Nawigacja

Krysiak – strategia komunikacji dla firmy z branży ogrodniczej

Commplace agencja PR

W jaki sposób dotrzeć do potencjalnego odbiorcy sprzętu ogrodniczego? Które media pozwolą osiągnąć taki efekt? I wreszcie – jak zaprojektować komunikat, by nie zagubił się w szumie informacyjnym? Na te pytania odpowiemy w najbliższym czasie. Rozpoczynamy bowiem współpracę z marką Krysiak – ekspertem z dziedziny sprzętu ogrodniczego.

O marce KRYSIAK

Marka Krysiak działa na rynku od 1990 roku. Dostarcza swoim klientom najlepszej jakości maszyny a także urządzenia ogrodnicze znanych marek. Jej działalność nie sprowadza się jednak tylko do sprzedaży. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom Klientów, prowadzi także na terenie całej Polski punkty serwisowe, a także wypożyczalnie sprzętu ogrodniczego.

Krysiak posiada również własne marki sprzętu ogrodniczego: Faworyt, Lider i Handy.

Wyzwania dla Commplace

Naszym celem jest dotarcie do grup potencjalnych odbiorców szerokiej gamy produktów marki Krysiak. Wyzwaniem będzie zaprezentowanie zarówno marki, a co za tym idzie uzyskanie wzrostu jej świadomości wśród konsumentów oraz oferowanych przez nią produktów.

Commplace agencja PR

Zakres współpracy z marką Krysiak

Współpraca z marką Krysiak wymaga zaangażowania specjalistów z obszarów PR-u, copywritngu oraz media relations.

Wśród zadań, jakie przed nami stoją, znajdują się:

  • Weryfikacja aktualnych działań firmy (audyt i analiza)
  • Audyt wizerunkowy
  • Audyt SEO
  • Przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii komunikacji
  • Dobór odpowiednich mediów
  • Komunikacja z mediami

Jak dotrzeć z komunikatem do odbiorców?

W Commplace znamy odpowiedź na to pytanie.

Elementy udanego audytu marketingowego

Audyt marketingowy musi być kompleksowy.

Audyt powinien obejmować wszystkie obszary marketingu, a nie tylko te, w których problem jest już dostrzeżony. Holistyczny audyt jest najlepszym sposobem na odkrycie możliwości i może wskazać nieznane wcześniej mocne strony marki.

Audyt marketingowy musi być systematyczny.

Porządek i efektywność to kluczowe elementy udanego audytu marketingowego. Aby upewnić się, że w Twoim audycie nie ma żadnych luk, musisz uwzględnić każdy obszar.

Audyt musi być regularny i powtarzalny.

Niektóre firmy przeprowadzają audyt tylko w momencie kryzysu. Przeprowadzanie okresowych audytów marketingowych umożliwia jednak zespołowi wczesne wykrywanie problemów i ich rozwiązywanie.

Jak przeprowadzić audyt marketingowy?

Krok 1: Opisz wszystkie cele i zadania marketingowe.

Twoje cele marketingowe powinny być nie tylko kompleksowe, ale też dobrze przemyślane. Oto kilka przykładów kluczowych celów marketingowych:

  • Zwiększenie widoczności firmy w Internecie.
  • Zwiększanie liczby odbiorców komunikatów wysyłanych przez markę.
  • Zwiększanie lub utrzymywanie udziału w rynku.
  • Generowanie nowych leadów.

Cele długoterminowe powinny być możliwe do osiągnięcia w ciągu najbliższych dwóch lat i powinny być wymienione w kolejności ich priorytetów. Celami krótkoterminowymi powinno być wszystko, co można osiągnąć w ciągu najbliższych 12 miesięcy, uporządkowane według priorytetów i biorąc pod uwagę dostępne zasoby firmy, takie jak czas, budżet i personel.

Krok 2: Utwórz persony klientów.

Persona powinna zawierać takie informacje jak:

  • Płeć odbiorcy
  • Stanowisko zawodowe
  • Wykształcenie
  • Branża
  • Lokalizacja geograficzna
  • Wielkość firmy
  • Inne opisy demograficzne, etniczne lub behawioralne

Krok 3: Zidentyfikuj konkurencję.

Stwórz listę 3–5 największych konkurentów w Twojej branży. Zanotuj informacje o firmie, takie jak nazwa firmy, witryna internetowa i lokalizacja siedziby. Sporządź wyczerpującą listę zarówno wszystkich produktów jak i usług i zanotuj, które pokrywają się z Twoją ofertą.

Krok 4: Opisz swoje produkty i usługi.

Pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie funkcje, korzyści, ceny, rozmiary i metody dystrybucji dla każdego oferowanego produktu i usługi. Przeanalizuj, jak każdy z Twoich produktów lub usług wypada w porównaniu z najlepszymi konkurentami.

Krok 5: Analizuj dane i wyciągnij wnioski.

Po zebraniu i udokumentowaniu wszystkich danych powinieneś mieć całkiem jasny obraz sytuacji swojej firmy. Zidentyfikuj mocne ale też słabe strony, analizując każdą sekcję audytu marketingowego. Jeśli potrzebujesz pomocy w analizie i zbieraniu danych – skorzystaj ze wsparcia Commplace.

Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace

Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:

Zadzwoń Panel klienta Kontakt