Dzisiejszy świat reklamy dzieli się na marketing tradycyjny i cyfrowy. Wraz z dynamicznym rozwojem internetu, na początku XXI wieku, coraz większą popularność zaczął zdobywać ten drugi, który obecnie uważany jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców i budowania przewagi konkurencyjnej. Czy to oznacza, że marketing tradycyjny powinien odejść w zapomnienie? Wręcz przeciwnie! Najlepsza promocja marki to ta, która łączy oba kanały.
Tradycyjna promocja marki
Przemyślana strategia marketingowa produktu to nieodłączny element funkcjonowania każdej marki, która chce na stałe zapisać się w świadomościach swoich odbiorców, realizować wyznaczone cele biznesowe i odnosić sukcesy. Promocja marki w sposób tradycyjny to m.in.:
- ulotki – jedno z najpopularniejszych tradycyjnych rozwiązań promocyjnych, stosowanych głównie przez sklepy stacjonarne; dystrybucja ulotek może pomóc budować świadomość marki,
- wizytówki – nieodłączny element każdej firmy działającej stacjonarnie.
Promocja marki w internecie
Internet daje ogromne możliwości. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, usprawnia kontakt z klientami, przyspiesza ścieżkę zakupową, a także ułatwia budowanie przewagi konkurencyjnej.
Podstawowym narzędziem do prowadzenia marketingu cyfrowego jest strona internetowa. Strona to swoista wizytówka marki. Często to właśnie na nią potencjalny klient trafia w pierwszej kolejności. Dlatego powinna być atrakcyjna, czytelna, a także zgodna z misją i identyfikacją wizualną marki. Aby zwiększyć widoczność strony w sieci, warto zainteresować się pozycjonowaniem SEO i reklamami PPC w wyszukiwarkach.
Do promocji marki w sieci warto także wykorzystać social media. Dzięki mediom społecznościowym można budować duże zasięgi i utrzymywać stały kontakt ze swoimi odbiorcami.
Cyfrowa promocja to także reklamy w radiu czy telewizji.
Tradycyjna promocja marki czy cyfrowa?
Wskażemy najlepszą drogę dla Twojej firmy!
Wielokanałowa promocja marki
Przepisem na skuteczną promocję marki jest integracja kanału tradycyjnego i cyfrowego. Świadczą o tym dwa doświadczenia konsumenckie – showrooming i webrooming.
Showrooming to proces, w którym potencjalny klient widzi interesujący go produkt np. w telewizji, odwiedza sklep stacjonarny, by zobaczyć go na żywo, po czym kupuje go przez internet.
Webrooming, inaczej efekt ROPO, to zaś ścieżka zakupowa, w której klient widzi w internecie reklamę produktu, sprawdza go, porównuje z innymi, by następnie kupić go w sklepie stacjonarnym. Webrooming i showrooming przeplatają wiele form marketingu. Wielokanałowa promocja marki to zatem najlepszy sposób na to, by zbudować silną tożsamość i wzmocnić relacje z klientami.