W jaki sposób dotrzeć do potencjalnego odbiorcy sprzętu ogrodniczego? Które media pozwolą osiągnąć taki efekt? I wreszcie – jak zaprojektować komunikat, by nie zagubił się w szumie informacyjnym? Na te pytania odpowiemy w najbliższym czasie. Rozpoczynamy bowiem współpracę z marką Krysiak – ekspertem z dziedziny sprzętu ogrodniczego.
O marce KRYSIAK
Marka Krysiak działa na rynku od 1990 roku. Dostarcza swoim klientom najlepszej jakości maszyny a także urządzenia ogrodnicze znanych marek. Jej działalność nie sprowadza się jednak tylko do sprzedaży. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom Klientów, prowadzi także na terenie całej Polski punkty serwisowe, a także wypożyczalnie sprzętu ogrodniczego.
Krysiak posiada również własne marki sprzętu ogrodniczego: Faworyt, Lider i Handy.
Wyzwania dla Commplace
Naszym celem jest dotarcie do grup potencjalnych odbiorców szerokiej gamy produktów marki Krysiak. Wyzwaniem będzie zaprezentowanie zarówno marki, a co za tym idzie uzyskanie wzrostu jej świadomości wśród konsumentów oraz oferowanych przez nią produktów.
Zakres współpracy z marką Krysiak
Współpraca z marką Krysiak wymaga zaangażowania specjalistów z obszarów PR-u, copywritngu oraz media relations.
Wśród zadań, jakie przed nami stoją, znajdują się:
- Weryfikacja aktualnych działań firmy (audyt i analiza)
- Audyt wizerunkowy
- Audyt SEO
- Przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii komunikacji
- Dobór odpowiednich mediów
- Komunikacja z mediami
Jak dotrzeć z komunikatem do odbiorców?
W Commplace znamy odpowiedź na to pytanie.
Elementy udanego audytu marketingowego
Audyt marketingowy musi być kompleksowy.
Audyt powinien obejmować wszystkie obszary marketingu, a nie tylko te, w których problem jest już dostrzeżony. Holistyczny audyt jest najlepszym sposobem na odkrycie możliwości i może wskazać nieznane wcześniej mocne strony marki.
Audyt marketingowy musi być systematyczny.
Porządek i efektywność to kluczowe elementy udanego audytu marketingowego. Aby upewnić się, że w Twoim audycie nie ma żadnych luk, musisz uwzględnić każdy obszar.
Audyt musi być regularny i powtarzalny.
Niektóre firmy przeprowadzają audyt tylko w momencie kryzysu. Przeprowadzanie okresowych audytów marketingowych umożliwia jednak zespołowi wczesne wykrywanie problemów i ich rozwiązywanie.
Jak przeprowadzić audyt marketingowy?
Krok 1: Opisz wszystkie cele i zadania marketingowe.
Twoje cele marketingowe powinny być nie tylko kompleksowe, ale też dobrze przemyślane. Oto kilka przykładów kluczowych celów marketingowych:
- Zwiększenie widoczności firmy w Internecie.
- Zwiększanie liczby odbiorców komunikatów wysyłanych przez markę.
- Zwiększanie lub utrzymywanie udziału w rynku.
- Generowanie nowych leadów.
Cele długoterminowe powinny być możliwe do osiągnięcia w ciągu najbliższych dwóch lat i powinny być wymienione w kolejności ich priorytetów. Celami krótkoterminowymi powinno być wszystko, co można osiągnąć w ciągu najbliższych 12 miesięcy, uporządkowane według priorytetów i biorąc pod uwagę dostępne zasoby firmy, takie jak czas, budżet i personel.
Krok 2: Utwórz persony klientów.
Persona powinna zawierać takie informacje jak:
- Płeć odbiorcy
- Stanowisko zawodowe
- Wykształcenie
- Branża
- Lokalizacja geograficzna
- Wielkość firmy
- Inne opisy demograficzne, etniczne lub behawioralne
Krok 3: Zidentyfikuj konkurencję.
Stwórz listę 3–5 największych konkurentów w Twojej branży. Zanotuj informacje o firmie, takie jak nazwa firmy, witryna internetowa i lokalizacja siedziby. Sporządź wyczerpującą listę zarówno wszystkich produktów jak i usług i zanotuj, które pokrywają się z Twoją ofertą.
Krok 4: Opisz swoje produkty i usługi.
Pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie funkcje, korzyści, ceny, rozmiary i metody dystrybucji dla każdego oferowanego produktu i usługi. Przeanalizuj, jak każdy z Twoich produktów lub usług wypada w porównaniu z najlepszymi konkurentami.
Krok 5: Analizuj dane i wyciągnij wnioski.
Po zebraniu i udokumentowaniu wszystkich danych powinieneś mieć całkiem jasny obraz sytuacji swojej firmy. Zidentyfikuj mocne ale też słabe strony, analizując każdą sekcję audytu marketingowego. Jeśli potrzebujesz pomocy w analizie i zbieraniu danych – skorzystaj ze wsparcia Commplace.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:
- Audyt marketingowy
- Grupa docelowa – analiza potrzeb
- Public relations XXI wieku – e-PR, PR produktowy, PR korporacyjny
- Media relations skierowane do sprofilowanych odbiorców
- Strategia komunikacji w cyfrowym świecie – opracowanie i wdrożenie