Nawigacja

Na czym polega konkurencja substytucyjna?

Pozyskiwanie klientów

Przedsiębiorstwa stale zabiegają o uwagę klientów. Konkurencja nigdy nie śpi, co więcej wymyśla nowe sposoby jak dotrzeć do potencjalnych konsumentów. Analizując działania innych firm współcześnie trzeba patrzeć trochę szerzej, czyli także na produkty substytucyjne do naszych. Czym dokładnie charakteryzuje się konkurencja substytucyjna?

Co to jest konkurencja substytucyjna?

Konkurencja substytucyjna to wszelakie przedsiębiorstwa, które sprzedają produkty bądź oferują usługi inne od naszych, ale zaspokajające te same bądź podobne potrzeby. Co oznacza, że konkurują o ten sam rynek zaspokajając tą samą potrzebę, ale za pomocą innych towarów. Przykładem mogą być firmy produkujące jednorazowe maszynki do golenia oraz elektryczne maszynki do golenia.

To samo tyczy się kawiarni, producentów kawy oraz producentów ekspresów, dla których wspólnym mianownikiem jest potrzeba wypicia kawy. Również podobnie jest z klientem, który chce kupić prezent urodzinowy. Na jednej ulicy ma do wyboru biżuterię, odzież, czy obuwie. Wszystkie te sklepy konkurują o tego samego klienta. Konkurencja substytucyjna nazywana również jest konkurencją pośrednią i ma ona ogromne znaczenie przy analizie konkurencji.

Nie można jednak zapomnieć również o wyłonieniu bezpośredniej konkurencji, czyli tej która oferuje te same produkty. Analizując konkurencję warto także skategoryzować substytuty oraz potencjalną konkurencję. Dzięki takim działaniom jesteś w stanie w pełni wyróżnić się spośród całej konkurencji, nie tylko jej części.

Masz problem z identyfikacją Twojej konkurencji?

Zwróć się po pomoc do specjalistów!

Jak identyfikować konkurencję pośrednią?

Dla optymalizacji naszych wyszukiwarek i pozycjonowania serwisu konkurencja substytucyjna ma ogromne znaczenie. Dlaczego? Bowiem wszystkie te firmy będą używać tych samych słów kluczowych co sprawi, że po wpisaniu w Google: kawa rozpuszczalna wcale niekoniecznie pojawi się Twoja firma produkująca kawę, a właśnie producent ekspresu ciśnieniowego. Dlatego znajomość konkurencji pośredniej to klucz, aby jak najlepiej trafiać do Twojej grupy docelowej, a także ją poszerzyć.

Jeśli wiesz, że osoby które kupują prezent wybierają między Twoją marką a pozostałymi sklepami możesz stworzyć kampanię idealnie skierowaną na to, aby wyróżnić Cię spośród tej konkretnej konkurencji. We wszystkich powyższych działaniach pomoże Ci doświadczona agencja SEO.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt