Nowy klient z branży grzewczej – Unico
Dobrze wiemy, że świat marek premium, do których należy Unico, wymaga specjalnego podejścia do tematu marketingu i PR-u. To świat, w którym detale sprzedają i uwodzą klientów. Naszym nowym wyzwaniem było stworzenie strategii rozwoju marki kominków, przy jednoczesnym nacisku na wzrost sprzedaży. Oprócz tego wsparliśmy markę w procesie tworzenia strategii wprowadzania na rynek nowego produktu.
O marce Unico
Firma Unirol, która jest właścicielem marki od 1988 roku działa w sektorze branży grzewczej. Marka Unico istnieje na rynku zatem od ponad 30 lat. Firma zaczynała od świadczenia usług instalacyjno-budowlanych z czasem jednak przekształciła się w znanego i liczącego się na dolnośląskim rynku dostawcę produktów i usług związanych z ekologicznymi systemami ogrzewania.
Przełomowym momentem był rok 2000. Właśnie wtedy firma zaczęła wdrażać rozwiązania z branży kominkowej. Importowano oraz dystrybuowano wkłady kominkowe prestiżowych firm zagranicznych. Następnie, na bazie zdobytych doświadczeń, w roku 2002 rozpoczęto własną produkcję stalowych wkładów kominkowych Unico z okładziną szamotową (powietrznych i z płaszczem wodnym).
Wszystkie wyroby sprzedawane przez firmę, zarówno importowane jak i produkowane, oznaczane są własnym, dobrze rozpoznawalnym logo: Unico. A główne motto marki stanowi hasło „Różnicę stanowi jakość”.
Jak zbudować markę premium?
Zapytaj naszych ekspertów!
Wyzwania dla Commplace
Naszym głównym zadaniem było stworzenie strategii wzrostu sprzedaży w oparciu o dotychczasowe, ale i nowe kanały komunikacji wykorzystywane przez Unico. W ramach strategii przeprowadzone zostały audyty komunikacji, konkurencji, materiałów marketingowych, czy audyt SEO. Dodatkowo przyjrzeliśmy się także propozycji nowego produktu, który marka zamierza wprowadzić na rynek w najbliższym czasie. Zweryfikowaliśmy zapotrzebowanie na dane rozwiązanie, sezonowość oraz przeanalizowaliśmy oferty konkurencji – zarówno na rynku polskim, jak i niemieckim. Działaniem uzupełniającym była realizacja usługi „tajemniczy klient”, którego efektem była weryfikacja poziomu wiedzy i obsługi klienta.
Zakres współpracy
Tylko odpowiednia strategia pozwoli osiągnąć sukces.
Ambitne cele i wyzwania wymagały zaangażowania szerokiego grona specjalistów Commplace. Dlatego do pracy z klientem powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów wewnętrznych – działu SEO, analiz, copywritingu oraz budowania wizerunku.
Wśród naszych zadań znajdują się:
Weryfikacja aktualnych działań firmy (audyt i analiza)
To działanie, od którego rozpoczynamy prace nad nową strategia. Eksperci Commplace analizują dotychczasowe działania marki. W efekcie mamy pełną informację o jakości i ilości działań.
Weryfikacja działań dotychczasowej konkurencji (na rynku polskim i niemieckim)
Audyt działań konkurencji pozwala określić, pozycję marki w porównaniu do konkurencji. Dodatkowo daje nam możliwość na weryfikację mocnych i słabych stron marki. Dzięki temu pozyskujemy pełną informację o wykorzystywanych kanałach komunikacji, systematyczności w działaniu, czy akcjach specjalnych prowadzonych przez konkurencję.
Weryfikacja działań konkurencji w obszarze nowego produktu (na rynku polskim i niemieckim)
Audyt działań konkurencji w tym przypadku pozwala stworzyć precyzyjny i skuteczny plan wdrożenia nowego produktu na rynek. To także możliwość na porównanie poszczególnych aspektów związanych z produktem (cena, specyfikacja) oraz działań marketingowych realizowanych przez konkurencję.
Audyt SEO
Audyt SEO realizowany przez Commplace zawiera w sobie analizę strony internetowej. Jego celem jest lepsze wypozycjonowanie usług w sieci. Ma także za zadanie wykrycie i wyeliminowanie błędów oraz wytypowanie tych obszarów, które spowalniają stronę lub utrudniają jej osiągnięcie lepszych pozycji w wyszukiwarce Google.
Audyt materiałów marketingowych
Audyt materiałów marketingowych obejmuje wszystkie materiały wizualno –komunikacyjne, z których marka korzysta w tworzeniu przekazów. Nalezą do nich m.in.: grafiki prezentowane w social mediach, broszury informacyjne, ulotki, czy prezentacje firmowe.
Przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii komunikacji
Strategia komunikacji to plan osiągnięcia celów komunikacyjnych. Może ona dotyczyć komunikacji wewnętrznej, komunikacji zewnętrznej i public relations. Strategia komunikacji składa się z czterech głównych elementów: celów komunikacyjnych, odbiorców, planu komunikacji i kanałów.
Przygotowanie propozycji nazwy dla nowej marki.
Nazwa odzwierciedlać powinna cechy produktu i jego zastosowanie, a jednocześnie zapadać w pamięć odbiorcom.
Dobór odpowiednich mediów (w przygotowanej strategii)
Każdorazowo dobieramy media, które pozwolą dotrzeć do potencjalnych odbiorców oferty naszego Klienta. Właśnie dlatego nasze działania są tak skuteczne.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:
- Określamy kanały komunikacji i wspieramy firmę w procesie implementacji zmian
- Grupa docelowa – analiza potrzeb
- Audyt marketingowy
- Media relations skierowane do sprofilowanych odbiorców
- Public relations XXI wieku – e-PR, PR produktowy, PR korporacyjny
- Strategia komunikacji w cyfrowym świecie – opracowanie i wdrożenie