka osiągania harmonii z otoczeniem,
- szczere działania w celu zdobycia zaufania otoczenia,
- obiektywna i uczciwa informacja, która nie ma nic wspólnego z reklamą i promocją.
Według specjalistów, działania z zakresu PR to ważny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Dzięki nim można m.in.:
- zbudować rozpoznawalność marki,
- stworzyć przewagę konkurencyjną,
- osiągać wyznaczone cele biznesowe.