Nawigacja

Marketing sensoryczny: oczaruj zmysły klienta!

Pozyskiwanie klientów
marketing sensoryczny

Obecnie istnieją dziesiątki metod pozyskiwania klientów, a wśród nich znajduje się  marketing sensoryczny. Wspomniana strategia odwołuje się do zmysłów odbiorców, aby wywoływać u nich oczekiwane reakcje. Niektóre osoby są wzrokowcami, inni słuchowcami lub kinestetykami. Warto o tym pamiętać, planując kampanię reklamową. W tym artykule przyjrzymy się, jak oddziaływać na zmysły klientów, aby zdecydowali się na nasz produkt lub usługę. 

Czym jest marketing sensoryczny?

Do tej pory marki koncentrowały się na zmysłach wzrokowych i słuchowców odbiorców, podczas gdy inne pomijały. Marketing sensoryczny bazuje na wszystkich zmysłach, dzięki czemu pozwala wyróżnić się z tłumu. Dodatkowo pomaga zdobyć zaufanie klientów. To prosta, ale skuteczna technika wzbudzania zainteresowania grupy docelowej. Warto ją wykorzystać zarówno podczas projektowania strony internetowej, jak i przy wprowadzaniu produktu do sklepu. 

Jak zachęcić klienta do zakupu?

Zastanawiasz się, jak kształtować określone zachowania konsumenckie? Przede wszystkim powinieneś dokładnie określić swoją grupę docelową, a dopiero później dostosować działania do ich potrzeb. Pamiętaj, że na ostateczną decyzję o zakupie wpływają różne czynniki, w tym demograficzne, kulturowe, ekonomiczne, społeczne i psychologiczne. Aby zachęcić klientów do skorzystania z oferty, zazwyczaj nie wystarczy zaproponować atrakcyjnej ceny. Należy również zwrócić uwagę na opakowanie, logo, kanały dystrybucji, czy metody promocji.

Postaw na marketing sensoryczny, aby wywołać u odbiorców określone reakcje. Zadbaj o to, aby w Twoim sklepie panował odpowiedni klimat. Zastanów się, czy wystrój budzi pozytywne skojarzenia z marką. Specjaliści przekonują, że emocje to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. 

Zastanawiasz się, jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Znamy sprawdzone metody pozyskiwania klientów!

Jak wywołać pozytywne emocje u klientów?

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto włączyć aromamerketing do strategii sprzedażowej. Można go wykorzystać nie tylko przy planowaniu kampanii wizerunkowej, lecz także przy organizacji eventu, czy wypuszczaniu nowego produktu. Pomaga budować pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży. Upewnij się, że wybrany zapach nie przytłoczy klientów. Zastanów się, czy odzwierciedla charakter Twojej marki. 

Wzrok jest jednym z najważniejszych zmysłów w branży reklamowej. Aby przyciągnąć uwagę klientów,  warto publikować estetyczne treści na stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Jeśli chodzi o dotyk, sprawdź, czy produkt jest przyjemny w dotyku i dobrze leży w dłoni. Prowadzisz salon kosmetyczny, sklep lub kawiarnię? W takim razie zadbaj o to, aby w tle leciała cicha i spokojna muzyka. 

Zadzwoń Panel klienta Kontakt