Dzisiejszy, mocno konkurencyjny rynek zmusza przedsiębiorców do poszukiwania nowych metod promocji. Jedną z nich jest employee advocacy, czyli trend, w którym to pracownicy zostają ambasadorami firmy. Dlaczego warto wdrożyć to rozwiązanie?
Czym jest employee advocacy?
Employee advocacy to ciekawa strategia promocji firmy, w której funkcję ambasadorów marki pełnią pracownicy. Jest ściśle powiązany z employer brandingiem i personal brandingiem. Pierwsze to kreowanie wizerunku pracodawcy poprzez odpowiednie działania, których celem jest rozwój i poszerzanie kompetencji zatrudnionych. Drugie zaś to budowanie reputacji marki za pośrednictwem wyznaczonych osób.
Employee advocacy zwykle realizuje się poprzez działania internetowe (głównie w social-mediach), jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać tę formę promocji w tradycyjny sposób (np. na szkoleniach, targach, konferencjach czy innych spotkaniach branżowych).
Employer advocacy przynosi niesamowite efekty
Pomagamy wdrażać każdą strategię promocyjną!
Dlaczego employee advocacy się opłaca?
Employee advocacy to skuteczny sposób promocji marki. Według badań komunikaty o marce pochodzące bezpośrednio od pracowników są udostępniane średnio 24 razy częściej niż przekazy kreowane przez samą markę. Strategia ta sprzyja budowaniu reputacji firmy, ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i partnerów biznesowych, a dzięki temu korzystnie wpływa na rozwój firmy.
Ambasadorzy publicznie pokazują swoje zadowolenie z wykonywanej pracy i przywiązanie do firmy. To z kolei przekłada się na wzmocnienie wizerunku pracodawcy i może pomóc w pozyskiwaniu wybitnych pracowników w przyszłości.
Na employee advocacy korzysta nie tylko firma, ale również wyróżnieni pracownicy. Ambasadorzy wcielają się w role ekspertów i dzięki temu mogą cieszyć się renomą w swoich społecznościach. To sposób na to, by wyróżnić konkretne osoby, docenić je, pokazać, jak dużo znaczą dla przedsiębiorstwa.
Employee advocacy ma w sobie ogromny potencjał i może stanowić świetną promocję firmy. Jednak zanim wdrożysz program, dokładnie przeanalizuj employer branding, sprawdź, czy pracownicy dobrze czują się na swoich stanowiskach, zmień to, co negatywnie wpływa na ich satysfakcję. Pamiętaj, że najlepszym ambasadorem firmy jest zadowolony pracownik! Dbaj o swój zespół, inwestuj w ich rozwój, bądź wsparciem, nagradzaj za każdą podjętą akcję ambasadorską. Takie działania bez wątpienia przełożą się na realne zyski dla Twojej firmy!