Nawigacja

Czym jest konwersja sprzedaży?

Online marketing
konwersja sprzedaży

Generowanie dużego ruchu w sklepie internetowym jeszcze nie świadczy o jego sukcesie. Większe znaczenie ma konwersja sprzedaży. Czym jest i jak ją mierzyć?

Czego się dowiesz z artykułu?

Czy wiesz, że konwersja to jedno z najważniejszych pojęć w branży e-commerce? Jeśli prowadzisz własny biznes online, zrozumienie, co to jest konwersja sprzedaży, jak mierzyć wskaźnik konwersji na stronie oraz jak poprawić współczynnik konwersji, może znacząco wpłynąć na sukces Twojego przedsiębiorstwa. W tym artykule omówimy wszystkie te zagadnienia, dostarczając praktycznych porad i przykładów, które pomogą Ci zwiększyć efektywność Twojego biznesu. Przygotuj się na odkrycie kluczowych strategii, które przekształcą odwiedzających Twoją stronę w lojalnych klientów!

Konwersja – ważne pojęcie w branży e-commerce

Konwersja to konkretne działania podjęte na stronie internetowej przez użytkowników (potencjalnych klientów), będące odpowiedzią na prowadzone przez firmę działania marketingowe. Innymi słowy – konwersja zachodzi wtedy, gdy internauta wykona w sklepie określoną czynność. Konwersja to takie działania, które są zaplanowane przez sprzedawcę (nie mogą być przypadkowe), zostały wyraźnie zdefiniowane jak również są mierzalne w czasie. Konwersją może być zapisanie się do newslettera, zarejestrowanie na stronie, wypełnienie formularza, wejście na kluczową podstronę serwisu, a także dodanie produktów do koszyka. To są tzw. mikrokonwersje, które stanowią cele dodatkowe. Priorytetem dla każdego sprzedawcy jest makrokonwersja, czyli sprzedaż.

Co to konwersja sprzedaży?

Konwersja sprzedaży to moment, w którym internauta kupuje wybrany produkt. To swego rodzaju przekształcenie użytkownika odwiedzającego stronę w klienta. Miarą konwersji jest tzw. wskaźnik konwersji. 

Czym jest wskaźnik konwersji na stronie?

Wskaźnik konwersji to kluczowy parametr, który pozwala na ocenę efektywności strony internetowej. Analiza współczynnika konwersji umożliwia zrozumienie, jak wiele z wizyt na stronie kończy się pożądanym działaniem, takim jak zakup produktu, zapis na newsletter czy wypełnienie formularza kontaktowego. Podniesienie konwersji w sklepie stacjonarnym może być równie istotne, jednak to narzędzia do pomiaru konwersji online oferują zaawansowane funkcje analityczne, które pozwalają na dokładne śledzenie i optymalizację wyników. Wysoka konwersja sprzedaży jest celem każdego przedsiębiorcy, dlatego warto inwestować w strategie i technologie, które wspierają jej wzrost.

Jak obliczyć współczynnik konwersji?

Wskaźnik konwersji sprzedaży pokazuje liczbę złożonych zamówień w przeliczeniu na liczbę wszystkich odwiedzin strony. Wskaźnik ten wyrażany jest w procentach. Im wyższy będzie, tym lepiej. Średni współczynnik konwersji wynosi od 2 do 5%. Co 4 firma uzyskuje wskaźnik powyżej 5%, a co dziesiąta – na poziomie 10% i wyższym.

Wskaźnik konwersji jest miarą skuteczności sklepu internetowego. Wynik dostarcza nam wiedzy na temat efektywności prowadzonych kampanii reklamowych i działań SEO. Dodatkowo to sposób na to, by określić rzeczywistą opłacalność biznesu. 

Nie wiesz jak obliczać wskaźnik konwersji i jak go interpretować?

Możemy zrobić to za Ciebie!

Na czym polega mierzenie konwersji w Google Analytics?

Mierzenie konwersji w Google Analytics to kluczowy element analizy efektywności działań marketingowych. Dzięki narzędziom do pomiaru konwersji, takim jak Google Analytics, możemy dokładnie śledzić, jak użytkownicy reagują na nasze kampanie reklamowe i jakie działania podejmują na stronie. Analiza współczynnika konwersji pozwala na identyfikację, które elementy strategii działają najlepiej, a które wymagają optymalizacji.

Podniesienie konwersji w sklepie stacjonarnym, a także online, jest możliwe dzięki zrozumieniu i wykorzystaniu tych danych. Wysoka konwersja sprzedaży to cel każdej firmy, a Google Analytics dostarcza niezbędnych narzędzi i metryk do jej osiągnięcia. Regularna analiza współczynnika konwersji i dostosowywanie strategii marketingowej na podstawie tych danych może znacząco wpłynąć na sukces przedsiębiorstwa.

Jak poprawić konwersję sprzedaży?

Przedsiębiorcy działającemu w e-commerce powinno zależeć na uzyskaniu możliwie najwyższego wskaźnika konwersji sprzedaży. A zatem jak poprawić konwersję sprzedaży?

  1. Zoptymalizuj treści w sklepie internetowym pod kątem SEO.
  2. Zadbaj o atrakcyjność i szybkość ładowania sklepu.
  3. Przygotuj spójną kampanię reklamową Google Ads, dopasowaną do grupy docelowej.
  4. Działaj w social mediach.
  5. Maksymalnie uprość proces dokonywania zakupów.
  6. Zadbaj o bezpieczeństwo transakcji. 
  7. Wykorzystaj marketing rekomandacyjny.
konwersja sprzedaży
konwersja sprzedaży
Zadzwoń Panel klienta Kontakt