Misja firmy: serce każdego przedsiębiorstwa
Misja firmy to jeden z najważniejszych elementów każdej organizacji....
Misja firmy to jeden z najważniejszych elementów każdej organizacji....
Pomyśl, czy kiedyś marzyłeś o pracy w jakimś konkretnym...
Szef komunikuje się z pracownikami, a pracownicy z szefem...
Dla niedoświadczonego szefa każde spięcie może być powodem do...
Brand experience obejmuje wszystkie myśli, wrażenia, spostrzeżenia i uczucia,...
Na konkurencyjnym rynku pracy, pozyskiwanie najlepszych talentów wymaga nie...
GoWork pomaga firmom w skutecznej rekrutacji, a także w...
Agencja employer branding ma za zadanie m.in. ocieplenie wizerunku...
W Polsce pojęcie „marka pracodawcy” jest stosunkowo nowe. Jednak...
Co to jest marketing wewnętrzny? Dzięki niemu Twoi pracownicy...
Każda firma chciałaby odnosić spektakularne sukcesy na rynku. Jednak...
Sukces każdej organizacji zależy od umiejętnego wytwarzania, przetwarzania i...
Zysk to główny cel każdej firmy funkcjonującej na rynku....
Opinie byłych i obecnych pracowników pełnią ważną funkcję w...
Crowdstaffing, określany również jako rekrutacja przez społeczność, w dużej...
Tworzenie zespołu nie ogranicza się do losowego połączenia utalentowanych...
Wellbeing w organizacji odnosi się do wszystkich aspektów życia...
Niemalże każdy przedsiębiorca staje przed pytaniem: jak zwiększyć produktywność...
Dzisiejszy, mocno konkurencyjny rynek zmusza przedsiębiorców do poszukiwania nowych...
Brak możliwości rozwoju to jedna z najczęstszych przyczyn zmiany...
Inwestując w rozwój pracowników, inwestujesz w całe przedsiębiorstwo! Doskonale...
Sektor MŚP stanowi duży odsetek całego rynku. Szacuje się,...
Outsourcing zyskuje na popularności. Obecnie outsourcingować można już praktycznie...
Według badań agencji SW Research ponad 40% pracowników zatrudnionych...
Jeśli chodzi o pojęcie „branding”, prawdopodobnie wszyscy ogólnie myślimy o działaniach marketingowych. Czyli o logo firmy, komunikatach marki i sposobie, w jaki firma może być postrzegana przez konsumentów. Chociaż to one są głównym celem budowania świadomości marki, firmy często zaniedbują lub nie doceniają wartości równie istotnego obszaru, jakim jest employer branding.
Jakie spojrzenie na budowanie wizerunku pracodawcy ma agencja PR? Sposoby, w jakie firmy rekrutują kandydatów do pracy i zatrzymują pracowników, znacznie się zmieniły. W dużej mierze dzięki postępowi technologicznemu, mediom społecznościowym i portalom z opiniami pracowników, które ułatwiają osobom ubiegającym się o pracę znalezienie informacji o przyszłym pracodawcy. Jednak bez silnej marki pracodawcy, Twoja firma traci najlepszych kandydatów. Potencjalnie traci też pieniądze i możliwość lepszego rozwoju różnych obszarów swojej działalności.
Dlaczego nie tylko sam branding ale także employer branding jest dziś tak ważny? Najlepszym sposobem, aby naprawdę zrozumieć, dlaczego strategia budowania marki pracodawcy ma znaczenie dla Twojej firmy, jest zapoznanie się ze statystykami, które jednoznacznie na to wskazują:
– 84% osób poszukujących pracy twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o tym, gdzie ubiegać się o pracę, bierze pod uwagę reputację firmy jako pracodawcy;
– 9 na 10 kandydatów ubiegałoby się o pracę w firmie, która aktywnie buduje swoją markę jako pracodawca,
– 50% kandydatów twierdzi, że nie pracowałoby w firmie o złej reputacji – nawet, jeśli wiązałoby się to z podwyżką.
Jeśli chodzi o employer branding, Twoja firma musi znaleźć czas, aby się na tym skupić. Przede wszystkim musisz zrozumieć, dlaczego ma to znaczenie i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie
w dłuższej perspektywie.
Jak wszystko inne w firmie, employer branding to wysiłek zespołowy. Chociaż głównymi graczami w tej dziedzinie są osoby odpowiedzialne za zasoby ludzkie i rekrutację, ich działania to za mało.
Zaangażowanie dyrektora generalnego, zespołu marketingowego i pozostałych pracowników, ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia ogólnego sukcesu.
Oczywiście nie możesz kontrolować wszystkiego dzięki swojej marce pracodawcy. Niemniej employer branding pozwala zacząć kształtować narrację. Pozwala mieć pewność, że ludzie pozytywnie
postrzegają tożsamość Twojej firmy. Zwłaszcza, że ta strategia nie tylko przyniesie korzyści w postaci utrzymania najlepszych pracowników i zasili firmę w utalentowanych kandydatów. Może również pozytywnie wpłynąć na inne aspekty jej działania.