Rekomendacje mają kluczowy wpływ na podejmowane decyzje zakupowe. Badania pokazują, że ponad 70% konsumentów jest skłonnych kupić produkt polecany przez zadowolonych klientów. Pozytywne opinie klientów to doskonała forma reklamy dla Twojego biznesu. Tylko jak je pozyskać?
Potęga marketingu rekomendacji
Każdego dnia ponad 30% konsumentów sprawdza opinie na temat produktów czy usług w internecie. Każdy z nich statystycznie spędza ponad 10 minut na czytaniu recenzji, zanim zdecyduje się na zakup lub skorzystanie z usługi. Co ciekawe, ponad 80% osób ufa opiniom zamieszczonym w internecie tak samo mocno, jak rekomendacjom ze strony swoich bliskich czy znajomych.
Jak zdobyć klienta? Nikt nie lubi kupować w ciemno. Nikt nie chce się zawieść na zamówionym produkcie. Każdy chciałby dobrze inwestować swoje pieniądze. Dlatego marka, która chce osiągać doskonałe wyniki sprzedażowe, powinna skorzystać z marketingu rekomendacyjnego. W pozytywnych opiniach klientów tkwi potęga marketingowa! Naturalne, niewymuszone rekomendacje zwiększają wiarygodność firmy, budują zaufanie wśród potencjalnych i obecnych klientów, a dzięki temu przyczyniają się do rozwoju firmy. Tylko jak sprawić, by ludzie chcieli zostawiać swoje opinie?
Pozytywne opinie klientów to jeden z elementów sukcesu
Zwróć się do nas, a pokażemy Ci jak zachęcić klientów do wpisywania opinii!
Jak pozyskać pozytywne opinie klientów?
Do zbierania opinii klientów możesz wykorzystać:
- wizytówkę Google, czyli Google Moja Firma,
- platformy zbierające opinie,
- platformy branżowe – np., turystyczne,
- serwisy ogłoszeniowe,
- social media – rekomendacje na Facebooku, komentarze.
Jak zachęcić klientów do pozostawiania opinii? Przede wszystkim trzeba oferować wybitną jakość! Ludzie są bardziej skłonni wystawić marce pozytywną opinię, jeśli zostaną doskonale obsłużeni, nie napotkają żadnych problemów podczas składania zamówienia, zlecenie zostanie zrealizowane w błyskawicznym czasie, a otrzymany produkt lub usługa będzie wyróżniać się nieprzeciętną jakością. Zadbaj o to, aby proces składania zamówienia składał się z minimalnej liczby kroków. Zaproponuj klientom różne formy wysyłki i płatności. Napraw wszelkie błędy na stronie, dopilnuj, by była czytelna, atrakcyjna wizualnie i szybko się ładowała. Sprawnie odpowiadaj na pytania klientów i pomóż im, gdy będą tego potrzebować.
Jeśli klienci niechętnie wystawiają opinie z własnej woli, możesz ich do tego zachęcić. Poproś o opinię po zakupie – np. wysyłając automatyczną wiadomość do klienta z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety recenzyjnej. Na stronie internetowej umieść widget odsyłający do serwisu zbierającego opinie. Poszczególne karty produktowe wzbogać o miejsce do komentowania produktów.
Inne skuteczne sposoby pozyskiwania pozytywnych opinii klientów to:
- gratisy lub zniżki za opinie,
- program lojalnościowy,
- konkursy w mediach społecznościowych,
- system ocen zakupu w e-sklepie.