Nawigacja

Public relations co to oznacza?

PR
public relations co to

Według specjalistów, działania z zakresu PR to ważny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Dzięki nim można zbudować rozpoznawalność marki, stworzyć przewagę konkurencyjną i osiągać wyznaczone cele biznesowe. Public relations – co to właściwie jest? Przedstawiamy kilka ważnych definicji.

Co to public relations?

PR to szerokie pojęcie, które można definiować na wiele sposobów. Jako agencja PR coś o tym wiemy. W dużym skrócie określimy je jako ważne narzędzie, które firma może wykorzystywać do komunikowania się z otoczeniem. Public relations pomaga budować pozytywne opinie o przedsiębiorstwie oraz o jego produktach bądź usługach.

A jak na pytanie, co to jest public relations, odpowiadają międzynarodowe organizacje?

PR – definicje

Francuskie Stowarzyszenie Public Relations określa PR jako „ogół działań, podejmowanych przez określoną grupę, które mają prowadzić do stworzenia i rozwoju dobrych stosunków między członkami owej grupy oraz między grupą a jej otoczeniem”.

Według Niemieckiego Stowarzyszenia PR jest to „zarządzanie procesami komunikacyjnymi między organizacją i osobami a ich grupami odniesienia. Odbywa się to przez świadome, celowe i systematyczne kształtowanie tych procesów”.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie PR?

To nasza specjalność!
Jesteśmy tu po to, by Ci pomóc.

Deklaracja Meksykańska podaje zaś, że PR to „dziedzina sztuki i gałąź nauki społecznej, która polega na analizie tendencji, przewidywaniu konsekwencji działań, doradztwie dla kierownictwa instytucji i wdrażaniu zaplanowanych programów”.

Liczne definicje PR podają również naukowcy i praktycy. Można wyczytać m.in., że public relations to:

  • procesy komunikacyjne między organizacją a jej otoczeniem,
  • pełne informowanie o działalności firmy,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
  • planowana, ciągła działalność, która polega na przekazywaniu informacji przez przedsiębiorstwo, w celu stworzenia pożądanego obrazu przedsiębiorstwa,
  • sztuka i nauka osiągania harmonii z otoczeniem,
  • szczere działania w celu zdobycia zaufania otoczenia,
  • obiektywna i uczciwa informacja, która nie ma nic wspólnego z reklamą i promocją.

Według specjalistów, działania z zakresu PR to ważny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Dzięki nim można m.in.:

  • zbudować rozpoznawalność marki,
  • stworzyć przewagę konkurencyjną,
  • osiągać wyznaczone cele biznesowe.
Commplace agencja PR

Zadzwoń Panel klienta Kontakt