Nawigacja

Reklama targetowana – jak ją przygotować?

Pozyskiwanie klientów

Nawet najlepiej dopracowany, atrakcyjny przekaz promocyjny nie spełni swoich funkcji, jeśli nie zostanie wyświetlony odpowiednim osobom. Duże znaczenie w marketingu ma targetowanie reklam. Reklama targetowana to reklama szyta na miarę potrzeb odbiorców! Jak ją przygotować?

Rodzaje reklam targetowanych

Targetowanie reklam to rozpowszechnianie ich starannie wybranym konsumentom, czyli osobom, które wpisują się w grupę docelową marki. Im bardziej szczegółowo określisz grupę docelową, tym lepsze rezultaty przyniesie przekaz reklamowy. Reklama targetowana to sposób na to, by dotrzeć do osób o najwyższym potencjale nabywczym i świadomie budować rozpoznawalność marki. To zaś może przełożyć się na realne zyski i poprawę pozycji firmy na rynku.

Reklamy można targetować na kilka sposobów. Jednym z najpopularniejszych jest targetowanie behawioralne, które opiera się na zachowaniach użytkowników na danej stronie internetowej. Pod uwagę bierze się m.in. liczbę odsłon, kliknięcia konkretnych linków, a także analizę słów kluczowych. Na podstawie otrzymanych danych określa się zainteresowania odbiorców, które posłużą jako baza do tworzenia odpowiednich przekazów reklamowych.

Inne formy targetowania to:

  • targetowanie kontekstowe – udostępnianie reklamy targetowanej na stronie odpowiadającej wybranym słowom reklamy,
  • targetowanie autorskie – dobieranie grupy odbiorców na podstawie własnych kryteriów,
  • retargeting – kierowanie reklam do odbiorców, którzy mieli już jakiś kontakt z marką.

Reklamy targetowane pozwolą Ci dotrzeć do Twojej grupy odbiorców.

Wiemy jak to wdrożyć!

Reklama targetowana krok po kroku

Cechy skutecznej reklamy targetowanej to: przemyślana, spójna, oparta na starannie przygotowanym planie.

Na początku należy szczegółowo określić profil potencjalnego klienta, uwzględniający jego dane demograficzne, cechy, zainteresowania i preferencje. To znacznie ułatwi stworzenie odpowiedniej strategii marketingowej.

Następny krok to wybór rodzaju targetowania. Reklamodawca powinien zastanowić się, czego szuka jego potencjalny klient, jakie elementy przekazu chciałby wyróżnić.

Po wyodrębnieniu grupy docelowej i wyborze rodzaju targetowania przychodzi czas na stworzenie odpowiedniego przekazu reklamowego. Elementy przekazu reklamowego powinny być czytelne, atrakcyjne wizualnie, dopasowane do potrzeb odbiorców. Warto zastosować język korzyści.

Reklamy targetowane należy wyświetlać w różnych serwisach. Działanie wielokanałowe jest bowiem najbardziej opłacalne. W czasie prowadzenia kampanii reklamowej należy na bieżąco mierzyć jej skuteczność, by w razie potrzeby poprawiać ewentualne błędy, a także kreować jeszcze lepsze przekazy reklamowe w przyszłości. 

Zadzwoń Panel klienta Kontakt