Nawigacja

Czeski sklep online – jak zwiększyć sprzedaż?

Pozyskiwanie klientów

Z roku na rok wzrasta popularność e-commerce. Do 2026 roku wartość polskiego rynku sprzedaży online ma zwiększyć się o 12 procent. To pokłosie pandemii i zmiany nawyków konsumenckich. Na rynek wkracza nowe pokolenie, które nie wyobraża sobie życia bez Internetu. Obserwujemy znaczący wzrost liczby sklepów, które działają online. Jak przebić się przez gąszcz firm i osiągnąć satysfakcjonujące wyniki? Czy czeski sklep online ma na to szanse? Sklep w Czechach ma ogromne możliwości zwiększenia sprzedaży i bycia wśród liderów w swoim kraju. Trzeba tylko odpowiednio nim pokierować.

Prowadzenie sklepu w Czechach wymaga odpowiedniego podejścia i znajomości tamtejszego rynku. Jak kształtuje się e-commerce u naszych sąsiadów? Czy istnieje czeski odpowiednik olx? Jakie są popularne sklepy? Czechy to wyjątkowe państwo, które posiada wielu konsumentów. Ci chcą kupować online. Dlaczego? Czeski sklep online zapewnia im szybki dostęp do dóbr, możliwość zakupów bez wychodzenia z domu i o dowolnej porze dnia oraz nocy. Rynek czeski jest ciekawy i chłonny. Funkcjonuje na nim ok. 50 tysięcy podmiotów działających w obszarze e-commerce. Nie ma wyraźnego lidera – to ogromna szansa dla polskich firm na osiągnięcie sukcesu i rozwój biznesu.

Jak założyć firmę w Czechach krok po kroku?

Zastanawiasz się jak założyć firmę w Czechach krok po kroku? Na początku zastanów się, jaki rodzaj działalności chcesz prowadzić. Jeśli planujesz otworzenie jednoosobowej działalności gospodarczej to będziesz potrzebować: dowodu osobistego, zgłoszenia rejestracyjnego firmy w Czechach, zaświadczenia o niekaralności, tytułu prawnego lub prawa do korzystania z lokalu, w którym będzie prowadzona firma oraz potwierdzenia wniesienia opłaty rejestracyjnej w wysokości 1000 CZK (ok. 190 PLN). Jak otworzyć firmę w Czechach? Firmę należy zarejestrować osobiście w urzędzie albo w punkcie Chech Point. Istnieje też możliwość rejestracji listownej. NIP po czesku. Czy jest potrzebny? Odpowiednikiem czeskiego IČ jest polski REGON. Odpowiednikiem polskiego NIP jest czeski DIČ (daňové identifikační číslo).

Chcesz pozyskać klientów za granicą?

Możesz liczyć na naszą pomoc!

Czy potrzebna jest pomoc w założeniu firmy w Czechach? Nie jest to skomplikowany proces. Wystarczy przygotować odpowiednie dokumenty. Jak otworzyć firmę w Czechach? Jak zacząć działać w e-commerce? Miesięczna opłata za sklep internetowy wynosi od 350 do nawet 1500 czeskich koron. Warto także przeznaczyć budżet na tłumaczenie treści do naszego sklepu – to kolejne koszty. W ramach działalności e-commerce firma opłaca także pluginy na sklep internetowy. Warto zadbać o budżety reklamowe. Istotna jest promocja w social mediach, a także inwestycja w SEO. Pamiętaj także, że prowadzenie działalności wiąże się z opłatami. I tak czeski „ZUS” to 29,2 proc. – stawka na ubezpieczenie społeczne. Należy opłacić także ubezpieczenie zdrowotne – to 13,5 proc. podstawy wymiaru. Natomiast stawki PIT w Czechach to 15 i 22 proc.

Czeski sklep online. Co warto wiedzieć?

Sklepy w Czechach funkcjonują na podobnych zasadach, jak firmy w Polsce. A jak wygląda rynek e-commerce w Czechach? Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej w Czechach mieszka obecnie 10,6 miliona osób. To prawie 4 razy mniej niż w Polsce, ale warto zawalczyć o tamtejszy rynek. 90 proc. populacji posiada dostęp do Internetu, a liczba e-sklepów dochodzi do 50 tysięcy. Sklep po czesku – czyli jak? Sklepy w Czechach sporo zarabiają. Średnio konsumenci wydają 363 dolary, a ponad połowa społeczeństwa robi zakupy online.

Sklepy w Czechach chętnie przechodzą do online’u. Co ciekawe, nie ma jednego, wyraźnego lidera. Na polskim rynku mamy głównych graczy, typu Allegro czy OLX, z którymi trudno konkurować. Czeski sklep online jest dla każdego.

Na rynku działa obecnie ok. 50 tysięcy e-shopów. To są małe sklepy w Czechach. Rynek czeski ma największą liczbę sklepów w całej Europie, biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców. Rośnie także udział zagranicznych klientów w przestrzeni online. To świetna informacja dla polskich firm, które planują sprzedawać w Czechach. Internetowe platformy zakupowe czeskie są rozproszone i warto, by w końcu pojawił się jeden lider.

Czym handlować w Internecie?

Zastanawiasz się, czym handlować w Internecie, gdy prowadzisz czeski sklep internetowy? Co warto kupić w Czechach i tam sprzedawać? Czeski sklep online może wiele zaoferować. A na co jest popyt? Najpopularniejsze kategorie to odzież i akcesoria – odpowiadają one za 17 procent rocznego obrotu. Wiele firm decyduje się na zakup bluzek, spodni, sukienek, opasek do włosów czy biżuterii i handlowanie online. Na drugim miejscu znajduje się AGD i dział „ogród”. Oznacza to, że sprzedawane są lodówki, pralki, małe AGD i wszelkie akcesoria zewnętrznego takie, jak huśtawki, rośliny czy kosiarki. To cenna informacja dla osób, które chcą prowadzić działalność w Czechach.

Na kolejnym miejscu znajdują się elektronika i media. Te odpowiadają za 7 procent rocznego obrotu w e-commerce. Artykuły spożywcze zajmują kolejne miejsce z wartością 6 procent. A jaki jest czeski konsument? Aż 75 proc. osób oczekuje dostawy zakupionych produktów tego samego dnia. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż na czeskim rynku – weź to pod uwagę. Co drugi Czech kupuje tylko u siebie – nie wybiera zagranicznych platform. Istotną rolę w procesie zakupowym odgrywają opinie. Warto zatem zadbać o nie, a także o rekomendacje. W tym pomocne będą działania z zakresu marketingu referencyjnego.

Sprzedaż na czeskim Aukro. Jak wygląda?

Zastanawiasz się, jak wygląda sprzedaż na czeskim Aukro? To duży marketplace, jak polskie Allegro. Co istotne, nie zdominował on rynku. Zatem wszystkie firmy, które chcą wejść na rynek czeski nadal mają szansę na to, aby stać się liderami. Ten czeski portal aukcyjny jest obecnie największą platformą handlową online w Czechach. Serwis działa na tamtejszym rynku od 2003 roku i już po pierwszym roku funkcjonowania miał 7000 użytkowników. Sprzedaż na czeskim Aukro przebiega analogicznie do tej na Allegro. Użytkownik może wystawić dowolny przedmiot, użyć odpowiednich zdjęć, dodać opis, ustalić cenę, sposób dostawy i wystawić go na aukcję. Portal – podobnie, jak Allegro – pobiera opłaty od konkretnych transakcji. Wielu przedsiębiorców decyduje się na założenie własnego sklepu, by uniknąć opłat, zwiększyć zyski i budować własny brand.

W związku z tym, iż Aukro kiedyś należało do Allegro – wyglądem przypomina nasz rodzimy portal. Czy sprzedaż na czeskim Aukro jest opłacalna? W związku z ogromnym rozproszeniem rynku jest to jeden z wielu portali w obszarze e-commerce. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie – warto postawić na własną platformę. A w jaki sposób Czesi podejmują decyzje zakupowe? Przede wszystkim porównują poszczególne oferty. Najpopularniejsze porównywarki to Heureka.cz (korzysta z niej 53 proc. internautów), Zbozi.cz (42 proc), Glami.cz (30 proc.), Hledejceny.cz (3 proc.), Srovname.cz (2 proc.). Warto zadbać o swoją pozycję w porównywarce, by znacząco zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć nowych klientów.

Czeski sklep online – czym płacić w Czechach?

Zakładając biznes w Czechach powinieneś dokładnie poznać tamtejszy rynek. Czym płacić w Czechach? Państwo posiada swoją własną walutę – to korona czeska. Turyści płacą także w euro albo w dolarach. W sklepach internetowych jest przewalutowanie – oznacza to, że otrzymasz środki w koronie czeskiej.

Czym płacić w Czechach? Według E-Izby internauci wybierają różne metody płatności. Do najpopularniejszej należy karta kredytowa – taki sposób płatności wybiera 65 procent kupujących.

Na kolejnym miejscu znajduje się karta pre paid, którą wybiera 17 procent konsumentów. 9 proc. osób korzysta z e-portfela, natomiast 7 proc. wybiera klasyczny przelew bankowy. To cenne dane. Jeśli posiadasz sklep i chcesz zwiększyć sprzedaż – wprowadzać takie metody płatności. Co ciekawe, na czeskim rynku nie są popularne odroczone płatności. Te w Polsce rosną o nawet 100 proc. rok do roku i stają się jedną z głównych metod zapłaty za zakupy.

A w jaki sposób są najczęściej dostarczane paczki? I jak wyglądają e-zwroty po czesku? Paczki są najczęściej dowożone przez Pocztę Czeską. To odpowiednik Poczty Polskiej. 36 proc. Czechów wybiera właśnie taki sposób dostawy. 31 proc. konsumentów decyduje się na skorzystanie z usługi kuriera. Co piąty kupujący zamawia paczkę z odbiorem własnym we wskazanym punkcie, zaś jedynie 6 proc. odbiera ją osobiście z siedziby danego przedsiębiorcy. E-zwroty po czesku wyglądają podobnie. Paczka jest nadawana za pomocą poczty, kuriera lub samodzielnie można przynieść ją do danego punktu.  

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w Czechach?

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w Czechach? Istnieje wiele metod na zwiększenie sprzedaży. Jedną z nich jest zainwestowanie w odpowiedni wizerunek. PR pomaga w budowaniu wartości firmy, a także zwiększa jej atrakcyjność w oczach odbiorców. Konsumenci chętniej kupują u marek, które są znane. Kolejną metodą jest inwestycja w reklamę online. Coraz więcej osób spędza czas w Internecie. Reklama od lat jest dźwignią handlu. Kolejnym krokiem jest SEO i budowanie swojej pozycji w wyszukiwarkach.

Na rynku dostępne są także automatyczne rozwiązania, które sprawiają, że klient szybciej podejmuje proces decyzyjny. Problemem dla firm jest porzucony koszyk. Nowoczesne narzędzia takie, jak voicebot pomagają zamienić porzucony koszyk w sprzedaż. Ponadto warto postawić na personalizację, to jeden z wiodących trendów. Np. zniżki na zakupy w dniu urodzin. Kluczową rolę odgrywa także obsługa klienta. Ta powinna odpowiadać na jego zapytania i być dostępna. W tym celu wiele firm inwestuje w nowe technologie, by przyspieszyć kontakt klienta z obsługą. Co jeszcze się sprawdza? To na pewno Google Ads dla e-commerce, Facebook Ads, content marketing, SXO, a także szeroko pojęta analityka i optymalizacja.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w Czechach? Niezbędne jest podejmowanie szeregu aktywności: od reklamy, poprzez działania SEO, a po marketing referencyjny.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt