Premiery produktowe stanowią kamień milowy w rozwoju wielu firm. Odpowiednie zaplanowanie procesu wdrożenia stanowić może o sukcesie implementacji, w tym odbiorze nowości przez grupę docelową. Jednym z wyzwań, przed którym stanęła nasza Agencja, było zaplanowanie wdrożenia nowej linii Garden Line – paleniska ogrodowe, dla naszego klienta – marki UNICO.
O marce Unico
Firma Unirol, która jest właścicielem marki od 1988 roku działa w sektorze branży grzewczej. Marka Unico istnieje na rynku zatem od ponad 30 lat. Firma zaczynała od świadczenia usług instalacyjno-budowlanych z czasem jednak przekształciła się w znanego i liczącego się na dolnośląskim rynku dostawcę produktów i usług związanych z ekologicznymi systemami ogrzewania.
Przełomowym momentem był rok 2000. Właśnie wtedy firma zaczęła wdrażać rozwiązania z branży kominkowej. Importowano oraz dystrybuowano wkłady kominkowe prestiżowych firm zagranicznych. Na bazie zdobytych doświadczeń w roku 2002 rozpoczęto własną produkcję stalowych wkładów kominkowych Unico z okładziną szamotową (powietrznych, a także z płaszczem wodnym).
Wszystkie wyroby sprzedawane przez firmę, zarówno importowane jak i produkowane, oznaczane są własnym, dobrze rozpoznawalnym logo: Unico. A główne motto marki stanowi hasło „Różnicę stanowi jakość”.
O linii ogrodowej Garden Line
Paleniska ogrodowe Garden Line to kontynuacja współpracy Unico ze studio wzornictwa przemysłowego CALM Design. Dualizm linii widoczny jest w rozbieżności charakterów 4 kolekcji: zaoblonym, delikatnym kształtom przeciwstawiają się surowe, geometryczne formy blokowe. Inspiracje, jakie przyświecały powstaniu Oval i Divi, projektanci czerpali z natury. Widoczne w kolekcjach kształty stanowią naturalne uzupełnienie botanicznego aspektu ogrodów poprzez przeniesienie sylwetek kwiatów na stalowe konstrukcje palenisk.
Geo i Functional wyróżniają się ostrymi, wyrazistymi kształtami. Projektując je, wzornicy myśleli o nowoczesnych, industrialnych przestrzeniach charakteryzujących się surowością i minimalizmem.
Wyzwania dla Commplace
Naszym głównym zadaniem było stworzenie strategii wprowadzenia produktów na rynek z wykorzystaniem aktualnych i nowych kanałów komunikacji. W ramach działań przeprowadziliśmy analizę SEO, a także przygotowaliśmy odpowiednie materiały prasowe. Zweryfikowaliśmy także zapotrzebowanie na dane rozwiązanie, sezonowość oraz przeanalizowaliśmy oferty konkurencji.
Wprowadzasz nowy produkt na rynek?
Pamiętaj, pierwsze wrażenie robi się raz!
Zakres współpracy
Podczas współpracy posiłkować będziemy się różnorodnymi narzędziami, które wymagają połączenia sił poszczególnych ekspertów Commplace. Tylko w taki sposób – wykorzystując nowoczesne rozwiązania marketingu online, sprawnie i skutecznie dotrzemy do grona odbiorców, których interesują paleniska ogrodowe.
Weryfikacja działań konkurencji w obszarze nowego produktu
Audyt działań konkurencji w tym przypadku pozwala stworzyć precyzyjny i skuteczny plan wdrożenia nowego produktu na rynek. To także możliwość na porównanie poszczególnych aspektów związanych z produktem (cena, specyfikacja) oraz działań marketingowych realizowanych przez konkurencję.
Audyt SEO
Audyt SEO realizowany przez Commplace zawiera w sobie analizę zainteresowania potencjalnych odbiorców nowym produktem, a także analizę sezonowości. Dzięki temu mamy pewność, w jakim terminie warto wprowadzić nową ofertę na rynek.
Przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii komunikacji
Strategia komunikacji pozwoli dotrzeć sprawnie i skutecznie do grupy odbiorców palenisk ogrodowych. W Commplace mamy świadomość, że przygotowany komunikat powinien być przede wszystkim spójny, niezależnie od kanału publikacji.
Dobór odpowiednich mediów i zainteresowanie dziennikarzy
W przypadku wdrażania nowych produktów jednym z głównych celów naszych działań jest zainteresowanie premierą odpowiednio sprofilowanych dziennikarzy, którzy pokierują przekazem tak, aby dotarł do potencjalnych klientów.
Kampania Google Ads
Kolejnym krokiem, który pozwoli sprawnie wprowadzić produkt na rynek jest kampania prowadzona w wyszukiwarce Google. Mamy jednak świadomość, że o sukcesie reklamy stanowi wiele czynników. Nalezą do nich odpowiednia optymalizacja grupy docelowe, atrakcyjne zdjęcia, czy opisy. Dzięki temu kliknięcia przełożą się na sprzedać. A wiemy, jak istotne jest to dla naszych klientów.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:
- Media relations skierowane do sprofilowanych odbiorców
- Wsparcie sprzedaży
- Google Ads
- Grupa docelowa – analiza potrzeb
- Public relations XXI wieku – e-PR, PR produktowy, PR korporacyjny
- Strategia komunikacji w cyfrowym świecie – opracowanie i wdrożenie
Wprowadzasz na rynek nowy produkt?
Zapytaj, jak możemy pomóc Ci zwiększyć sprzedaż.