Angażujące komunikaty. Ciekawe kreacje. Przykuwająca uwagę kampania. To tylko niektóre z działań, jakie realizować będziemy dla nowego klienta – marki Coco Glam. Cel jest jeden – precyzyjnie dotrzeć do potencjalnego użytkownika produktu. Jak to zrobimy? O tym poniżej.
O Coco Glam
Coco Glam to innowacyjna polska firma kosmetyczna, której flagowym produktem jest naturalny i ekologiczny proszek do wybielania zębów. Działanie tego produktu oparte jest na obecności w składzie aktywnego węgla, który pomaga doskonale oczyścić jamę ustną oraz wybielić uzębienie w całkowicie bezpieczny sposób.
Proszek Coco Glam nie tylko wybiela zęby, ale także zapobiega powstawaniu próchnicy, chorobom dziąseł oraz rozwojowi szkodliwych bakterii. Wyróżnia się tym, że zęby należy delikatnie myć miękką szczoteczką a nie szorować, ponieważ proszek wybiela zęby przez pochłanianie. Proces produkcji wyrobów jest najmniej szkodliwy dla środowiska – przyjazny dla wegan i nie jest testowany na zwierzętach.
Wyzwania dla Commplace
Wśród powierzonych nam działań znalazły się obszary z zakresu media relations oraz kampania na Youtube. Naszym celem było także stworzenie kreacji akcji „jestem już w Rossmannie” i zachęcenie potencjalnych odbiorców do wizyty w drogeriach. Całość pozwoli nam wpłynąć na podstawowe cele biznesowe marki – wzrost zainteresowania i sprzedaży produktów Coco Glam.
Chcesz skuteczniej docierać do klientów przez internet?
Wiemy, jak wykorzystać do tego potencjał Twojej firmy.
Zakres współpracy z Coco Glam
Do pracy z Coco Glam powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów wewnętrznych – działu copywritingu, działu PR-u a także zespołu prasowego. Projekt wsparli także eksperci zajmujący się kampanią na Youtube. W efekcie stworzyliśmy szczegółowy plan działań.
Wśród zadań Commplace znalazły się:
Przygotowanie komunikatów prasowych
Wysokiej jakości treści to szansa na przebicie się w chaosie komunikacyjnym. Nasi eksperci nie tylko dostarcza dziennikarzom ciekawy z ich punktu widzenia content, ale przede wszystkim treści spójne ze strategią sprzedaży marki. Wśród naszych działań znajduje się także opracowywanie komentarzy dla mediów, obsługa zapytań ze strony mediów, koordynowanie przekazywania odpowiedzi Coco Glam i autoryzacji.
PR produktu i media relations
Wybór odpowiedniej bazy mediów wpływa na sukces całej kampanii. W Commplace dla każdego z klientów dobieramy odpowiednio sprofilowaną bazę mediów, tak by przekaz był nie tylko interesujący dla dziennikarzy, ale przede wszystkim dotarł do potencjalnych odbiorców. Baza jest na bieżąco aktualizowana o nowe, atrakcyjne tytuły.
Przygotowanie i realizacja kampanii na Youtube
Kampania na Youtube pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, gdy oglądają filmy na tejże platformie. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu parametrów, mamy pewność, że wyświetli się wyłącznie osobom, które mogą być zainteresowane produktem, tym samym zwiększając świadomość istnienia marki i zachęcając do dokonania zakupu.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów, znajdą się:
- Public relations XXI wieku – e-PR, PR produktowy,
- Grupa docelowa – analiza potrzeb
- Strategia komunikacji w cyfrowym świecie – opracowanie i wdrożenie
Jak wykorzystać Internet, aby dotrzeć do potencjalnego klienta?
Czy wiesz...
Czym zajmuje się Coco Glam?
Coco Glam jest firmą kosmetyczną, której najbardziej rozpoznawalnym produktem jest innowacyjny proszek wybielający zęby oparty na działaniu aktywnego węgla. Proszek, poza tym, że daje spektakularne efekty działania, jest również przyjazny dla środowiska i odpowiedni dla wegan.
Co było celem działań Commplace dla Coco Glam?
Powierzone Commplace zadania to prowadzenie kampanii na Youtube oraz działania z zakresu media relations. Działania te miały zwiększyć zainteresowanie produktami marki Coco Glam oraz poprawić ich sprzedaż.
Jaki zakres obejmowała współpraca Commplace z Coco Glam?
Współpraca polegała na powołaniu dedykowanego klientowi zespołu, zbudowanego z ekspertów wewnętrznych, i stworzeniu szczegółowego planu działania. Wśród najważniejszych zadań znalazło się przygotowanie komunikatów prasowych, realizacja kampanii na Youtube oraz wybór i przygotowanie odpowiedniej bazy mediów.