Generowanie dużego ruchu w sklepie internetowym jeszcze nie świadczy o jego sukcesie. Większe znaczenie ma konwersja sprzedaży. Czym jest i jak ją mierzyć?
Konwersja – ważne pojęcie w branży e-commerce
Konwersja to konkretne działania podjęte na stronie internetowej przez użytkowników (potencjalnych klientów), będące odpowiedzią na prowadzone przez firmę działania marketingowe. Innymi słowy – konwersja zachodzi wtedy, gdy internauta wykona w sklepie określoną czynność. Konwersja to takie działania, które są zaplanowane przez sprzedawcę (nie mogą być przypadkowe), zostały wyraźnie zdefiniowane jak również są mierzalne w czasie. Konwersją może być zapisanie się do newslettera, zarejestrowanie na stronie, wypełnienie formularza, wejście na kluczową podstronę serwisu, a także dodanie produktów do koszyka. To są tzw. mikrokonwersje, które stanowią cele dodatkowe. Priorytetem dla każdego sprzedawcy jest makrokonwersja, czyli sprzedaż.
Co to konwersja sprzedaży?
Konwersja sprzedaży to moment, w którym internauta kupuje wybrany produkt. To swego rodzaju przekształcenie użytkownika odwiedzającego stronę w klienta. Miarą konwersji jest tzw. wskaźnik konwersji.
Jak obliczyć wskaźnik konwersji?
Wskaźnik konwersji sprzedaży pokazuje liczbę złożonych zamówień w przeliczeniu na liczbę wszystkich odwiedzin strony. Wskaźnik ten wyrażany jest w procentach. Im wyższy będzie, tym lepiej. Średni współczynnik konwersji wynosi od 2 do 5%. Co 4 firma uzyskuje wskaźnik powyżej 5%, a co dziesiąta – na poziomie 10% i wyższym.
Wskaźnik konwersji jest miarą skuteczności sklepu internetowego. Wynik dostarcza nam wiedzy na temat efektywności prowadzonych kampanii reklamowych i działań SEO. Dodatkowo to sposób na to, by określić rzeczywistą opłacalność biznesu.
Nie wiesz jak obliczać wskaźnik konwersji i jak go interpretować?
Możemy zrobić to za Ciebie!
Jak poprawić konwersję sprzedaży?
Przedsiębiorcy działającemu w e-commerce powinno zależeć na uzyskaniu możliwie najwyższego wskaźnika konwersji sprzedaży. A zatem jak poprawić konwersję sprzedaży?
- Zoptymalizuj treści w sklepie internetowym pod kątem SEO.
- Zadbaj o atrakcyjność i szybkość ładowania sklepu.
- Przygotuj spójną kampanię reklamową Google Ads, dopasowaną do grupy docelowej.
- Działaj w social mediach.
- Maksymalnie uprość proces dokonywania zakupów.
- Zadbaj o bezpieczeństwo transakcji.
- Wykorzystaj marketing rekomandacyjny.