Analiza sentymentu bazuje na rozwiązaniach wypracowanych w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego, czyli NLP. Przeprowadza się ją na danych tekstowych. Wspomniane rozwiązanie pozwala monitorować nastroje użytkowników na temat marki i produktów. Dodatkowo pomaga zrozumieć potrzeby klientów, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców korzysta z analizy nastroju.
Analiza sentymentu: narzędzie do monitorowania zachowań użytkowników
Prezentowane rozwiązanie pozwala ustalić, czy dana wzmianka miała charakter pozytywny, negatywny, czy obojętny. Analiza sentymentu przydaje się podczas monitorowania firmy w Internecie. Chociaż przedstawione narzędzie koncentruje się na polaryzacji opinii, wykracza poza rozpoznawanie określonych emocji i uczuć, pilności, a nawet intencji. Dzięki temu możesz łatwiej dopasować strategię marketingową do oczekiwań klientów.
Zachowania konsumenckie zazwyczaj przyjmują charakter nawykowy, kompulsywny i powtarzalny. Badania pokazują, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie często kierujemy się emocjami. Aby przekonać do siebie klienta, nie warto walczyć tylko ceną. Do kluczowych elementów marketingu zaliczamy też produkt (funkcje, opakowanie, czy logo), sposoby dystrybucji i promocję.
Dlaczego warto wykorzystać analizę nastrojów w biznesie?
Jeśli zależy Ci na dokładnej polaryzacji opinii, wprowadź dodatkowe kategorie. Ponadto analiza sentymentu może wyjść poza podstawowe emocje. Pomyśl, czy Twoje narzędzie ma również uwzględniać szczęście, złość, smutek, czy frustrację. Badania pokazują, że chętnie wyrażamy swoje uczucia i emocje, dlatego analiza nastrojów odgrywa coraz większą rolę.
Czy możesz sobie wyobrazić ręczne sortowanie ankiet, rozmów z pracownikami BOK-u, czy tysięcy komentarzy? Takie zadanie jest praktycznie niewykonalne. Z pomocą przychodzi analiza sentymentu, która pomaga firmie sprawnie przetworzyć ogromne ilości nieustruktyryzowanych danych. Proponowane narzędzie pomaga wykryć krytyczne problemy w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możesz błyskawicznie zareagować w razie kryzysu.
Skąd wiesz, jak potencjalni klienci reagują na Twoją markę?
Sprawdź, jak generować więcej leadów sprzedażowych!
Zastanawiasz się, jak podbić serca nowych klientów? Doskonale sprawdzi się tutaj cobranding, który można realizować na kilka sposobów. Niezależnie od tego, czy chcesz podbić nowe rynki, czy zamierzasz poprawić swoją pozycję w branży, poszukaj partnerów biznesowych. Obowiązuje tutaj zasada win-win, dlatego coraz więcej marek stosuje tę strategię.