Nawigacja

Tradycyjna promocja marki czy cyfrowa?

Online marketing

Dzisiejszy świat reklamy dzieli się na marketing tradycyjny i cyfrowy. Wraz z dynamicznym rozwojem internetu, na początku XXI wieku, coraz większą popularność zaczął zdobywać ten drugi, który obecnie uważany jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców i budowania przewagi konkurencyjnej. Czy to oznacza, że marketing tradycyjny powinien odejść w zapomnienie? Wręcz przeciwnie! Najlepsza promocja marki to ta, która łączy oba kanały.

Tradycyjna promocja marki 

Przemyślana strategia marketingowa produktu to nieodłączny element funkcjonowania każdej marki, która chce na stałe zapisać się w świadomościach swoich odbiorców, realizować wyznaczone cele biznesowe i odnosić sukcesy. Promocja marki w sposób tradycyjny to m.in.:

  • ulotki – jedno z najpopularniejszych tradycyjnych rozwiązań promocyjnych, stosowanych głównie przez sklepy stacjonarne; dystrybucja ulotek może pomóc budować świadomość marki,
  • wizytówki – nieodłączny element każdej firmy działającej stacjonarnie.

Promocja marki w internecie

Internet daje ogromne możliwości. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, usprawnia kontakt z klientami, przyspiesza ścieżkę zakupową, a także ułatwia budowanie przewagi konkurencyjnej. 

Podstawowym narzędziem do prowadzenia marketingu cyfrowego jest strona internetowa. Strona to swoista wizytówka marki. Często to właśnie na nią potencjalny klient trafia w pierwszej kolejności. Dlatego powinna być atrakcyjna, czytelna, a także zgodna z misją i identyfikacją wizualną marki. Aby zwiększyć widoczność strony w sieci, warto zainteresować się pozycjonowaniem SEO i reklamami PPC w wyszukiwarkach. 

Do promocji marki w sieci warto także wykorzystać social media. Dzięki mediom społecznościowym można budować duże zasięgi i utrzymywać stały kontakt ze swoimi odbiorcami.

Cyfrowa promocja to także reklamy w radiu czy telewizji.

Tradycyjna promocja marki czy cyfrowa?

Wskażemy najlepszą drogę dla Twojej firmy!

Wielokanałowa promocja marki

Przepisem na skuteczną promocję marki jest integracja kanału tradycyjnego i cyfrowego. Świadczą o tym dwa doświadczenia konsumenckie – showrooming i webrooming.

Showrooming  to proces, w którym potencjalny klient widzi interesujący go produkt np. w telewizji, odwiedza sklep stacjonarny, by zobaczyć go na żywo, po czym kupuje go przez internet.

Webrooming, inaczej efekt ROPO, to zaś ścieżka zakupowa, w której klient widzi w internecie reklamę produktu, sprawdza go, porównuje z innymi, by następnie kupić go w sklepie stacjonarnym. Webrooming i showrooming przeplatają wiele form marketingu. Wielokanałowa promocja marki to zatem najlepszy sposób na to, by zbudować silną tożsamość i wzmocnić relacje z klientami. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt