Nawigacja

VASCO – jak zwiększyliśmy konwersję przed planowanym terminem?

Commplace agencja PR

Zakładka „rekuperacja” na stronie internetowej VASCO to temat, którym zajmujemy się od kilku kwartałów. Naszym celem było zoptymalizowanie jej w taki sposób, aby potencjalni klienci mieli ułatwiony dostęp do odnalezienia informacji o ofercie marki. Efekt? Uzyskaliśmy pożądany wynik na długo przed zaplanowanym terminem.

O VASCO

Historia VASCO Group rozpoczyna się 40 lat temu. W 1975r. przedsiębiorca z Limburgii Jos Vaessen założył spółkę Vasco, rozpoczynając produkcję konwektorów. Projektując i wprowadzając na rynek konwektor wolnostojący Primula, VASCO płynnie wkroczyło w obszar grzejników dekoracyjnych. Lata pracy inżynierów VASCO przyniosły także rewolucyjne rozwiązania w nowej generacji central wentylacyjnych z odzyskiem ciepła. Obecnie rekuperacja, a dokładniej system rekuperacji Vasco Silent Ventilation stanowi unikatową ofertę, do niedawna niedostępną na polskim rynku.

Wyzwania dla Commplace

Temat rekuperacji to jeden z obszarów, jakim zajmuje się firma VASCO. Dotychczasowa strona wymagała jednak optymalizacji, by oprócz efektu wizualnego, była przyjazna dla wyszukiwarki Google, a co za tym idzie – aby potencjalny odbiorca w łatwy sposób na nią trafił. Jak zwiększyć konwersję w takiej sytuacji? Wyzwaniem dla nas było ułożenie planu działań w oparciu o ograniczenia, jakie nadawał nam system CMS. Dodatkowe działania – Google Ads, odpowiednio przygotowany content miały wzmocnić cały efekt. Nasza praca, na bieżąco optymalizowana pozwoliła ostatecznie nie tylko uzyskać pozytywne wyniki, ale także wyprzedzić w kluczowych wskaźnikach zakładki „rekuperacja” niemieckiego, francuskiego, belgijskiego i niderlandzkiego oddziału firmy. VASCO uzyskało tytuł lidera, a zakładka zanotowała wzrost unikalnych odsłon o ponad 1351,33%.

Commplace agencja PR

Zakres współpracy z Vasco

Synergia i optymalizacja – klucz do sukcesu

Połączyliśmy siły poszczególnych zespołów wewnętrznych – Działu SEO i realizacji kampanii Google Ads oraz Działu Copywritingu. W efekcie razem z firmą VASCO stworzyliśmy szczegółowy harmonogram naszej współpracy.

Jak zwiększyć konwersję?

Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc.

Wśród zadań znajdowały się:

  • Weryfikacja aktualnych działań firmy (audyt i analiza)
  • Stworzenie kompleksowej strategii content marketingu oraz link buildingu
  • Przeprowadzenie kampanii Google Ads skierowanej do sprofilowanej grupy odbiorców
  • Przekazanie know-how pracownikom (wytyczne)
  • Optymalizacja zakładki prezentującej ofertę rekuperacji (tekstów oraz grafik)
  • Wykorzystanie narzędzia Marketing Conversion

Marketing konwersji – czym jest?

Marketing konwersji odnosi się do taktyk, które zachęcają klientów do podejmowania określonych działań. „Przekształcania” osoby przeglądającej Twoją witrynę w nabywcę produktu lub usługi.

Wysokie współczynniki konwersji oznaczają większą sprzedaż, mniej utraconych klientów a także większy zwrot z inwestycji w reklamę. Konwertując potencjalnych klientów – którzy już wyrazili przynajmniej pewien stopień zainteresowania – nie musisz docierać do tylu nowych potencjalnych klientów, aby wygenerować taką samą wielkość sprzedaży.

Konwersja – przy jakiego rodzaju klientach jest skuteczna?

Marketing konwersji nie jest skierowany tylko do jednego segmentu konsumentów. Ma zastosowanie do wszystkich klientów, którzy odwiedzają witrynę firmy. Wiele, jeśli nie większość klientów wejdzie na Twoją stronę dzięki wynikom wyszukiwania. Tacy użytkownicy są od razu wartościowymi klientami, ponieważ na wstępie są zainteresowani jakimś aspektem zawartości Twojej witryny. Inni klienci przychodzą bezpośrednio, ponieważ wiedzą już o Twojej ofercie (być może dzięki wcześniejszej działalności). Ta grupa klientów jest również bardzo wartościowa, ponieważ w przeszłości nawiązała relację z marką. W obu tych przypadkach marketing konwersji nie musi skupiać się na pozyskaniu zainteresowania, a jedynie na przedstawieniu argumentów domykających sprzedaż.

Jak powstaje kampania marketingu konwersji?

Przed wyborem strategii konwersji, firmy identyfikują rodzaje procesów zakupowych, z których korzystają ich klienci. Istnieją jednak różnice między kupowaniem produktów fizycznych, które należy wysłać do klienta, a kupowaniem produktów cyfrowych, które można pobrać bezpośrednio. Podobnie jest w sytuacji, w której marka posiada sieć dystrybutorów swoich produktów. Wniosek jest jeden – aby rozpocząć wdrażanie strategii należy ustalić jakiego rodzaju konwersja jest pożądana. Jeśli masz wątpliwości, w jaki sposób określić swoje cele – zapytaj naszych ekspertów.

Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace

Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystaliśmy jako agencja PR do realizacji celów, znajdują się:

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt