Nawigacja

Onboarding klienta: jak zrobić to dobrze?

Pozyskiwanie klientów
onboarding klienta: opinie

Z najnowszych badań wynika, że co trzeci konsument rezygnuje z usług w ciągu 3 miesięcy. Nic więc dziwnego, że onboarding klienta odgrywa tak ważną rolę. Wspomniany proces wpływa na to, czy klienci zwiążą się z firmą na stałe, czy odejdą już po kilku miesiącach. To doskonała okazja, aby im pokazać, że jesteśmy po ich stronie. Podpowiadamy, jak się do tego zabrać.

Onboarding klienta: na czym polega?

We wspomnianym procesie uczestniczą nowi konsumenci, aby w pełni skorzystać z rozwiązań proponowanych przez firmę. Obejmuje rejestrację, aktywację produktu lub usługi i pierwsze użycie. Onboarding klienta to idealny moment, żeby przedstawić mu kluczowe szczegóły projektu i kamienie milowe. Handlowiec może nakreślić sposób komunikacji, a także odpowiedzieć na pytania klienta. W ten sposób sprzedawca stara się zachęcić rozmówcę, aby ponownie skorzystał z usługi lub dokonał zakupu.

Zastanawiasz się, jak zdobyć klienta i wyróżnić się na tle konkurencji? Przede wszystkim pokaż, że rzeczywiście go doceniasz. Staraj się z nim nawiązać, jak najlepsze relacje. Zawsze udzielaj klientom informacji zwrotnej, a w razie spróbuj im doradzić i pomóc w rozwiązaniu problemów. Zobaczysz, że w ten sposób zdobędziesz ich zaufanie. 

Wdrażanie klientów: dlaczego jest takie ważne?

Dobrze wykonany onboarding klienta zwiększa jego zaangażowanie. Pozwala mu zrozumieć i doświadczać korzyści, związanych  z Twoim produktem. Dodatkowo daje mu powód, aby ponownie skorzystać z Twojej oferty. Wśród kluczowych etapów rozmowy sprzedażowej znajdziemy nawiązanie kontaktu, analizę potrzeb klienta, prezentację oferty i finalizację transakcji. Niemniej ważna jest obsługa posprzedażowa, która obejmuje przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji, usuwaniem usterek w trakcie gwarancji, czy odpowiadanie na pytania związane z realizacją zamówienia. 

Zastanawiasz się, jak zdobyć lojalność klientów?

Podpowiemy jak wdrożyć onboarding klienta w Twojej firmie!

Jeśli oferujesz darmową wersję próbną lub proponujesz nowym klientom sporą zniżkę, to idealna okazja, aby pokazać im wszystkie funkcje. W ten sposób zwiększasz szanse, że skorzystają z płatnej wersji lub zostaną z Tobą na dłużej. Jeśli to możliwe, zorganizuj spotkanie wprowadzające dla klienta. Nie tylko rozwiejesz jego wątpliwości, lecz także dowiesz się więcej na temat jego potrzeb i sposobu działania. Zachęć rozmówcę do zadawania dodatkowych pytań i aktywnie go słuchaj. Jeśli w danej chwili nie możesz odpowiedzieć na dane pytanie, poinformuj klienta, że skontaktujesz się z nim telefonicznie lub e-mailowo. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt