Internet to ważne narzędzie w procesie kreowania wizerunku marki. Za pośrednictwem sieci można dotrzeć do wielu odbiorców, zbudować z nimi długofalowe relacje oparte na zaufaniu, a także zdobyć renomę, która pozwoli firmie osiągać wyznaczone cele biznesowe. Z wizerunkiem w internecie ściśle łączy się SEO PR. Jak wykorzystać SEO wizerunkowe?
Czym jest SEO wizerunkowe?
SEO wizerunkowe to szczególna odmiana pozycjonowania w Google, która łączy je z działaniami wizerunkowymi, czyli public relations. Zadaniem SEO PR jest kreowanie wizerunku marki w sieci. Pod pojęciem kryje się również publikowanie treści PR, zawierających określone słowa kluczowe.
SEO wizerunkowe stanowi ważny element strategii e-marketingowej. Odpowiednio zastosowane, poza budową renomy, może:
- polepszyć widoczność firmy w wynikach wyszukiwania,
- zwiększyć ruch organiczny na stronie,
- zwiększyć sprzedaż,
- ułatwić pozyskiwanie nowych odbiorców.
Wartość SEO wizerunkowego jest nieoceniona w sytuacji kryzysu wizerunkowego marki. Kampania SEO PR polegająca na publikowaniu pozytywnych treści na temat marki, skutecznie zmniejszy widoczność niekorzystnego contentu, a tym samym naprawi reputację marki.
Działania SEO wymagają specjalistów, aby przyniosły korzyści.
Powierz te działania naszemu doświadczonemu zespołowi!
Jak stosować to narzędzie?
Przed podjęciem jakichkolwiek działań wizerunkowych należy określić i dokładnie przeanalizować grupę docelową marki. Warto sprawdzić, czego szukają internauci, jakich słów kluczowych używają, by odnaleźć dany sklep internetowy itp. Badanie zachowań odbiorców ułatwi przygotowanie skutecznej strategii SEO wizerunkowego.
SEO wizerunkowe to przede wszystkim optymalizacja treści, które już są na stronie, a także stworzenie nowych, dodatkowych. Materiały tekstowe powinny zostać odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. Przygotowane treści można opublikować:
- na blogu firmowym,
- w serwisach społecznościowych,
- na portalach branżowych,
- w biurach prasowych.
Działania z zakresu SEO wizerunkowego trzeba nieustannie monitorować. Można wykorzystać do tego m.in. Brand24, czy też Sentione. Narzędzia wyszukują negatywne, neutralne i pozytywne wzmianki o marce, aktualizują dane w czasie rzeczywistym i dzięki temu umożliwiają natychmiastową reakcję w razie kryzysu.