Nawigacja

Etapy tworzenia projektu w pigułce

Strategia marketingowa
Etapy tworzenia projektu w pigułce

Niejeden projekt przepada, ponieważ nie opierał się na porządnym planie. Takim, który uwzględniałby wszystkie zamienne, mogące mieć wpływ na jego ostateczny kształt. Planowanie projektu to złożony proces. Przedstawiamy zatem najważniejsze etapy tworzenia projektu.

Bez względu na to, czy projekt dotyczy launchu produktu, wejścia na nowy rynek, czy stworzenia nowej usługi – żeby się powiódł, potrzebuje porządnego planu działania. Na każdym etapie tworzenia projektu trzeba kierować się zasadą „najpierw planuj, potem działaj”. Realizując projekt, należy nanosić korekty w wymaganych miejscach. Na bieżąco śledzić postępy w odniesieniu do planu i błyskawicznie rozwiązywać wszelkie problemy. Pełne zaangażowanie w stworzenie projektu to gwarancja sukcesu!

Działasz chaotycznie i dziwisz się, że firma się nie rozwija?

Stworzymy dla Ciebie strategię, dzięki której zobaczysz efekty.

5 etapów tworzenia projektu

Na początku jest pomysł, dopiero potem – realizacja. Pierwszym etapem tworzenia projektu powinno być zatem stworzenie koncepcji, czyli zdefiniowanie głównej idei i celu przedsięwzięcia, oraz określenie zakresu prac, niezbędnych do jego wykonania. Na tym etapie należy przeanalizować ewentualne przeszkody, które mogą utrudnić realizację projektu, a także ustalić pożądany efekt prac.

Drugi etap to definiowanie prac, czyli:

  • wybór zespołu, który zajmie się realizacją projektu,
  • określenie struktury zarządzania projektem – wybór lidera itd.,
  • sporządzenie wstępnego harmonogramu prac,
  • oszacowanie kosztów,
  • przygotowanie analizy otoczenia, czyli wszelkich czynników, które mogą mieć negatywny bądź pozytywny wpływ na projekt.

W trzecim etapie tworzenia projektu należy określić listę wszystkich zadań, które trzeba wykonać. Ułożyć je w logicznej kolejności oraz podzielić między poszczególnych członków zespołu. To także odpowiedni moment na to, by doprecyzować czas realizacji projektu, koszty i inne szczegółowe parametry. Warto także przygotować plany awaryjne, które zostaną wdrożone w razie pojawienia się problemów z realizacją projektu.

Czwarty krok to realizacja projektu według ustalonego wcześniej planu, piąty zaś – zakończenie projektu, ocena działań i zestawienie uzyskanego wyniku z założonym celem.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt