Nawigacja

Korzyści stosowania AI w PR i marketingu – 3 kluczowe obszary

AI
Korzyści stosowania AI - poznaj je wszystkie

Korzyści stosowania AI to kwestia szeroko dyskutowana także w obszarze PR i marketingu. Możliwości sztucznej inteligencji sukcesywnie rosną, a tym samym wzrasta jej wpływ na poszczególne dziedziny codziennego życia i współczesnego biznesu. Dziś narzędzia AI wykorzystywane są w wielu branżach, przynosząc przełomy w różnych procesach związanych z działalnością firm. Nie inaczej jest w marketingu i PR. Odpowiednio wykorzystany cyfrowy umysł znacznie usprawnia przygotowanie i realizację strategii reklamowych. W czym dokładnie może pomóc Twojej marce? Omawiamy trzy najważniejsze korzyści!

Automatyzacja procesów z AI

Jedną z kluczowych korzyści stosowania AI jest jej możliwość automatycznego zbierania i przetwarzania dużej ilości danych z różnych źródeł – takich jak platformy mediów społecznościowych, narzędzia analityczne czy systemy CRM – i generowania raportów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można łatwo monitorować i raportować kampanie marketingowe, obserwować trendy i oceniać wyniki.

AI dokonuje też prawdziwej rewolucji w zarządzaniu mediami społecznościowymi, które są dziś przecież jedną z kluczowych przestrzeni kreowania wizerunku marki. Cyfrowy umysł może analizować i oceniać setki tysięcy postów, filtrując i sortując je według określonych kryteriów, takich jak popularność, tematyka, reakcje czy język. Dzięki temu administratorzy mogą szybko znaleźć najważniejsze treści i odpowiednio nimi zarządzać. W ten sposób narzędzia AI pomagają też zrozumieć i przewidywać potrzeby oraz zachowania odbiorców, a także dokonywać ich segmentyzacji.

Dzięki AI możemy również planować publikację postów, optymalizować treści pod kątem wytycznych SEO, tworzyć content według wcześniej ustalonych szablonów i analizować wydajność kampanii. Przykłady narzędzi AI najczęściej wykorzystywanych w mediach społecznościowych: Hootsuite, Socialbakers, Lately AI, Canva, Copy AI.

Sztuczna inteligencja pozwala więc zautomatyzować wiele procesów związanych z reklamą, zwłaszcza tych rutynowych czy wymagających precyzji i czasu. Algorytmy AI odciążają tym samym pracowników, którzy mogą wówczas poświęcić się innym, strategicznym działaniom.

Korzyści stosowania AI w obszarze personalizacja komunikacji

Jednym z kluczy do sukcesu marketingowego jest personalizacja. 89% marketerów widzi pozytywny zwrot z inwestycji, gdy używają jej w swoich kampaniach [źródło: https://explodingtopics.com/blog/personalization-stats]. Wszelkie działania z zakresu PR w istocie zmierzają do tego, by dotrzeć z odpowiednim komunikatem do właściwego odbiorcy w optymalnym czasie. Chodzi o dostosowanie treści, oferty i doświadczeń do indywidualnych potrzeb klienta. Aby to było możliwe, najpierw należy dobrze poznać swoją brand personę (jej dane demograficzne, preferencje, potrzeby, problemy, nawyki, ścieżki zakupowe i kanały komunikacji, z jakich korzysta), a następnie dostosować do tego poszczególne formy promocji. I tu widać korzyści stosowania AI. Sztuczna inteligencja po raz kolejny okazuje się świetnym sprzymierzeńcem w dotarciu do klientów.

Na podstawie zebranych wcześniej danych algorytmy AI mogą przewidywać, jakie wiadomości, reklamy czy oferty będą najbardziej interesujące dla konkretnych osób. Dzięki temu możliwe jest dostarczanie spersonalizowanych, wartościowych i budujących zaangażowanie treści.

Kolejne korzyści stosowania AI to możliwość automatyzowania procesów personalizacji. W jaki sposób? Na przykład poprzez tworzenie indywidualnie dobranych wiadomości e-mail lub rekomendacji produktów na stronach internetowych. Dzięki temu zwiększa skuteczność działań marketingowych i prowadzi do lepszych wyników sprzedażowych.

Korzyści stosowania AI w personalizacji komunikacji

Optymalizacja kampanii reklamowych dzięki sztucznej inteligencji

AI pomaga również w optymalizacji kampanii reklamowych. Jak? Zacznijmy od tego, że bieżąco analizuje dane o jej wynikach (np. wskaźniki klikalności, konwersji i ROI), identyfikując czynniki, które wpływają na jej sukces lub porażkę. Na tej podstawie rekomenduje konkretne rozwiązania i sugeruje zmiany w zakresie treści, kanałów promocji czy też targetowania. Pomocne bywają także algorytmy predykcyjne, które pozwalają przewidywać trendy, tendencje w zachowaniach odbiorców i ich kolejne kroki. Umożliwiają też identyfikację najbardziej wartościowych klientów, a następnie skierowanie do nich poszczególnych działań w ramach kampanii. Wszystko to pozwala dynamicznie rozwijać i dostosowywać kampanie zgodnie z aktualnymi potrzebami i kontekstem.

Jakie jeszcze korzyści stosowania AI warto podkreślić? Sztuczna inteligencja bywa też wsparciem w optymalizacji wydatków reklamowych – jest w stanie zidentyfikować, które kanały i strategie reklamowe przynoszą największy zwrot z inwestycji. Dostosowywanie do tego działań promocyjnych i odpowiednie rozplanowanie budżetu mogą okazać się przepisem na sukces.

Jak widać, sztuczna inteligencja może znacznie usprawnić i udoskonalić działania z zakresu marketingu i PR, a to wsparcie jest wielotorowe. Trzeba jednak pamiętać, że nie działa ona w sposób magiczny – kluczowe znaczenie ma odpowiednie zarządzanie tą technologią. Ważne, by odpowiednio dobrać narzędzia do specyfiki firmy i powierzyć ich wykorzystanie kompetentnym osobom.

Postaw na innowacyjne podejście do budowania wizerunku.

Łączymy tradycyjną skuteczność
z nowoczesnymi narzędziami AI!

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt